رسانه های خارجی اخبار فرهنگی مثبت ایران را بازتاب نمی دهند

به گزارش وبلاگ مجله پریها، به گزارش خبرنگاران ، شیرین هانتر (1945 در تبریز)، استاد ایرانی-آمریکایی در دانشگاه جورج تاون است که در حوزه علوم سیاسی به فعالیت اشتغال دارد. او متخصص مسائل سیاسی ایران، خاورمیانه و اسلام سیاسی و عضو شورای روابط خارجی امریکاست. هانتر به زبان های فارسی، انگلیسی، فرانسه و ترکی صحبت می نماید و مسلط است.

رسانه های خارجی اخبار فرهنگی مثبت ایران را بازتاب نمی دهند

کتاب روابط ایرانی-عربی، فرایندهای تنش و سازگاری ازجمله کتاب های متأخر هانتر است. این کتاب کوششی برای فهم و درک بهتر تاثیرات رقابت های فرهنگی، مدرنیزاسیون (نوگرایی)، اختلافات قومی و مذهبی، دولت سازی، نقش قدرت های بزرگ و سیستم سیاسی بین المللی بر روابط ایرانیان و اعراب طی هفت دهه گذشته است. از دیگر آثار وی می توان به کتاب های خدا در کنار ماست: دین و امور بین الملل، سیاست خارجی ایران در دوران بعد از شوروی، ایران متفرق: ریشه های تاریخی مناظرات ایرانیان درباره هویت، فرهنگ و حکومت در قرن بیست و یکم، اسلام در روسیه؛ سیاست هویت و امنیت، آینده اسلام و غرب؛ برخورد تمدنها یا همزیستی مسالمت آمیز، صدای اسلام از جناح اصلاح طلب، اسلام و حقوق بشر، مدرنیزاسیون، دموکراسی و اسلام و اسلام: دین دوم اروپا اشاره نمود.

هانتر درباره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: آشنایی من با نمایشگاه کتاب از راه دنبال کردن تحولات ایران با خواندن وبسایت ها و دیگر رسانه های ایرانی به دست آمده است. در رسانه های خارجی خبری درباره این نمایشگاه نیست و اخبار فرهنگی مثبت ایران را بازتاب نمی دهند.

وی اضافه کرد: کتاب اگر بتواند خوانندگان بین المللی پیدا کند در توسعه فرهنگ یک سرزمین نقش زیادی بازی می نماید. اما این روزها سایر وسایل ارتباطی هم اهمیت زیادی پیدا نموده اند. متاسفانه این روزها به دلیل مسائل سیاسی، مسائل فرهنگی ایران در رسانه های جهانی بازتاب زیادی ندارند. موضوعاتی هم که درباره آنها در ایران کتاب نوشته می گردد محدود است و مخاطب خارجی کم دارد.

به گزارش ایبنا، به نقل از ستاد خبری سی وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، استاد ایرانی-آمریکایی دانشگاه جورج تاون در پاسخ به این سوال که برای مطالعه درباره شرایط معاصر ایران در زمینه های فرهنگی، سیاسی و مذهبی بیشتر به تحقیقات منتشر شده در کدام کشورها اعتماد می کنید؟، اعلام کرد: کوشش می کنم برای نوشتن هر کتاب یا مقاله ای از منابع مختلف استفاده کنم. بعلاوه با مطالعه روزنامه ها و دیگر نشریات، به ویژه ماهنامه ها، به طور مستقل تصویری از سیاست موجود به دست بیاورم. من هرچه را که می خوانم با معیار عقل و استنباط های خودم هم می سنجم. من هیچ تزی را کاملا قبول نمی کنم، مگر آنکه با استنباط های خودم همگرا باشند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2249

به "رسانه های خارجی اخبار فرهنگی مثبت ایران را بازتاب نمی دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه های خارجی اخبار فرهنگی مثبت ایران را بازتاب نمی دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید