کمیسیون اصل 90 خواهان ارائه لایحه برای رمز ارزها شد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، تهران (پانا)- سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از تکلیف این کمیسیون به وزارت نیرو برای استخراج رمز ارزها اطلاع داد.

کمیسیون اصل 90 خواهان ارائه لایحه برای رمز ارزها شد

به گزارش روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، علی خضریان در شرح نشست روز سه شنبه کمیسیون اصل 90 مجلس که با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو برگزار گردید، گفت: در این نشست مسائل و موضوعات مرتبط با عملکرد وزارت نیرو با حضور معاونین او، تعدادی از نمایندگان کمیسیون مالی، انرژی و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس مورد بحث و آنالیز نهاده شد و در نهایت مقرر شد، وزارت نیرو نسبت به سوالات و ابهامات مطرح شده گزارش مکتوب ارائه کند.

نماینده مردم تهران اضافه نمود : در ابتدای نشست رییس کمیسیون گزارشی از شکایت های واصله از طرز کار وزارت نیرو ارائه کرد و به تعدادی از سوالات و شکایات اشاره نمود که مهمترین آن در مورد خاموشی های گسترده و مکرر در کشور، نحوه اجرای تکالیف قانون وزارت نیرو در حوزه صنعت برق در برنامه ششم توسعه، واگذاری شبکه توزیع برق به بخش غیر دولتی، میزان مطالبات شرکت های خصوصی از وزارت نیرو و در نهایت ارتباط استخراج بیت کوین با قطع برق بود.

وی تاکید نمود: وزیر نیرو نیز گزارش عملکرد کلی از اقدامات وزارت تحت تصدی خود ارائه کرد و شرح داد که در وزارت نیرو به دنبال ایجاد نیروگاه های بخار در مجاورت ساحل هستند و بر این باورند که احداث چنین نیروگاهی با کمترین خسارت زیست محیطی است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 اضافه نمود: وزارت نیرو با همکاری نیروی انتظامی به دنبال شناسایی مکان ها و اشخاصی هستند که استخراج رمز ارز دارند و تفاوت نمی نماید این استخراج قانونی باشد یا غیر قانونی، چرا که به دلیل بحران خاموشی مانینگ باید متوقف گردد.

خضریان گفت: وزیر نیرو در حالی تاکید داشت که مانینگ 2 هزار مگاوات برق مصرف می نماید و فشار زیادی به سیستم برق کشور است که نمایندگان در کمیسیون اصل 90 تاکید داشتند با سیستم های کنونی امکان آنالیز الگوی مصرف خانگی وجود دارد بنابراین شناسایی مانینگ کار سختی نیست.

وی ادامه داد: ضمن اینکه وزارت نیرو اعلام آمادگی کرد که به اشخاص خواستار استخراج قانونی رمز ارز، تسهیلات نیروگاه های خورشیدی بدهد و در قبال تامین برق آنها در زمان تاریکی از سوی وزارت نیرو، درعوض در زمان پیک مصرف این نیروگاه ها به یاری سیستم برق کشور بیایند و برق تهاتر نمایند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 ادامه داد: براساس نظر مجلس مقرر شد وزارت نیرو لایحه ای برای قانونمند کردن استخراج رمز ارزها تهیه کند تا این کار در چارچوب قانون انجام گردد.همچنین با استناد به قانون برنامه ششم توسعه عنوان شد که وزارت نیرو تا خاتمه سال 13 هزار و 301 مگاوات برق فراوری خواهد نمود.

وی با اشاره به سخنان وزیر نیرو مبنی بر اینکه این وزارتخانه 51 هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران دارد، ادامه داد: همچنین این وزارتخانه 58 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد که باید برای وصول و پرداخت بدهی ها تدبیر گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1670

به "کمیسیون اصل 90 خواهان ارائه لایحه برای رمز ارزها شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون اصل 90 خواهان ارائه لایحه برای رمز ارزها شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید