پیام تسلیت وزرای اسبق آموزش و پرورش در پی درگذشت دکتر روح الله عالمی

به گزارش وبلاگ مجله پریها، تهران (پانا) - جمعی از وزرای اسبق آموزش و پرورش در پی درگذشت دکتر روح الله عالمی پیام تسلیت صادر کردند.

پیام تسلیت وزرای اسبق آموزش و پرورش در پی درگذشت دکتر روح الله عالمی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، متن پیام سیّدکاظم اکرمی، حسین مظفر، مرتضی حاجی، علی اصغر فانی و.... به شرح زیر است:

به نام خدایی که بازگشت همه به سوی اوست...

در سوگ آن پاک مرد

روح الله عالمی، درگذشت.

تلخی این رحلت حَزین را فقط سال ها مؤانست و مجالست با آن پاک مرد می تواند تحمّل پذیر کند.

جامعه فهیم فرهنگیان، دانشگاهیان، مدیران و خردمندان و خیرخواهان، آن نیک مرد را به نیکی می شناسند و به نکوخصالی و پاک سرشتی اَش شهادت می دهند.

او که مشق دبیرانه و مَشی دلیرانه اَش به وی اجازه نداد تا ساحل سلامت نشین شود و پا به عرصه وسیع مدیریت مگذارد، همواره ایران را مترقّی، و فرزندان آن را متعالی می خواست.

از این رو سال ها همّت تامّ و حمیّت تمام خویش را مصروف اعتلای امر خطیر تعلیم و تربیت از سویی و ارتقای نهاد آن از سوی دیگر نمود.

هماره در آموختگیِ از دانش، پیشگام بود و در آمیختگیِ با بینش، پیشقدم. به گونه ای که اندیشمندان علوم انسانی او را صاحبنظر، و متخصصان امور مدیریتی، او را صاحب بصر می دانستند.

همواره فهمیدن را شوق شریف، و فهماندن را شغل مُنیف خود می اِنگاشت، لذا تا سرانجام عمرِ پُرعمق خویش، در پیشه پاک معلّمی مدرسه و دانشگاه باقی ماند و در این راستا سبز، جِدّ و جَهد بسیار کرد و دستاوردهای پرشماری را نیز تحصیل نمود.

خِرد را چنان در خود تسرّی داده، و اخلاق را بر خویش تسلّط بخشیده بود، که در تمام دوران مدیریتی اَش در ساحات کلان ملّی، در خِیل مدیران خَلیق و خلّاق، جایگاه جلیلی داشت.

صحیفه سال ها جهاد معلّمانه آن معلّم دانا و مجاهدت مدبّرانه آن مدیر توانا به قدری مزیّن به برگ های زرّین است که عالَم، مرگ عالِمی را باور نخواهد کرد.

این جانبان، وزرای پیشین وزارت آموزش و پرورش که سعادت همدلی، همزبانی و همکاری با آن اسوه سعی و صبر را یافته بودیم، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره آن راحل رَها یافته از دنیا و رَه یافته به عقبا، در سوگ آن عالِمِ عامل، غمگنانه فقدان جانسوزش را به خانواده معزّز و معزّا، دوستان و دوستداران، جامعه علمی و دانشگاهی و معلّمان خادم در نهاد عظیم تعلیم و تربیت، تسلیت و تعزیت می گوییم و از درگاه خداوند عطوف و رئوف برای آن فقید سعید، غفران الهی و برای بازماندگانش، صبر و سلامت تمنّا داریم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1326

به "پیام تسلیت وزرای اسبق آموزش و پرورش در پی درگذشت دکتر روح الله عالمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیام تسلیت وزرای اسبق آموزش و پرورش در پی درگذشت دکتر روح الله عالمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید