ترامپ و تهدید چین در مذاکرات تجاری

به گزارش وبلاگ مجله پریها، ترامپ مدعی شد تا زمانی که چین به اقداماتی که آمریکا آن را محکوم می نماید پایان ندهد، افزایش تعرفه های گمرکی بر کالاهای چینی را حفظ خواهد نمود

ترامپ و تهدید چین در مذاکرات تجاری

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه چین توافق حاصل شده با آمریکا در مذاکرات تجاری را زیر پا گذاشته است، اطمینان داد تا زمانی که چین به اقداماتی که آمریکا آن را محکوم می نماید انتها ندهد، افزایش تعرفه های گمرکی بر کالاهای چینی را حفظ خواهد نمود.

رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه تصمیم گرفت از روز آدینه تعرفه های گمرکی آمریکا را بر کالاهای وارداتی از چین به ارزش دویست میلیارد دلار (معادل 180 میلیارد یورو) از ده درصد به بیست درصد برساند و این در حالی است که لیو هه، معاون نخست وزیر چین قرار است روز پنجشنبه به واشنگتن برود.

دونالد ترامپ در یک نشست جمهوری خواستار در ایالت فلوریدا گفت اگر هیچ توافق تجاری بین پکن و واشنگتن حاصل نگردد، چین تعرفه گمرکی بیشتری به آمریکا پرداخت خواهد نمود.

وی در جمع هوادارانش گفت: اعلام می کنم که تعرفه های گمرکی بر کالاهای وارداتی چین را افزایش می دهیم و تا زمانی که چین از فریب کارگران ما و دزدیدن مشاغل ما دست برندارد، عقب نخواهیم نشست.

رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا در ادامه گفت: چینی ها توافق را زیر پا گذاشته اند. آنها نمی توانند چنین نمایند. پس باید بهای آن را بپردازند. اگر نتوانیم به توافق برسیم، مسئله ای نیست، سالانه بیش از یکصد میلیارد دلار می گیریم.

این اظهارات ترامپ بازارهای آسیا را که نگران از سرگیری تنش بین دو قدرت بزرگ اقتصادی دنیا هستند، آشفته کرد. پکن و واشنگتن یک هفته پیش به انعقاد یک توافق نزدیک بودند.

ترامپ پیشتر روز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود با بیان اینکه لیو هه با هدف دستیابی به یک توافق به واشنگتن می آید، بیان کرد: بسیار مسرور است که بیش از یکصد میلیارد دلار تعرفه گمرکی قرار است خزانه های آمریکا را پر کند.

در پکن، وزارت بازرگانی چین بیان کرد اگر آمریکا تهدید خود را برای افزایش تعرفه های گمرکی عملی کند، دولت چین تدابیری تلافی جویانه اتخاذ خواهد نمود.

رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا اوایل این هفته بیان کردند دونالد ترامپ این تصمیم را گرفت، زیرا چین از بعضی از تعهداتش عقب کشیده است.

دو منبع مطلع به مذاکرات گفتند این دور مذاکرات که قرار است این هفته در واشنگتن برگزار گردد، پیشتر به عنوان آخرین دیدار پیش از انعقاد توافق تاریخی بین چین و آمریکا اعلام شده بود. حالا طرف آمریکایی تردید دارد که معاون نخست وزیر چین بتواند روند مذاکره را از سربگیرد.

واشنگتن به خصوص از پکن می خواهد که سیاست رقابتی خود و همچنین اقداماتش در زمینه مالکیت معنوی و انتقال اجباری فناوری ها را تغییر دهد و دسترسی به بازارهای اقتصادی این کشور را تسهیل کند.

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 تیر 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 260

به "ترامپ و تهدید چین در مذاکرات تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ و تهدید چین در مذاکرات تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید