100 هزار فرصت شغلی در کرمان وجود دارد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، محمدجواد فدایی عصر سه شنبه در دیدار با قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: پژوهش در کوتاه مدت تاثیر خودش رو نشان نمی دهد بلکه در دراز مدت اثرات آن تعیین می گردد.

100 هزار فرصت شغلی در کرمان وجود دارد

وی با اشاره به اینکه راهکاریی برای تقاضای پژوهش خوب می تواند وجود داشته باشد، اضافه کرد: در استان کرمان امکانات خوبی وجود دارد و دانشگاه ها باید در این حوزه فعال تر وارد شوند.

فدایی با اشاره به لزوم ورود بخش خصوصی و واحدهای صنعتی بزرگ در این حوزه بیان کرد: به عنوان مثال گل گهر فقط در سال گذشته چهار هزار میلیارد تومان سود خالص داشته اگر درصد کمی هم بخواهد برای تحقیقات بگذارد خیلی بیشتر از این مقدار می تواند از این ظرفیت استفاده کند.

وی با اشاره به مشکل فارغ التحصیلان بیکار اضافه کرد: 20 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فارغ التحصیلان فعال هستند که می توان از تخصص آنها برای آموزش به صورت حق التدریس در مراکز آموزش عالی استفاده گردد.

استاندار کرمان گفت: در استان کرمان حدود 100 هزار فرصت شغلی وجود دارد که فارغ التحصیلان دانشگاهی با فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای می توانند در این مشاغل مشغول به کار شوند.

وی گفت: در سال های اخیر، رشد کمی دانشگاه ها و تعداد فارغ التحصیلان به یک معضل تبدیل شده است.

فدایی ادامه داد: شش هزار خانواده در استان کرمان تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد هزار خانواده وضع نابسامانی دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 خرداد 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 211

به "100 هزار فرصت شغلی در کرمان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 هزار فرصت شغلی در کرمان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید