آمریکا حالا تمثیلی از مرگ دموکراسی است

به گزارش وبلاگ مجله پریها، شبکه خبری سی ان ان گزارش داد، در کشورهایی که از نظر تاریخی خودشان را بابت حفظ یا بازیابی آزادی هایشان مرهون آمریکا می دانند، رهبرانشان به واشنگتن به چشم چراغ راهنما نگاه می کردند. اکنون اما ایالات متحده یک مطالعه موردی در مورد چگونگی مرگ دموکراسی است.

آمریکا حالا تمثیلی از مرگ دموکراسی است

به نقل از شبکه خبری سی ان ان، گوشه و کنایه در وزارت خارجه ترامپ دیگر جواب نمی دهد. سخنگوی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا شنبه در بیانیه ای اوگاندایی ها را بابت غلبه بر فضای رعب و وحشت و مشارکت در فرایند رای گیری در انتخابات ستود.

مورگان اورتگاس با ابراز تاسف از گزارش هایی درباره تخلف انتخاباتی و بروز خشونت افزود: ما عمیقا از اذیت و آزارها و ادامه تهدیدها علیه جامعه مدنی نگرانیم. ما از تمام طرف ها می خواهیم تا خشونت را تقبیح کرده و از ابزارهای قانونی در چارچوب قانون اساسی برای رسیدگی به شکایات استفاده کنند.

تقریبا در هشتاد سال گذشته، این یک نوع بیانیه تقریبا استاندارد به شمار می رفت و در واقع آمریکا نقش خودانتصابی خودش به عنوان محافظ هنجارهای دموکراتیک جهانی را انجام می داد. اما انجام این کار بعد از آنکه دونالد ترامپ خودش نتایج انتخاباتی که در آن شکست خورده، نپذیرفت و طرفدارانش را هم برای حمله به کنگره تحریک کرد، حرکت گستاخانه ای به شمار می رود.

اقتدار اخلاقی آمریکا شکسته شده است و به نظر نمی رسد که برای تیم پامپئو که درباره تجدید خودستایی آمریکایی فخر می فروشد، اعتبار یک اولویت باشد.

تیم جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا به خوبی از افول وجهه آمریکا در خارج آگاه است و در نظر دارد تا جهان را به محض روی کار آمدن متقاعد کند که آمریکا بازگشته است. اما احیای نفوذ آمریکا همچون چرخاندن سوئیچ آسان نیست؛ بسیاری از شرکای آمریکا اطمینان ندارد که ترامپیسم برای همیشه از بین برود.

آرمین لاشت سیاستمدار آلمانی یکشنبه پس از انتخاب به عنوان رهبر حزب اتحاد دموکرات مسیحی کشورش هشدار داد: اعتماد آن چیزی است که ما را به سمت جلو حرکت می دهد و همان چیزی است که در آمریکا از بین رفته است. با قطبی سازی، اختلاف افکنی و بی اعتمادی و دروغگویی سیستماتیک، یک رئیس جمهور ثبات و اعتماد را ویران کرده است.

در کشورهایی که از نظر تاریخی به دلیل حفظ یا بازیابی آزادی های خود به ایالات متحده مدیون هستند، رهبران آنها از واشنگتن به عنوان چراغ راهنما یاد می کردند. اکنون اما ایالات متحده یک مطالعه موردی در مورد چگونگی مرگ دموکراسی است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1448

به "آمریکا حالا تمثیلی از مرگ دموکراسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا حالا تمثیلی از مرگ دموکراسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید