تور تایلند لحظه آخری: دعوت وزیر خارجه تایلند از امیرعبداللهیان برای سفر به بانکوک و تأکید بر توسعه روابط تجاری با ایران

به گزارش وبلاگ مجله پریها، وزیر خارجه تایلند در گفت وگوی تلفنی ضمن دعوت از امیرعبداللهیان برای سفر به بانکوک، بر توسعه روابط تجاری با ایران در حوزه فولاد و سوخت تأکید کرد.

تور تایلند لحظه آخری: دعوت وزیر خارجه تایلند از امیرعبداللهیان برای سفر به بانکوک و تأکید بر توسعه روابط تجاری با ایران

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دان پرامودوینای معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه تایلند امروز (سه شنبه) در گفت وگویی تلفنی در مورد موضوعات مختلف از جمله مسائل دوجانبه سیاسی، مالی و مذاکرات پیش رو در وین به بحث و گفتگو پرداختند.

به گزارش فارس، دوشنبه هفته آینده (هشتم آذر ماه) شهر وین میزبان دور نو مذاکرات بین ایران و گروه 1+4 در مورد برطرف تحریم های آمریکاست.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با همتای تایلندی ضمن تبریک روز ملی تایلند و یادآوری سابقه 400 ساله روابط دو کشور، بر علاقه مندی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با تایلند تأکید کرد

وی بعلاوه از همتای تایلندی خود برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.

سفر هیأت های سیاسی و تجاری و بعلاوه گردشگران به دو کشور می تواند از سر گرفته گردد

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با بیان اینکه ایران و تایلند توانسته اند از شرایط بحرانی کرونا عبور نمایند، اعلام نمود که اکنون سفر هیأت های سیاسی و تجاری و بعلاوه گردشگران به دو کشور می تواند از سر گرفته گردد.

وزیر امور خارجه کشورمان بعلاوه بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست کمسیون مشترک مالی و کمیسیون تجاری دو کشور تأکید کرد.

امیرعبداللهیان یادآور شد که در دولت نو جمهوری اسلامی سیاست خارجی با نگاه به آسیا دنبال می گردد و در این میان تایلند از جایگاهی ویژه برخوردار است.

دعوت از امیرعبداللهیان برای سفر به بانکوک

وزیر خارجه تایلند نیز در این تماس برای برگزاری کمیسیون مشترک مالی و توسعه روابط تجاری با ایران از جمله در زمینه های فولاد، برنج و سوخت اعلام آمادگی کرد.

دان پرامودوینای ضمن تاکید بر عزم بانکوک برای ارتقای همه جانبه روابط با ایران از وزیر امور خارجه برای سفر به این کشور دعوت کرد.

لازم به ذکر است وزیر خارجه تایلند بهمن 1399 نیز تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه درباره مناسبات دوجانبه گفت وگو نموده بود. (اینجا بخوانید)

امیرعبداللهیان بعلاوه امروز با همتای سوئیسی نیز تلفنی گفت وگو کرد. وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با همتای سوئیسی گفت: برای رسیدن به توافق خوب و فوری آماده و جدی هستیم، اما به رفتار آمریکا بی اعتمادیم. (بیشتر بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1905

به "تور تایلند لحظه آخری: دعوت وزیر خارجه تایلند از امیرعبداللهیان برای سفر به بانکوک و تأکید بر توسعه روابط تجاری با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند لحظه آخری: دعوت وزیر خارجه تایلند از امیرعبداللهیان برای سفر به بانکوک و تأکید بر توسعه روابط تجاری با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید