حقایق جالب درباره ولز، رقیب ایران در جام جهانی 2022

به گزارش وبلاگ مجله پریها، خبرنگاران : ولز دومین رقیب ایران در رقابت های جام جهانی قطر 2022 است. گرچه این کشور چندان برای ما ایرانی ها شناخته شده نیست و شاید آن را جزو انگلستان تصور کنید اما خوب است بدانید ولز کشوری مستقل در جنوب غربی بریتانیای کبیر است.

حقایق جالب درباره ولز، رقیب ایران در جام جهانی 2022

کشور ولز از شرق با انگلیس هم مرز است و شمال و غرب آن به دریای ایرلند منتهی می گردد. مرکز آن شهر کاردیف و بزرگترین شهر آن است که در بخش شهری جنوب شرقی این کشور واقع شده است.

شاید علت اینکه عده ای به اشتباه ولز را جزوی از انگلستان می دانند این است که تفاوت بین سه عبارت انگلیس، بریتانیای کبیر و پادشاهی بریتانیای کبیر را نمی دانند! تعریف هر کدام از این موارد به توضیح زیر است:

بریتانیای کبیر: مجموع سه کشور انگلیس، ولز و اسکاتلند، بریتانیای کبیر هستند.

پادشاهی متحد بریتانیای کبیر: علاوه بر سه کشور تشکیل دهنده بریتانیای کبیر، ایرلند شمالی نیز شامل پادشاهی بریتانیای کبیر (UK) می گردد.

انگلستان: انگلستان وسیع ترین و ثروتمندترین و مشهورترین کشور در بریتانیا است.

در داخل کشور انگلیس یک شهر کوچک به نام ولز (Wells) وجود دارد. که به علت دیکته یکسان با (wales) در فارسی ممکن است این دو با یکدیگر اشتباه گرفته شوند. شهر ولز جزو 10 شهر برتر بریتانیا است که بخشی از انگلیس است.

حقایقی جالب در خصوص ولز

اگرچه ولز در نگاه اول کمی ناشناخته به نظر می رسد، اما حقیقت این است که این کشور ویژگی ها و حقایق منحصر به فردی دارد که آن را از سایر کشورهای دنیا متمایز می نماید. بعضی از حقایق مجذوب نماینده ولز به توضیح زیر هستند:

ولز در کل دنیا بیش ترین تعداد قلعه را نسبت به وسعت خود دارد. دومین قلعه بزرگ اروپا نیز در این کشور است.

دومین نام طولانی مکان به یک روستا در ولز تعلق دارد. نام لاتین این روستا از 58 حرف تشکیل شده است!

کوه اورست به نام سر جرج اورست از کشور ولز نام گذاری شده است. او اولین نقشه بردار هیمالیا بود.

آبشارهای سوالو در ولز با ارتفاع 42 متر، بیش ترین آمار بازدید از آبشار را در کل پادشاهی انگلستان به خود اختصاص داده اند.

غار دان ار اگف عمیق ترین غار بریتانیای کبیر است که عمق آن به 308 متر می رسد. این غار سومین شبکه طولانی در انگلستان است.

پل معلق مِنای در ولز، اولین پل معلق جاده ای در دنیا است. این پل در سال 1826 ساخته شد که در زمان خود طولانی ترین پل دنیا بود؛ طول این پل به 386 متر می رسد.

بیل فراست یک مخترع در ولز بود که احتمال می رود هشت سال قبل از برادران رایت پرواز نموده باشد، او در سال 1895 یک ماشین پرواز طراحی کرد و همین اختراع باعث شد که زندگی او با تصادف با یک درخت به انتها برسد.

یک چاه غنی از گوگرد در منطقه پویز ولز وجود دارد. یک تاریخ شناس به نام تئوفیلوس ایوانز در نوشته های خود در خصوص شفابخش بودن آب این چاه سخن گفته است.

خاندان سلطنتی انگلیس همواره در مراسم عروسی خود از طلای کشور ولز استفاده می نمایند. این سنت قدیمی تا ازدواج شاهزاده هری و مگان مارکل در سال 2018 ادامه داشته است.

جمعیت کشور ولز حدود 3.1 میلیون است. خوب است بدانید تعداد گوسفندهای این کشور به بیش از 10 میلیون می رسد! به همین علت اقتصاد این کشور وابستگی زیادی به پرورش گوسفند دارد.

مرکز ولز جوان ترین مرکز در تمام اروپا است. این شهر در سال 1955 مرکز ولز نام گرفت.

کشور ولز اگرچه شاید چندان در صنعت گردشگری معروف نباشد اما مقصدی بی نظیر برای سفر محسوب می گردد. ناشناخته است و این ناشناختگی سبب شده تا بکر و سرشار از زیبایی های عجیب و بی نظیر باشد. کوه های باشکوه و سبز، سواحل مجذوب نماینده صخره ای و قلعه های متعدد و عجیب و غریب، همگی در کنار هم، کشور پر شگفتی ولز متصل اما مستقل از کشور بریتانیای کبیر را به جاذبه ای منحصر به فرد برای گردشگران تبدیل نموده اند .

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 4 آذر 1401 بروزرسانی: 4 آذر 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2173

به "حقایق جالب درباره ولز، رقیب ایران در جام جهانی 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق جالب درباره ولز، رقیب ایران در جام جهانی 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید