6 مدل برتر ایرباس

به گزارش وبلاگ مجله پریها، 6 مدل برتر ایرباس

امروزه افراد زیادی برای مقاصد سفری خود چه تفریحی و چه تجاری از سیستم حمل و نقل هوایی استفاده می نمایند. شرکت های هواپیمایی متعددی نیز درون کشور وجود دارند که پرواز هایی به مقاصد داخلی و خارجی را در اختیار مسافران قرار می دهند. تمامی این شرکت ها اغلب هواپیماهای خود را از دو شرکت هواپیمایی ایرباس و بوئینگ تهیه می نمایند. در این مقاله سعی داریم تا شما را با 6 هواپیمای برتر شرکت ایرباس اشنا کنیم.

6 مدل برتر ایرباس

شرکت ایرباس که شرکت هواپیمایی اروپایی است از دیرباز کار خود را در زمینه فراوری هواپیما آغاز نموده و توانسته تا هواپیماهای خود را در عرصه دنیای به مردم بشناساند. این شرکت که به عنوان دومین شرکت هواپیمایی بعد از بوئینگ شناخته می گردد یکی از محورهای اصلی فراوری هواپیماهای غیرنظامی در دنیا است؛ که توانسته بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا را نیز به نام خود ثبت کند. دفتر اصلی این شرکت هواپیماسازی در فرانسه واقع شده است اما در سرتاسر اروپا دفاتر فعال و کارخانجات خود را دارد.

این شرکت هواپیمایی همیشه سعی داشته تا با بکارگیری تازهترین تکنولوژی ها هواپیماهایی ایمن تر و پر قدرت تر بسازد که همین باعث شده تا نه تنها این گروه به عنوان یکی از پیشگامان در این عرصه در بیاید بلکه استانداردهای رعایت شده در این هواپیماها به استانداردهای دنیای تبدیل شوند.

حال می خواهیم با هم با 6 مدل برتر این غول هواپیماسازی بیشتر آشنا شویم.

A380:

بهترین مدل هواپیمای شرکت ایرباس که در سال 2007 وارد بازار دنیای شد، و به محض ورود توانست عنوان بزرگ ترین هواپیمای دنیا را که متعلق به مدل جامبوجت شرکت بوئینگ بود را از آن خود کند مدل ایرباس A380 می باشد . هم چنین این هواپیما به عنوان لوکس ترین هواپیمای مسافربری دنیا نیز شناخته می گردد. این هواپیمای بزرگ و غول پیکر از 4 موتور بهره می برد و با عرضی زیاد در دو طبقه ساخته شده است. این هواپیما که در حال حاضر با قیمتی در حدود 450 میلیون دلار قابل خریداری است اولین بار برای شرکت هواپیمایی سنگاپور که بهترین شرکت هواپیمایی سال 2019 شناخته شده است به پرواز عایدی.

این هواپیمای بزرگ الجثه با طول 50 متر در طبقه اول و 45 متر در طبقه دوم، و فاصله دو نوک بال 80 متر و ارتفاع 34 متر و به طول کلی 72 متر، وزنی در حدود 277 تن در حالت عادی و حدبیشتر 560 تن را دارا می باشد. از جمله کشورهایی که اقدام به خرید این غول آسمانی نموده اند می توان به کشورهای فرانسه، کره جنوبی، انگلستان، چین، امارات، آلمان، مالزی، استرالیا، قطر، سنگاپور، تایلند و پرتقال اشاره نمود.

A350:

این هواپیمای شرکت ایرباس که در سال 2013 همراه با مدل دیگری از این شرکت در دست ساخت بود به عنوان یکی از هواپیماهای پهن پیکر این شرکت شناخته می گردد. هدف از ساخت این هواپیما تنها جابه جایی تعداد زیادی مسافر در مسافت های دوربرد بوده است. این هواپیمای بزرگ که بیشترین طول در بین هواپیماهای این شرکت را دارا است با طولی معادل 75 متر اولین بار به وسیله شرکت هواپیمایی کشور قطر خریداری و به پرواز عایدی.

ایران نیز در سال 94 توانست تا یک فروند از این هواپیما را در فرودگاه مهرآباد داشته باشد. هم اکنون شرکت ایران ایر یا هما 16 فروند از این مدل را به این شرکت اروپایی سفارش داده است. از جمله ویژگی های مهم این هواپیما که موجب شده تا به یکی از مدرن ترین هواپیماهای دنیا تبدیل گردد؛ این است که این هواپیما از سیستم هوشمند پیشرفته ای در قسمت کابین خلبان بهره می برد به گونه ای که منتقدان این هواپیما را یک کامپیوتر پیشرفته می دانند که در آسمان به پرواز عایدیه است. این هواپیما برخلاف دیگر سازه ها از سه دستگاه پشتیبانی استفاده می نماید که موجب شده تا این هواپیما حتی در مواقع ضروری نیز دچار مشکل نگردد. علاوه بر کابین خلبان در قسمت مسافربری نیز از تکنولوژی های پیشرفته استفاده شده است. هم چنین بدنه این هواپیما برخلاف سایر هواپیماها از آلومینیوم سبک ساخته نشده بلکه از فیبر کربن غنی شده ساخته شده که استقامت این سازه را بالا می برد.

A318:

این هواپیما برخلاف دو مدل قبلی که به آن ها اشاره شد یکی از کوچک ترین هواپیماهای این شرکت هواپیماسازی اروپایی است. این هواپیما که زیرمجموعه مدل 320 است در سال 2007 وارد ایران شد و به پرواز عایدی. به این هواپیما به علت جثه کوچکی که دارد مینی ایرباس و بیبی باس نیز گفته می گردد. این هواپیما با طول تقریبی 5.5 متر و ارتفاع 6.5متر دارای تک راهرو است. اما مزیت این فروند هواپیما در این است که فضای بیشتری نسبت به مدل های دیگر این شرکت در اختیار مسافران قرار می دهد. این هواپیمای کوچک برای مسافت هایی با برد میانه طراحی شده است. این هواپیما تنها دو کلاس پروازی بیزینس کلاس و اکونومی دارد که 8 صندلی متعلق به کلاس تجاری و 99 صندلی متعلق به کلاس اکونومی است. اولین پرواز رسمی این هواپیما در شهر هامبورگ صورت گرفت.

A319:

این هواپیما که همانند مدل 318 از زیر مجموعه هواپیماهای 320 است در واقع گام آغازین ایرباس برای فراوری نسل تازه هواپیماهای مدرن خود بوده است. این هواپیما اولین بار در سال 1994 به صورت رسمی به پرواز عایدی. این هواپیما که همیشه در حال استفاده در عرصه دنیای است می تواند وزنی در حدود 75 تن را حمل کند که در دو مدل به صورت های ترکیب 48 صندلی تجاری برای پرواز بر فراز اقیانوس اطلس و یا 156 مسافر به صورت فشرده استفاده می گردد. این مدل را میتوان مدل کوچک تری با تک راهرو از مدل 320 دانست که موفقیت بیشتری را نسبت به مدل قبلی خود بدست آورد و تا به امروز 500 فروند از این مدل در سرتاسر دنیا به فروخته شده است.

اگر شما نیز از اهل سفر هوایی باشید پس بارها در هنگام خرید بلیط هواپیما نام این مدل ایرباس را شنیده اید. ایرباس 319 از آن مدل هایی است که برای مسیر های تقریبا کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد.

A321:

این هواپیما که نسبت به مدل های قبلی خود کابین کشیده تری دارد از موتورهای قوی تر و تایرهای بزگ تری نیز بهره برده که موجب شده قدرت ترمز بهتری نیز پیدا کند. این هواپیما که از مدل های قبلی خود بزرگ تر است برای مسافت های کوتاه برد ساخته شده است. این هواپیما در دو مدل یکی با سوخت اضافی و دیگری فاقد آن فراوری شده است. که مدل با سوخت اضافی بزرگ تر و سنگین تر است و لذا بار کمتری میتواند حمل کند. این هواپیما در دو مدل تک کلاس و دو کلاس به پرواز در می آید.

A330:

این مدل هواپیما از جمله مدل های پهن پیکر این گروه هواپیماسازی است که قادر به جابجایی مسافران زیاد در مسافت هایی با برد زیاد و بین المللی است. شما نیز بار ها سوار بر هواپیماهای این شرکت شده اید. و تقریباً با بیشتر مدل های فوق آشنایی دارید.

منبع: طاهاگشت
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2213

به "6 مدل برتر ایرباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 مدل برتر ایرباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید