معتمدی: پرونده اساتید مورددار بررسی می شود ، مشکل کمبود استاد در دانشگاه نداریم

به گزارش وبلاگ مجله پریها، سرپرست دانشگاه علامه با اشاره به جذب برخی از اساتید مورددار در ریاست قبلی این دانشگاه گفت: این موارد بررسی می شود و در اسرع وقت به آن ها رسیدگی خواهد شد.

معتمدی: پرونده اساتید مورددار بررسی می شود ، مشکل کمبود استاد در دانشگاه نداریم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، عبدالله معتمدی، سرپرست دانشگاه علامه در نشست خبری اعلام برنامه های این دانشگاه که امروز برگزار شد، گفت: دانشگاه علامه یکی از بزرگترین دانشگاه های علوم انسانی در غرب آسیا و تنها دانشگاه علوم انسانی در کشور است که با 550 عضو هیئت علمی، بیش از 13 هزار دانشجو، 11 دانشکده و 18 پژوهشکده و مرکز پذیرشی فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 500 دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می کنند که یکی از سیاست های دانشگاه نیز افزایش جذب دانشجویان خارجی از کشور های مختلف است.

سرپرست دانشگاه علامه در ادامه با اشاره به طراحی برنامه راهبردی این دانشگاه گفت: تصمیم بر این است که برنامه راهبردی در افق 1405 را برای دانشگاه طراحی کنیم که حوزه های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و رفاهی را در برمی گیرد. بنای ما این است که افق توسعه دانشگاه علامه را با مشارکت ذی نفعان از جمله اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه پیش ببریم.

معتمدی در خصوص برنامه های این دانشگاه گفت: محور اصلی برنامه های دانشگاه علامه که هم پتانسیل آن در دانشگاه موجود است و هم می تواند دانشگاه علامه نقش مهمی در آن داشته باشد تحول در علوم انسانی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز براساس مطالبات از دانشگاه ها مجموعه شورای تحول علوم انسانی را راه اندازی کرد قصد ما این است که در این حوزه خلا های موجود را پر کنیم و مسائل این حوزه را حل کنیم.

وی ادامه داد: زحماتی که در شورای تحول علوم انسانی کشیده شده در زمینه اصلاح برنامه های درسی و منابع تحصیلی که تا به امروز نیز به دانشگاه ها پیشنهاد شده است این است که این منابع مورد استفاده دانشگاه ها قرار بگیرد متاسفانه تا به امروز، چون اعضای هیئت علمی و اساتید پیوندی با این منابع برقرار نکرده بودند در دانشگاه ها مورد استفاده قرار نگرفته است.

سرپرست دانشگاه علامه اضافه کرد: هدف ما این است که تحول در علوم انسانی را به یک گفتمان علمی تبدیل کنیم علوم انسانی باید کاربردی بروز و اسلامی شود همچنین بحث دیپلماسی علمی را نیز در دستور کار قرار دادیم و دوره های مشترک پژوهشی در این حوزه را خواهیم داشت.

سرپرست دانشگاه علامه گفت: اجرای برنامه های دانشگاه علامه با تکیه بر توان اساتید و دانشجویان خواهد بود همچنین ارتباط دانشگاه با صنعت را نیز خواهیم داشت که دانشجویان علوم انسانی بتوانند صنعت را با نیاز های جامعه پیوند دهند.

وی همچنین از راه اندازی مراکز رشد در این دانشگاه خبر داد و گفت: راه اندازی این مراکز از بحث های جدی دانشگاه است که کلینیک های تخصصی با استفاده از ظرفیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی راه اندازی و خدماتی را به جامعه ارائه خواهند داد.

تاسیس صندوق علوم تحقیقات و فناوری

معتمدی در ادامه این نشست با اشاره به تاسیس صندوق علوم تحقیقات و فناوری گفت: وزیر علوم تصمیم جدی دارد که بخشی از اعتبارات سازمان ها به این صندوق واریز شود تا سازمان ها بتوانند مسائل خود را با پیوند با دانشگاه حل کنند.

وی همچنین از برگزاری کرسی زبان فارسی در کشور های مختلف خبر داد و گفت: ما این ظرفیت را داریم که بتوانیم کرسی های زبان فارسی را در کشور ها افزایش دهیم و آن ها را ترجمه کنیم اگر این ظرفیت فعال شود می توانیم تعامل خود را با کشور های دیگر در حوزه علمی به خصوص در دیپلماسی علمی توسعه دهیم.

وی در خصوص کمبود اساتید در دانشگاه علامه گفت: ما مشکل کمبود استاد نداریم درست است که در برخی موارد از اساتید سایر دانشگاه ها استفاده می کنیم، اما فعلا مشکل کمبود استاد نداریم.

سرپرست دانشگاه علامه در خصوص حضوری شدن این دانشگاه از ابتدای آذر گفت: سیاست های دانشگاه ها تا حدی با سیاست های وزارت علوم و ستاد ملی کرونا با هم گره خورده بعد از اینکه واکسیناسیون رخ داد نگرانی هایی ایجاد شد که اصلی ترین آن موضوع سلامت استاد و دانشجو بود که با توجه به این امر سیاست کلی این شد که حضوری شدن دانشگاه ها به شکل گام به گام باشد و هر استان با توجه به شرایط کرونایی خود اختیاراتی را دارد که دانشگاه ها را بازگشایی کند در شهر تهران نیز ما اعلام آمادگی کردیم و اولین بخشنامه را نیز ابلاغ کردیم که براساس آن از ابتدای آذر کلیه همکاران هیئت علمی به صورت حضوری خواهند بود و جلسات راهنمایی و دفاع انتها نامه ها نیز حضوری برگزار می شود.

وی ادامه داد: خوابگاه های ما ظرفیت کمی دارد و امکان اینکه مصوبات ستاد ملی کرونا را رعایت کنیم نداریم، اما براساس ابلاغیه دانشگاه دانشجویان دکتری و تحصیلات تکمیلی 99 و 1400 به صورت حضوری از ابتدای آذر حضور خواهند داشت و همچنین دانشجویانی که دروس عملی دارند نیز باید در دانشگاه به صورت حضوری آموزش داده شوند.

وی در خصوص شرایط واکسیناسیون دانشجویان و اساتید گفت: براساس گزارش های ارسالی بالای 90 درصد اساتید و دانشجویان واکسینه شدند همچنین امتحانات دوره های حضوری نیز حضوری برگزار می شود امیدواریم شرایط بهتر شود که بتوانیم حضور تمام دانشجویان را در دانشگاه داشته باشیم.

پرونده اساتید مورد دار بررسی می شود

سرپرست دانشگاه علامه در خصوص حاشیه های برخی از اساتید و جذب خارج از قانون این اساتید در دانشگاه در دوره ریاست قبلی گفت: گزارش هایی به ما نسبت به این موضوع داده شده که در هیئت جذب موارد بررسی خواهد شد که چه قدر این مورد ها صحت دارد و چه قدر خارج از قوانین اساتید جذب شدند مسئولیت آن را به معاون آموزشی و مسئول جذب دانشگاه واگذار کردیم و به زودی رسیدگی خواهد شد.

وی در خصوص تجمیع دانشکده ها گفت: ما دانشکده هایی در بیرون از دانشگاه داریم که باید به پردیس مرکزی منتقل شوند همچنین خوابگاه هایی در سطح شهر به صورت پراکنده داریم که می خواهیم به کمک دولت ردیف های پایداری را در بودجه داشته باشیم که بتوانیم زمینه انتقال این دانشکده ها و خوابگاه ها را به پردیس مرکزی فراهم کنیم.

وی در خصوص تعیین تکلیف بورسیه های این دانشگاه که به دیوان عالی عدالت اداری شکایت کرده بودند، گفت: بورسیه هایی داریم که مدعی هستند که حقوق آن ها ضایع شده و سوابق آن ها را استخراج کردیم تا به امروز سه مورد به ما مراجعه کردند و مورد هایی بوده که به دیوان رفته و برخی ها در حال بررسی هستند که این مسائل بررسی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1904

به "معتمدی: پرونده اساتید مورددار بررسی می شود ، مشکل کمبود استاد در دانشگاه نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معتمدی: پرونده اساتید مورددار بررسی می شود ، مشکل کمبود استاد در دانشگاه نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید