پیروزی بایدن می تواند به معنی آزاد شدن برخی زندانیان گوانتانامو باشد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می تواند به معنی احتمال آزاد شدن برخی از زندانیان گوانتانامو باشد.

پیروزی بایدن می تواند به معنی آزاد شدن برخی زندانیان گوانتانامو باشد

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت، مسن ترین زندانی بازداشتگاه گوانتانامو در جدیدترین جلسه استماع کمیته بررسی خود در حالی شرکت کرد که کمی امیدش بیشتر شده است؛ چیزی که طی 16 سال حبس بدون اتهامش در این پایگاه آمریکا در کوبا، کمیاب بوده است.

سیف الله پاراچا، 73 ساله از پاکستان که دیابت و مشکل قلبی دارد، با دو اتفاق جدید روبرو شده که تجربه اش را در جلسات استماع قبلی نداشت: یک تحول قانونی مثبت و انتخاب شدن جو بایدن به ریاست جمهوری.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا عملا سیاست دولت اوباما درخصوص بازبینی پرونده های زندانیان گوانتانامو و آزاد کردن آنها در صورتی که حبس شان دیگر لازم تلقی نشود را متوقف کرد. حالا این امید ایجاد شده که این سیاست تحت ریاست جمهوری بایدن از سر گرفته شود.

شلبی سالیوان بنیس، وکیل پاراچا از طریق تلفن در 19 نوامبر از محل پایگاه گفت: من امیدوارتر شده ام صرفا به این خاطر که چشمان به دولتی است که دیگر مصر به نادیده دریافت فرآیندهای بررسی موجود نیست. من فکر می کنم که وجود این مساله امیدی برای همه ما است.

کسانی که چشم به تعطیل شدن گوانتانامو دارند حالا امیدوارند که دولت جو بایدن راهی برای راه اندازی فرآیند پیگرد قانونی علیه آن زندانی هایی که قابل پیگرد باشند پیدا کرده و مابقی را آزاد کند و به این ترتیب آمریکا را از بازداشتگاهی که بیش از 445 میلیون دلار در سال هزینه برایش دارد، خلاص کند.

هنوز برنامه های دقیق بایدن برای این گوانتانامو مشخص نشده اند. ند پرایس، سخنگوی تیم انتقال قدرت بایدن گفت، این رئیس جمهور منتخب آمریکا از تعطیل کردن این بازداشتگاه حمایت می کند اما بحث درباره جزئیات برنامه های او در این خصوص قبل از آغاز ریاست جمهوری اش مناسب نیست.

این کم گویی او عملا مورد استقبال حامیان تعطیل کردن گوانتانامو قرار گرفته است. وعده اولیه اوباما برای تعطیل کردن گوانتانامو اکنون به عنوان یک اشتباه راهبردی که موجب تضعیف این مساله مورد حمایت دو حزب شد، نگریسته می شود.

آندریا پراسو، معاون مدیر دیده بان حقوق بشر در واشنگتن گفت: من فکر می کنم احتمال تعطیل شدن این بازداشتگاه وقتی که تبدیل به یک موضوع بزرگ مطبوعاتی نشود، بیشتر است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1351

به "پیروزی بایدن می تواند به معنی آزاد شدن برخی زندانیان گوانتانامو باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی بایدن می تواند به معنی آزاد شدن برخی زندانیان گوانتانامو باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید