چشم انتظار روزهای کرونایی زمستان برای نحوه برپایی جشنواره

به گزارش وبلاگ مجله پریها، حسین ریاحی به دانشجو گفت: برپایی کنسرت های آنلاین در جشنواره امسال هم دور از دسترس نخواهد بود و ما با توجه به شرایط خاص روزهای برپایی جشنواره در بهمن ماه، تصمیمات لازم را اتخاذ می کنیم.

چشم انتظار روزهای کرونایی زمستان برای نحوه برپایی جشنواره

گروه فرهنگ و هنر خبرنگاران: عباس اسماعیل گل؛

همزمان با اواسط اسفندماه سال گذشته و شیوع ویروس کرونا در کشور، فعالیت ها و کنسرت های موسیقی هم مانند سایر فعالیت های فرهنگی و هنری کشور با تعطیلی روبرو شد که این اتفاق تلخ برای اهالی موسیقی یک نکته تاریک و ناامیدکننده ای محسوب میشود زیرا بازه زمانی یک ماهه 15 اسفند تا 15 فرودین ماه ، پیک طلایی برپایی کنسرت ها در سراسر کشور محسوب میشود که علاوه بر خواننده ها و نوازنده ها، عوامل مختلفی در حوزه موسیقی در کنار برپایی کنسرت ها مشغول به کار میشوند و کسب درآمد میکنند که با شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی کنسرت های موسیقی بسیاری از هنرمندان این حوزه از کار بیکار شده اند

اما با گذشت زمان بسیاری از فعالیت های فرهنگی کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی و داشتن محدودیت هایی از سر گرفته شد که میتوان به آغاز نصفه و نیمه فعالیت سینما، تئاتر و هنرهای تجسمی اشاره کرد .

اما در این میان کنسرتهای موسیقی هیچگاه در دوران کرونا به پایان نرسید و علی رغم تدابیری که مسئولین موسیقی کشور چیده بودند که کنسرت های موسیقی با ظرفیت محدود و زدن ماسک تماشاگران فعالیت خود ر از سر بگیرند اما تا به امروز این اتفاق رخ نداده است و به غیر از اجرای اخیر ارکستر سمفونیک تهران عملا هیچ کنسرت دیگری در کشور برگزار نشده است. اما از سویی طی مدت اخیر کرونایی بسیاری از خواننده ها به حمایت برخی نهادهای فرهنگی اقدام به برپایی کنسرت های آنلاین بدون حضور تماشاگر کردند.

اما در این میان که اغلب اهالی موسیقی به علت عدم برپایی کنسرت ها در بدترین شرایط ممکن معیشتی به سر میبرند چشم امیدشان به برپایی سی و ششمین دوره جشنواره موسیقی فجر است تا ببینند مسئولین این جشنواره چه پلنی برای برپایی این جشنواره در دوره کرونا دارد تا بتواند راه چراغی باشد برای اهالی موسیقی.

در نهایت طی چند روز گذشته حسن ریاحی به پیشنهاد رییس شورا و تأیید شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر و با حکم معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر این دوره جشنواره موسیقی فجر منصوب شد.

حسین ریاحی که که پیش از این نیز دوره های نوزدهم تا بیست و یکم و دوره های بیست و ششم تا سی و یکم، دبیر جشنواره بین المللی موسیقی فجر بوده است، جشنواره یک دوره کاملا عادی و به دور از حاشیه را سپری کرده است و مسلما جدیدترین دوره جشنواره هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود .

ریاحی که آهنگساز سرود ملی کشورمان هم است دراظهارنظر خود درباره جشنواره موسیقی فجر تاکید کرد که بدون شک این جشنواره با توجه به شرایط کرونایی کشور در بهمن ماه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به دانشجو گفت: بدون تردید امسال علی رغم میل باطنی میزبان گروها ها و هنرمندان بسیار محدودی در جشنواره موسیقی فجر خواهیم بود، اما برای احترام به اهالی موسیقی برای حضور همین عده محدود هم فراخوان منتشر کرده ایم که عدالت تا حدودی رعایت شود.

این هنرمند در خصوص احتمال برپایی کنسرت های آنلاین در جشنواره امسال گفت: این مسئله هم دور از دسترس نخواهد بود و ما با توجه به شرایط خاص روزهای برپایی جشنواره، تصمیمات لازم را اتخاذ میکنیم.

وی ادامه داد: مسلما شرایط سختی را این روزها اهالی موسیقی پشت سر میگذارند و ما هم درباره جرئیات جشنواره موسیقی فجر از الان نمی توانیم همه تصمیمات رااتخاذ کنیم بلکه باید منتظر بمانیم تا با گذشت زمان شرایط کرونایی کشور به کدام سمت و سو میرود.

گفتنی است، فراخوان بخش غیر رقابتی دوره سی و ششم جشنواره موسیقی فجر هم بتازگی منتشر شد تا در دوران بی خبری موسیقی کشور، اهالی موسیقی یک خبر خوشایند و امیدوارکننده بشنوند.

فراخوان سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر بر اساس آیین نامه جشنواره با هدف شناسایی، ظرفیت سازی و حمایت از فعالیت های خلاقانه هنرمندان و گروه های موسیقی سراسر کشور با اولویت معیارهای هنری در هر شاخه از موسیقی تهیه و تنظیم شده است

گروه ها و هنرمندان فعال در عرصه اجرای صحنه ای از اول آبان تا 20 آذر امسال فرصت دارند بر اساس شرایط جشنواره ثبت نام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1250

به "چشم انتظار روزهای کرونایی زمستان برای نحوه برپایی جشنواره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم انتظار روزهای کرونایی زمستان برای نحوه برپایی جشنواره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید