دوکتابخانه عمومی آسایشگاه کهریزک 21 هزار جلد کتاب مکتوب و صوتی دارد، حضور در نمایشگاه کتاب و رونمایی از پنج عنوان تازه

به گزارش وبلاگ مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، امروز 11 اردیبهشت نشست خبری 50 سالگی موسسه خیریه کهریزک در سالن سرای کتاب خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار گردید. حمید قبادی دانا، مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک، حسین نحوی نژاد مدیر آسایشگاه کهریزک تهران و افشین وجدانی روشن مدیر آسایشگاه کهریزک البرز در این نشست حضور داشتند. حمید قبادی دانا در ابتدای این نشست از برگزاری جشنواره هفت روزه به مناسبت 50 سالگی این خیریه اطلاع داد و گفت: از 16 تا 22 اردیبهشت، برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و علمی، این جشنواره را برگزار می کنیم تا با یادآوری اهمیت جایگاه این مجموعه در حوزه های گوناگون، از نیکوکاران ارزشمندی که در این پنج دهه در کنار مددجویان کهریزک بوده اند نیز قدردانی نموده باشیم.

دوکتابخانه عمومی آسایشگاه کهریزک 21 هزار جلد کتاب مکتوب و صوتی دارد، حضور در نمایشگاه کتاب و رونمایی از پنج عنوان تازه

قبادی دانا ادامه داد: در این جشنواره، دستاوردهای مجموعه کهریزک طی این سال ها در قالب نمایشگاه در معرض بازدید عموم گذاشته می گردد و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری شامل جشن، کنسرت و نشست های علمی و هم اندیشی نیز برگزار می گردد.

مدیرعامل خیریه کهریزک ضمن ابزار امیدواری از استقبال نهادهای حقیقی و حقوقی مختلف از برنامه های این جشنواره گفت: امید داریم تا بتوانیم دستاوردهایی که در این سال ها با کوشش و مجاهدت بسیاری از همکاران ما در مجموعه کهریزک کسب شده را به مردم معرفی کنیم.

او اضافه کرد: در حال حاضر در کشور با دو فرهنگ در حوزه نیکوکاری و فعالیت های نگهداری از سالمندان و آسیب دیدگان اجتماعی مواجهیم؛ فرهنگ انجام کار مفید اولین بخش این فرهنگ است که ما در فعالیت هایمان دنبال می کنیم و دوم فرهنگ حل مساله که مبتنی بر مهارت است و پایه و اساس آن بی نیازی و افزایش مهارت های مقابله و حل این شرایط و آسیب هاست.

او از نام گذاری روزهای مختلف این هفته اطلاع داد و ادامه داد: شعار از مردم برای مردم شعار اصلی سال جاری ما در دوره نو است چراکه کهریزک محلی برای زندگی کردن است نه زنده ماندن. قبادی دانا در خاتمه از نام گذاری روزهای مختلف این جشنواره هفت روزه نام برد و این اسامی را بدین ترتیب بیان نمود:

شنبه 16 اردیبهشت: کهریزک، کرامت و توجه به سالمندان

یکشنبه 17 اردیبهشت: کهریزک خانه امن بچه ها معلول ذهنی

دوشنبه 18 اردیبهشت: کهریزک، رشد تعاملات اجتماعی بچه ها طیف اوتیسم

سه شنبه 19 اردیبهشت: کهریزک، توسعه و پیشرفت

چهارشنبه 20 اردیبهشت:کهریزک، توانمندسازی معلولین

پنجشنبه 21 اردیبهشت:کهریزک، از مردم برای مردم

آدینه 22 اردیبهشت:کهریزک، یاور و مددرسان

مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک در پاسخ به سوال خبرنگار خبرنگاران درباره برنامه حضور موسسه کهریزک در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار کرد: ما چهار برنامه در سی وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران داریم؛ از جمله برنامه ریزی برای برگزاری دو نشست در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب، اختصاص سه مرکز فضای فرهنگی در نمایشگاه کتاب، حضور در بخش کودک و نوجوان برای معرفی اختلالات بچه ها زیر 14سال و در نهایت بحث اطلاع رسانی در بخش های مختلف نمایشگاه کتاب.

او در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایبنا مبنی بر چگونگی تجهیز کتابخانه آسایشگاه کهریزک بر اساس مخاطبان هدف آن بیان نمود: ما دو کتابخانه عمومی با امکان ورود کارکنان و مددجویان موسسه در تهران و البرز داریم که این دو مرکز 21 هزار جلد کتاب صوتی و کاغذی دارد. این کتابخانه ها برای اهالی کهریزک مفیدند و نهاد فرهنگی ما در تهران و کرج بسیار فعال تر از بعضی از وزارت خانه هاست و تمام رویدادهای فرهنگی را پوشش می دهد.

قبادی دانا بیان نمود: ما تبادل و تعامل با ناشران را در دستور کار داریم. بعلاوه به زودی از کتابی مشتمل بر اخبار 50 ساله گذشته سازمان کهریزک و روند فعالیت های آن رونمایی می گردد. او بعلاوه اظهار امیدواری کرد که در آینده نه چندان دور، به صورت حرفه ای با انجمن تاریخ شفاهی ایران برای چاپ کتابی که تاریخچه شفاهی موسسه خیریه کهریزک را برای سایرین تشریح کند، فعالیت نمایند.

نحوی نژاد نیز در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا درباره اینکه آیا بین موسسه و دانشگاه ها تفاهم نامه ای برای همکاری و مکتوب کردن تجربیات این مرکز امضا شده یا خیر؟ بیان نمود: یکی از فعالیت های مهم موسسه خیریه کهریزک در تهران و البرز ارتباط نزدیکی است که با صاحبان تخصص و دانشگاه ها دارند و این یک بستر آماده است که خیلی از دانشگاه ها از آن به عنوان کاربینی و کارورزی استفاده می نمایند و با مراکز علمی کاربردی هم ارتباط پیدا نموده است.

او ادامه داد: ما سال گذشته سه کارگاه و سه سمپوزیوم را در بخش های مختلف پرستاری و مراقبت از سالمندان و بچه ها اوتیسم و مراقبت در منزل داشتیم که خروجی آن به صورت خلاصه در نشریه و در سایت کهریزک قابل دسترسی است. بعلاوه یکی از کارهای موسسه این است که آخرین فعالیت ها، مقالات و روش های مراقبتی و پزشکی را در معرض دید بگذارد.

مدیر آسایشگاه کهریزک تهران بیان نمود: سال جاری هم به مناسبت 50سالگی تاسیس موسسه کهریزک سمپوزیوم تازه های طب سالمندی را در تهران و اوتیسم را در کرج داریم و برای اولین بار هم یک مجموعه 11 جلدی با حمایت موسسه خیریه کهریزک و نشر میرماه درحال انتشار است که 5 جلد آن منتشر شده و 6 جلد هم در زیر چاپ است.

در انتها نیز افشین وجدانی روشن مدیر موسسه البرز کهریزک در پاسخ به خبرنگار خبرنگاران، درباره امضا تفاهم نامه بین موسسه و دانشگاه ها و مکتوب کردن سند علمی با دانشگاه ها اظهار کرد: ما با دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم شناختی، دانشگاه مجازی ایرانیان، دانشگاه البرز، شاهد و دانشگاه آراد و بعلاوه پژوهشگاه غدد برون ریز و متابولیسم که پژوهشکده سالمندان هم در آنجا واقع شده است در حال همکاری هستیم و مطالعات بزرگی در زمینه سالمندان اجرا شده و انجام خواهد شد که همه اینها به صورت مقاله و کتاب منتشر خواهد شد.

او بیان نمود: ما با این دانشگاه ها تفاهم نامه داریم زیرا هدف ما این بود که یک مرکز جامع باشیم که همه امکانات را به مریض ارائه دهیم و مریض در هیچ مرحله ای از مرکز خارج نگردد. برنامه ما این بود که رفرنس و مرجع باشیم و خدماتی که در جایی ارائه نمی گردد از سوی موسسه ما ارائه گردد. بعلاوه زمینه آموزشی و پژوهشی باشیم که اکنون این امکان را داریم و الان گروه های مختلف حتی پزشکانی که تخصص سالمندی می خواهند بگیرند باید با ما تفاهم نامه امضا نمایند و اگر کسی بخواهد در زمینه اوتیسم یا سالمندی و یا ناتوانی های جسمی و ذهنی بحث آموزش داشته باشد قطعا باید با ما ارتباط برقرار کند و با کهریزک تفاهم نامه داشته باشد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2245

به "دوکتابخانه عمومی آسایشگاه کهریزک 21 هزار جلد کتاب مکتوب و صوتی دارد، حضور در نمایشگاه کتاب و رونمایی از پنج عنوان تازه" امتیاز دهید

2 کاربر به "دوکتابخانه عمومی آسایشگاه کهریزک 21 هزار جلد کتاب مکتوب و صوتی دارد، حضور در نمایشگاه کتاب و رونمایی از پنج عنوان تازه" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوکتابخانه عمومی آسایشگاه کهریزک 21 هزار جلد کتاب مکتوب و صوتی دارد، حضور در نمایشگاه کتاب و رونمایی از پنج عنوان تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید