پیشنهاد اصلاح اساسنامه صندوق حمایت معلولان روی میز دولت

به گزارش وبلاگ مجله پریها، تهران (پانا) - با توجه به تأکید رئیس جمهوری مبنی بر اجرای جامع و کامل قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و عملیاتی و اجرایی شدن مقررات قانونی مربوط به اشتغال و سهمیه قانونی استخدام معلولان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد اصلاح اساسنامه صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت را جهت سیر مراحل آنالیز و تصویب، به دولت ارائه نموده است.

پیشنهاد اصلاح اساسنامه صندوق حمایت معلولان روی میز دولت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیأت دولت، صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت با هدف ایجاد، توسعه و تقویت اشتغال و کارآفرینی و حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت، تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور تشکیل و اساسنامه آن نیز در بهمن ماه 1399 به تصویب هیأت وزیران رسید.

از جمله وظایف و اختیارات صندوق، اعطای تسهیلات خود اشتغالی و حمایت از کارآفرینان در راستای توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای افراد دارای معلولیت و اعطای تسهیلات اعتباری در قالب های مختلف از قبیل قرض الحسنه به اشخاص حقیقی و حقوقی جهت ایجاد فرصت های شغلی تازه برای این افراد، یاری اقتصادی جهت ایجاد زیرساخت های اشتغال برای آنها و یاری به تأمین و پرداخت یارانه سود و کارمزد به مجریان طرح های اشتغالزا و کارآفرینی افراد دارای معلولیت واجد شرایط است.

رئیس جمهوری در ملاقات با نمایندگان جامعه معلولین کشور در آذر ماه امسال ضمن تأکید بر اجرای جامع و کامل قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، مقرر کردند مقررات قانونی راجع به اشتغال و سهمیه قانونی استخدام معلولان عملیاتی و اجرایی شده و اساسنامه صندوق حمایت از فرصت های شغلی معلولان پیگیری و نتیجه اقدامات به دفتر رئیس جمهور اعلام گردد.

در راستای موارد فوق و با عنایت به مصوبات سومین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش نویس اصلاح اساسنامه صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت را مطابق ماده (22) آیین نامه داخلی هیأت دولت، جهت سیر مراحل آنالیز و تصویب هیأت وزیران ارائه نموده است.

لازم به ذکر است، پیشنهاد یاد شده هم اکنون در کمیسیون مدیریت امور عمومی و سرمایه انسانی دولت مراحل آنالیز کارشناسی را سپری می نماید.

متن کامل این اساسنامه را اینجا بخوانید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2006

به "پیشنهاد اصلاح اساسنامه صندوق حمایت معلولان روی میز دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد اصلاح اساسنامه صندوق حمایت معلولان روی میز دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید