ناپدید شدن نماد انقلاب تایلند و نگرانی اپوزیسیون درباره آینده دموکراسی

به گزارش وبلاگ مجله پریها، مخالفان دولت خونتای تایلند نسبت به آینده دموکراسی در این کشور نگرانند. آنها گم شدن یک نماد مربوط به انقلاب 1932 که به حکومت سطلنتی در این کشور انتها داد را مشکوک می دانند.

ناپدید شدن نماد انقلاب تایلند و نگرانی اپوزیسیون درباره آینده دموکراسی

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، هنوز هیچ گروهی مسئولیت ناپدید شدن مرموز پلاک نماد انقلاب 1932 را برعهده نگرفته اما ناپدید شدن آن که یک دایره قالپاق شکل برنجی است باعث بوجود آمدن موجی از خشم در میان تایلندی ها شده است.

خونتا گفته که ایده ای درباره ناپدید شدن این پلاک ندارد که با سیمان در میدانی در بانکوک نصب شده بود. این منطقه نزدیک مجلس، یک مکان منتصب به سلطنت و پادگان های نظامی است که توسط پلیس به شدت تحت نظر است.

پلیس گفته، این پلاک مربوط به انقلاب تایلند در روز آدینه ناپدید شد.

معاون سخنگوی دولت تایلند گفت: چرا ما باید مسئول این ناپدید شدن باشیم؟ آیا این درست است هرچیزی که در کشور ناپدید شد، ما مسئولیتش را برعهده بگیریم؟

پلیس تایلند اعلام نموده که در حال آنالیز این مساله است.

ناپدید شدن این پلاک سه سال پس از سرنگونی دولت منتخب در تایلند اتفاق افتاده است. اگرچه دولت خونتای تایلند قول داده تا انتخابات برگزار کند اما منتقدان می گویند قانون اساسی جدید برای تضمین تاثیر ارتش بر سیاست های غیرنظامیان برای سال های آینده تدوین شده است.

سخنگوی گروه اپوزیسیون جبهه متحد دموکراسی علیه دیکتاتوری گفت: این پلاک نمادی از برابری در تایلند بود. دولت های قبلی در کشور هرگز به دنبال حذف این پلاک نبودند. اما دولت خونتا با اختیاراتی غیرمعمولی که فراتر از قانون دارد، به خود اجازه چنین کاری را داده و نگرانی هایی را درباره روند دموکراسی در کشور به وجود آورده است.

در طوماری از سوی Change.org که برای تحقیق درباره مفقودی این پلاک ارائه شده، بیش از 2400 امضا جمع آوری شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 426

به "ناپدید شدن نماد انقلاب تایلند و نگرانی اپوزیسیون درباره آینده دموکراسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناپدید شدن نماد انقلاب تایلند و نگرانی اپوزیسیون درباره آینده دموکراسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید