مجلس انگلیس به حملات هوایی علیه داعش در عراق رای داد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، خبرنگاران: مجلس عوام انگلیس امروز آدینه در نشستی فوق العاده حملات هوایی علیه داعش را به تصویب رساند.

مجلس انگلیس به حملات هوایی علیه داعش در عراق رای داد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجلس عوام انگلیس امروز آدینه در نشستی فوق العاده و پس از ساعت ها بحث موافقان و مخالفان، حملات هوایی علیه داعش را با 524 رای موافق در برابر 43 رای مخالف به تصویب رساند.

این نشست به درخواست دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس برگزار شده است.

دیوید کامرون در مجلس عوام بریتانیا گفت داعش تهدیدی مستقیم برای منافع ملی انگلیس است.

وی با بیان اینکه تهدید افراط گرایی هم اکنون در انگلیس وجود دارد گفت: داعش را با حملات هوایی صرف نمی توان به عقب راند به همین دلیل ما عراقی ها را در میدان نبرد نیز یاری خواهیم کرد.

این مقام ارشد انگلیسی توضیح داد: نیروهای زمینی به عراق اعزام نمی کنیم. شکست داعش نیازمند راهبردی فراگیر و دولتی قوی در عراق و سوریه با حضور تمام جریان های سیاسی است.

کامرون در جمع نمایندگان مجلس عوام اضافه کرد: این وظیفه ماست که در اقدام نظامی علیه داعش در عراق مشارکت کنیم.

لرد هاتون وزیر دفاع سابق که از حزب مخالف کارگر است در نشست مجلس استقرار نیروهای زمینی بریتانیا در منطقه را رد نکرد و گفت: ما باید هر آنچه که لازم برای پیروزی انجام دهیم.

جرج گالوی نماینده مجلس عوام که با مداخله نظامی عراق در سال 2003 مخالفت نموده بود و به همین دلیل از حزب کارگر اخراج شد داعش را یک ارتشی خیالی توصیف کردکه فقط 10 تا 20 هزار جنگجو دارد اما پیروز شده قلمرویی رادر اختیار بگیرد زیرا حمایت جمعیتی برخوردار است که از اشغالگری غرب حاصل شده است.

در این اثنا یان آستین از حزب کارگر سخنان گالوی را قطع کرد و گفت این اظهارات یک شرمساری است. اما گالوی تاکید نمود که مشکل داعش با بمباران حل نمی گردد و پیش بینی کرد که افراط گرایی با مداخله غرب بدتر خواهد شد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 627

به "مجلس انگلیس به حملات هوایی علیه داعش در عراق رای داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس انگلیس به حملات هوایی علیه داعش در عراق رای داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید