سریع ترین روش های باز کردن یخ مرغ و گوشت بدون آسیب تماشا

به گزارش وبلاگ پریها، اگر روش باز کردن سریع یخ مرغ و گوشت را بلد باشید در مدت زمان کوتاهی می توانید غذای دلخواه تان را آماده کنید. باز کردن سریع یخ مرغ و گوشت منجمد به روش صحیح برای حفظ سلامت و بافت گوشت و در نهایت سلامت شما بسیار مهم است. اما چگونه یخ گوشت و مرغ را سریع و بدون آسیب به بافت و سلامت گوشت آب کنیم؟ در این مقاله از سرویس در با ما همراه باشید تا روش های مختلف و اصولی باز کردن سریع یخ مرغ و گوشت بدون آسیب تماشا را به شما آموزش بدهیم.

سریع ترین روش های باز کردن یخ مرغ و گوشت بدون آسیب تماشا

برترین روش های یخ زدایی گوشت و مرغ منجمد

باز کردن سریع یخ مرغ و گوشت به روشی مطمئن و بدون آسیب زدن به بافت و سلامت گوشت از ابتدایی ترین ترفندهایی است که باید یاد بگیرید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن غذای مورد نظرتان را آماده کنید. اما چگونه یخ گوشت و مرغ را سریع آب کنیم؟

روش های مختلفی برای دیفراست یا یخ زدایی از گوشت مرغ و گوشت قرمز وجود دارد. بعلاوه اگر یخ زدایی سریع مرغ با نمک یا یخ زدایی مرغ در توستر را بلد باشید دیگر نیازی نیست ساعت ها برای دیفراست شدن یخ گوشت مرغ منتظر بمانید.

اگر می خواهید از عوارض مرغ یخ زده در امان بمانید و سوال شما هم این است که چگونه یخ مرغ و گوشت را سریع باز کنم؟ یا چگونه مرغ یخ زده را آب کنیم؟ بعلاوه اگر می خواهید بدانید باز شدن یخ گوشت چرخ نموده به چه روشی ایمن است و روش یخ زدایی از گوشت برزیلی منجمد چگونه است این مطلب را تا پایان بخوانید.

ضمناً شما می توانید برای خرید انواع گوشت شامل گوشت گوسفندی، گوشت گاو و گوساله، گوشت چرخ نموده و به صورت و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

روش های باز کردن سریع یخ مرغ

چکار کنیم یخ مرغ زود آب بشه؟ ترفندهای مختلفی برای باز کردن یخ گوشت مرغ وجود دارد. هر چه دمایی که مرغ را در آن یخ زدایی می کنید، بالاتر باشد، یخ هم زودتر باز می گردد. استفاده از مایکروفر، سرخ کن بدون روغن (ایرفرایر)، توستر و آب گرم، روش های سریع و ایمن باز کردن یخ مرغ هستند که هر کدام ترفندهای خاص خودشان را دارند.

البته یخ زدایی سریع مرغ با نمک به وسیله پاشیدن مقداری نمک به مرغ هم تا حدودی می تواند به باز شدن یخ مرغ یاری کند. اما این روش یخ زدایی، اصلا توصیه نمی گردد. چون کیفیت و طعم مرغ تغییر می نماید و باکتری های مرغ فعال می شوند.

از سوی دیگر، ذوب کردن یخ مرغ در آب سرد یکی از سالم ترین روش ها برای دیفراست کردن مرغ است. دلیلش هم این است که آب سرد باعث می گردد باکتری های مرغ فعال نشوند و خواص گوشت مرغ از بین نرود.

برای خواندن مراحل و جزییات روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

ترفندهای باز کردن سریع یخ گوشت

برترین روش برای باز کردن سریع یخ گوشت چیست و چه بایدها و نبایدهایی دارد؟ باز کردن سریع یخ گوشت هم درست مانند باز کردن یخ مرغ منجمد باید به روشی انجام گردد که بافت و طعم گوشت تغییر نکند.

برای مثال باز کردن یخ گوشت در آب یکی از روش های مناسب برای انجام این کار است. برای این منظور، ابتدا گوشت منجمد را در یک کیسه وکیوم یا زیپ کیپ قرار دهید. اگر از کیسه فریزر استفاده می کنید، تا جای ممکن مراقب باشید آب داخل کیسه نگردد؛ چون قرارگیری گوشت در معرض آب موجب تغییر رنگ و بافت آن می گردد. سپس، بسته را داخل یک کاسه با ابعاد مناسب بگذارید؛ به طوری که گوشت بتواند کاملا در آن غوطه ور گردد.

از سوی دیگر، باز کردن یخ گوشت در مایکروویو هم یک روش بسیار سریع و ساده است. کافی است دستگاه مایکروفر را روی حالت دیفراست (defrost) تنظیم کنید و بسته به وزن و میزان بسته بندی گوشت، زمان لازم را به مایکروویو بدهید.

تفاوت تنظیمات دیفراست با حالت عادی مایکروویو این است که قدرت دستگاه را در پایین ترین شرایط ممکن قرار می دهد. به این ترتیب، احتمال تخریب بافت گوشت، پخته شدن بعضی از بخش ها و تغییر رنگ به حداقل می رسد.

برای باز کردن یخ گوشت فریزری و منجمد روش های دیگری هم وجود دارد که احتمالا به کار شما می آیند. برای خواندن چند مدل از از جمله گوشت یخ زده برزیلی و گوشت چرخ نموده و بایدها و نبایدهای آن روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

سوالات متداول درباره باز کردن سریع یخ مرغ و گوشت

آیا استفاده از آب گرم روش خوبی برای باز کردن سریع یخ مرغ و گوشت است؟

این روش، برای زمان هایی است که فرصت و وقت کافی برای باز کردن یخ ندارید. اما باید به این نکته توجه کنید که به هیچ وجه برای یخ زدایی از مرغ و گوشت از آب داغ استفاده نکنید. چون باعث پخته شدن بخش های نازک گوشت می گردد و کیفیت آن را پایین می آورد.

آب باید در حدی گرم باشد که انگشت را نسوزاند. بعلاوه تمام قسمت های مرغ و گوشت باید در آب فرو برود. ضمناً، باید گوشت و مرغ یخ زده را در یک کیسه فریزر یا پوشش غیر قابل نفوذ بگذارید و بعد در معرض آب ولرم قرار دهید.

سریع ترین روش باز کردن یخ مرغ منجمد چیست؟

هر چه دمایی که مرغ را در آن یخ زدایی می کنید، بالاتر باشد، یخ هم زودتر باز می گردد. استفاده از مایکروفر، هواپز، توستر و آب ولرم، روش های سریع و ایمن باز کردن یخ مرغ هستند.

آیا گوشت و مرغی که یخ آن باز شده است را می توان دوباره فریز کرد؟

همه چیز بستگی به نحوه باز کردن یخ مرغ و گوشت دارد. اگر مرغ و گوشت را از قبل در یخچال گذاشته اید تا یخ آن باز گردد، تا زمانی که در یخچال یخش باز شده باشد، دوباره قابلیت فریز کردن دارد و می توانید آن را دوباره به فریزر برگردانید. هرچند در این روش هم کمی از کیفیت مرغ و گوشت کاسته می گردد.

اما اگر آن را در هواپز، مایکروویو و با دمای بالا باز نموده اید، باید بلافاصله بپزید. حتی ممکن است بعضی از قسمت های مرغ و گوشت در مایکروفر کمی پخته شوند. اما فعال شدن باکتری ها در این روش، اجتناب ناپذیر است که منجمد کردن دوباره باعث نابودی آن ها نمی گردد. بنابراین، ضروری است هر چه زودتر مرغ و گوشت را بپزید.

روش باز کردن سریع یخ گوشت چرخ نموده چیست؟

با استفاده از روش یخ زدایی گوشت با محلول نمک و آب شما می توانید گوشت چرخ نموده را به سریع ترین شکل ممکن دیفراست کنید. البته، با یاری مایکروویو هم می توانید این کار را انجام دهید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 25 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1403 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2315

به "سریع ترین روش های باز کردن یخ مرغ و گوشت بدون آسیب تماشا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ترین روش های باز کردن یخ مرغ و گوشت بدون آسیب تماشا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید