نخست وزیر تایلند به بانکوک بازگشت

به گزارش وبلاگ مجله پریها، خبرنگاران: نخست وزیر تایلند برای شرکت در جشن های سال جدید میلادی و نشان دادن اتحاد و همبستگی خود با ارتش به شهر بانکوک پایتخت بازگشته است.

نخست وزیر تایلند به بانکوک بازگشت

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ در حالی که مخالفان و معترضان دولت تایلند تهدید به ادامه تظاهرات و راهپیمایی های اعتراض آمیز در سال جدید نموده اند، نخست وزیر تایلند امروز چهارشنبه برای شرکت در جشن های سال نوی میلادی به بانکوک بازگشته است.

بر اساس این گزارش مخالفان دولت تایلند، نخست وزیر را عروسک و آلت دست برادرش تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق می دانند. مخالفان خواهان استعفای فوری نخست وزیر و متوقف شدن برگزاری انتخابات دوم فوریه شده اند.نخست وزیر تایلند پیشنهاد برگزاری انتخابات زودهنگام در 2 فوریه را داده است ولی مخالفان از این بیم دارند که وی دوباره بتواند در این انتخابات پیروز گردد.

در درگیری های خشونت بار تایلند از روز پنج شنبه تاکنون 3 نفر کشته شده اند. ارتش تایلند هنوز در بحران سیاسی این کشور دخالت ننموده است ولی مخالفان خواهان حمایت ارتش از آنها شده است.در 81 سال گذشته بیش از 18 کودتای نظامی در تایلند به وقوع پیوسته و آخرین مورد آن رمبوط به سال 2006 میلادی است که کودتای نظامیان موجب برکناری شیناواترا از قدرت شد.

مخالفان تهدید نموده اند که پس از شروع سال جدید میلادی شهر بانکوک را به تعطیلی خواهد کشاند و جاده های اصلی در 20 منطقه را مسدود خواهند کرد. نخست وزیر تایلند بیش از یک هفته در شهر بانکوک نبوده و در این مدت در بین هواداران و حامیان خود در شمال تایلند بوده است.

وی با ارسال پیامی به وسیله شبکه های اجتماعی خواهان صلح و سازش با معترضان شده است. از زمان شروع تنش های سیاسی در تایلند در اواخر ماه نوامبر تاکنون حداقل 8 نفر جان خود را از دست داده اند.کمیسیون انتخابات تایلند نیز بیان کرد 53 حزب سیاسی برای شرکت در انتخابات پارلمانی فوق العاده در این کشور ثبت نام نموده اند.علی رغم تحریم انتخابات از سوی مخالفان دولت؛ تعداد احزابی که برای شرکت در انتخابات دوم فوریه ثبت نام نموده اند بیشتر از انتخابات سال 2011 میلادی است. در انتخابات سال 2011 تنها 40 حزب شرکت نموده بودند.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 428

به "نخست وزیر تایلند به بانکوک بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر تایلند به بانکوک بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید