سی ان ان: ترامپ هفته گذشته 56 دروغ گفت

به گزارش وبلاگ مجله پریها، یک شبکه آمریکایی که اخیراً اظهارات رئیس جمهور آمریکا را راستی آزمایی می نماید، در گزارشی نوشت که رئیس جمهور آمریکا در هفته گذشته هم، 56 ادعای دروغین مطرح نموده است.

سی ان ان: ترامپ هفته گذشته 56 دروغ گفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه سی ان ان اخیراً به اظهارنظرات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پرداخته است و سخنان وی را راستی آزمایی نموده است.

در جدیدترین مورد از آنالیز های این شبکه آمریکایی، تعیین شد که ترامپ در هفته گذشته، 56 ادعای دروغین مطرح نموده است که البته آنطور که سی ان ان گزارش نموده است در مقایسه با یک هفته قبل از آن با 78 دروغ و دو هفته قبل از آن با 61 ادعای دروغین، کاهش داشته است.

طبق جدیدترین آنالیز های سی ان ان، ترامپ 26 ادعای دروغین خود را در راهپیمایی های انتخاباتی در ایالت کنتیکت، 13 ادعای دروغین را در گفتگو با رسانه ها، هفت مورد دروغ را در شبکه توییتر و پنج مورد دروغ را در مصاحبه با شبکه سی اسپن عنوان نمود.

بر اساس این گزارش، 18 مورد از دروغ های هفته گذشته ترامپ درباره مسائل مالی و تجاری بوده است، 10 مورد درباره محبوبیت وی، جمعیت طرفدارانش در راهپیمایی های انتخاباتی و جمعیت طرفداران دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، 10 مورد مربوط به مهاجرت و هشت مورد دیگر مربوط به باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا می گردد.

سی ان ان در ادامه گزارش می نماید، فاحش ترین دروغ هفته گذشته ترامپ به حمایت وی از سیاهپوستان و رنگین پوستان آمریکا مربوط می گردد. علیرغم آنکه ترامپ به نماینده سیاهپوست شهر بالتیمور توهین نموده بود و گفته بود که وی باید به جای انتقاد از او، شهر کثیف و پر از موش خود را اصلاح کند، در یک پیغام توییتری مدعی شد: کارهایی که من برای سیاهپوستان آمریکا انجام دادم، می توانم بگویم، هیچ رئیس جمهوری انجام نداده است.

این شبکه آمریکایی در مورد یکی از دروغ های ترامپ مبنی بر اینکه از حمایت چشمگیری در میان سیاهپوستان آمریکا برخوردار است، نوشت که آمار و نظرسنجی ها نشان می دهد که اکثر سیاهپوستان آمریکا از عملکرد ترامپ ناراضی هستند.

یکی دیگر از دروغ های برجسته هفته گذشته ترامپ درباره علت تشکیل اتحادیه اروپا بود. ترامپ در یک پیغام توییتری در 29 ژوئیه (7 مردادماه) مدعی شد: ما با کشورهای دیگری رقابت می کنیم که می دانند چطور مقابل آمریکا بازی نمایند و در حقیقت این دلیل تشکیل اتحادیه اروپا بود.

سی ان ان درباره این ادعای دروغین ترامپ شرح داد: رقابت مالی با آمریکا، دلیل اصلی شکل گیری اتحادیه اروپا نبوده است.

طبق این گزارش، یکی از دروغ های دیگری که ترامپ هفته گذشته عنوان نمود، در راهپیمایی انتخاباتی اول آگوست (10 مردادماه) و درباره ایران بوده است.

وی در جمع طرفداران خود گفت که به منظور محافظت از امنیت آمریکا از توافق هسته ای هولناک ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) خارج شد. ما به ایران 150 میلیارد دلار دادیم. آمریکا همچنین 1.8 میلیارد دلار پول نقد به ایران داد.

سی ان ان درباره این دروغ ترامپ شرح داد که ترامپ در بیان رقم 150 میلیارد دلار اغراق نموده است. کارشناسان سیاست ایران و خود دولت اوباما تأکید نموده اند که مبلغ دارایی هایی که برجام در اختیار ایران قرار می داد، بسیار کمتر از مبلغی بوده که ترامپ اظهار داشت.

علاوه بر سی ان ان، روزنامه واشنگتن پُست نیز بعد از شروع ریاست جمهوری دونالد ترامپ در واکنش به ادعاهای نادرست و دروغ گویی های مکرر او در مسائل داخلی و خارجی یک صفحه ویژه با عنوان ارزیابی نماینده حقیقت (Fact Checker) به شفاف سازی درباره این ادعاها و دروغ ها پرداخته و بر اساس یک گزارشی که ارائه نموده ترامپ هر 24 ساعت 8 دروغ می گوید. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 336

به "سی ان ان: ترامپ هفته گذشته 56 دروغ گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی ان ان: ترامپ هفته گذشته 56 دروغ گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید