آموزش حضوری و غیر حضوری دانشجویان در کرمان

به گزارش وبلاگ مجله پریها، معاون سیاسی استاندار کرمان گفت: کلاس های دانشگاه های سراسر استان کرمان به صورت غیرحضوری و کارگاه ها و کلاس های دروس عملی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شوند.

آموزش حضوری و غیر حضوری دانشجویان در کرمان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار از ، محمد صادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار کرمان ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: از 23 شهرستان استان، دو شهرستان در شرایط قرمز، 3 شهرستان در شرایط نارنجی، 9 شهرستان در شرایط زرد و 9 شهرستان نیز در شرایط سفید کرونایی قرار دارند؛ اما در مجموع برآیند استان کرمان، قرمز است؛ بنابراین تاکید ما بر رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی است.

او اضافه کرد: شهر بم با 96 درصد رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس به عنوان یکی از شهر های برتر کشور مورد قدردانی ستاد ملی مقابله با کرونا نهاده شد.

بصیری درباره مراسم اربعین حسینی، گفت: به دلیل شیوع کرونا هیچ زائری از کشور های دیگر پذیرفته نمی گردد؛ بنابراین مصوبه ستاد ملی بر این بوده که راهپیمایی اربعین برای برون رفت از مرز و داخل استان ها نخواهیم داشت و مراسم عزاداری طبق روال تاسوعا و عاشورا و دستورالعمل های معین شده در داخل کشور انجام خواهد شد.

او با اشاره به فصل پاییز و احتمال شیوع آنفلوآنزا در سطح کشور بیان نمود: نشانه های بیماری آنفلوآنزا در کشور پدیدار شده و تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا بر این است که رعایت شیوه نامه ها به ویژه استفاده از ماسک حیاتی بوده و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی می توان از شیوع آنفلوآنزا جلوگیری کرد که این امر نیز جبرانی برای کمبود واکسن آنفلوآنزا در کشور خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان توضیح داد: مراکز شماره گذاری خودرو ها نیز طبق اعلام کشوری، نوبت دهی به صورت غیرحضوری خواهند داشت تا بخشی از کار ها در بستر اینترنت صورت گیرد.

او با بیان اینکه مراجعه کنندگان برای معاینه خودرو و نصب پلاک باید به تنهایی و بدون تجمع حضور یابند، گفت: ضروری است امکانات برای این موارد در استان کرمان هرچه سریع تر تامین گردد.

بصیری گفت: پس از برگزاری کنکور سد آزمون ها شکسته شد و جلوگیری از برگزاری آزمون ها، دیگر کار مناسبی نیست.

او اضافه کرد: فقط مجوز ستاد ملی کرونا برای برگزاری آزمون ها کافی نیست و برای برگزاری آزمون ها باید 72 ساعت قبل از برگزاری به ستاد مقابله با کرونا استان کرمان اعلام گردد تا بر نحوه برگزاری آن آزمون ها نظارت داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی نیز مشکل ما رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی در تاکسی ها و وسایل نقلیه بین شهری است.

او با اشاره به اینکه در فصل سرد سال ممکن است شرایط ما در شیوع کرونا سخت تر باشد، گفت: هفته آینده باید یک طرح کارشناسی در مورد حمل ونقل عمومی به همت مسئولان مربوطه به ستاد استانی مقابله با کرونا ارائه گردد.

بصیری بیان نمود: رعایت نکات بهداشتی بیماری کروناویروس در خطوط هواپیمایی به شکل بهتر و بیشتر مورد تاکید است.

بصیری درباره نحوه برگزاری کلاس های درس دانشگاه های سراسر استان کرمان نیز عنوان نمود: کلاس ها دانشگاه های سراسر استان کرمان به صورت غیرحضوری و برگزاری کارگاه ها و کلاس های دروس عملی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت حضوری خواهد بود.

غلامرضا نویدی، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: نظارت ها براساس 32 چک لیست از سوی 22 گروه نظارت و ارزیایی در سطح استان انجام می گردد که 104 دستگاه، واحد و مکان باید مورد بازرسی و نظارت مستمر قرار گیرند.

او تعداد بازرسان در سطح استان را هزار و 653 نفر اعلام نمود و اضافه کرد: چک لیست های نظارتی دوباره اصلاح شده و تغییر پیدا نموده است و بدین منظور از ابتدای مهرماه نظارت ها بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان کرمان سختگیرانه تر خواهد شد.

نویدی با اشاره به آمار نظارت های اجرا شده، عنوان نمود: در هفته سوم شهریورماه 17 هزار و 679 مورد بازرسی اجرا شده که بالاترین تعداد بازرسی را در هفته های اخیر در این بازه شاهد هستیم.

او با بیان این مطلب که تمرکز بازرسی ها در هفته های اخیر بر نحوه اجرای دستورالعمل های بهداشتی در مدارس بوده است، توضیح داد: 3هزار و 500 مورد بازرسی در مدارس از سوی آموزش و پرورش استان انجام شد که 60 درصد از مدارس مورد بازدید نهاده شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان اضافه کرد: بیشترین موارد نظارتی بر گندزدایی کلاس ها و محیط مدرسه، تامین مایع دستشویی در سرویس های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری فیزیکی بین نیکمت های کلاس درس، سیستم تهویه هوا در کلاس های درس و استفاده از ماسک میان دانش آموزان بوده است که بدین منظور در هفته گذشته 980 مورد تذکر شفاهی و 511 مورد تذکر کتبی به مدارس سطح استان داده شده است.

نویدی بیان نمود: استان کرمان در امر رعایت شیوه نامه های بهداشتی به مراتب از سطح کشور بالاتر است، به طوری که رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ادارات شهرستانی 10 درصد، در دستگاه های استانی و ستادی 15درصد، در بانک ها 14 درصد و در صندلی های سوخت 12 درصد بالاتر از سطح کشوری بوده است.

او درباره رعایت شیوه نامه های بهداشتی در وسایل نقلیه عمومی در کرمان نیز عنوان نمود: در حمل و نقل عمومی باید نظارت ها بیشتر گردد، مسائل اساسی را در تاکسیرانی داریم که از شهرداری خواستیم نظارت بیشتری داشته باشد.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان با بیان اینکه در هفته گذشته، در پی نظارت ها 5 هزار و 647 مورد تذکر در سطح استان اجرا شده که از این تعدا هزار و 206 مورد تذکر شفاهی و هزار و 513 مورد تذکر کتبی اجرا شده است و 126 واحد تعطیل شده اند، توضیح داد: بیشترین تعطیلی در این بازه زمانی، شامل 76 واحد مربوط به واحد های زیر مجموعه سازمان صنعت و معدن و تجارت و 34 مورد نیز در واحد های مواد غذایی بوده است.

حمیدرضا رشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با تاکید برآنکه باید نظارت جدی تری بر نحوه اجرای شیوه نامه های بهداشتی در مطب ها داشته باشیم، گفت: باید شیوه نامه های بهداشتی هم از سوی کادر درمانی در مطب ها و هم بیماران و مراجعه کنندگان رعایت گردد.

او اضافه کرد: باتوجه به اینکه نظام پزشکی نیروی کافی برای نظارت بر مطب ها ندارد؛ بنابراین مقرر شد که حوزه بهداشتی با یاری همکاران نظارتی بهداشت و درمان نظارت بر نحوه اجرای شیوه نامه های بهداشتی در مطب ها را داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان نمود: تا به امروز در سطح استان، هیچ مطبی پلمب نشده است که امیدواریم که با همکاری پزشکان و مردم چنین موردی در استان نداشته باشیم.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1224

به "آموزش حضوری و غیر حضوری دانشجویان در کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش حضوری و غیر حضوری دانشجویان در کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید