نظریه ای برای دور کردن سیارک ها از زمین

به گزارش وبلاگ مجله پریها، در پی انتشار اخباری درباره عبور سیارک ها از کنار زمین توجه عمومی به خطرات احتمالی بیشتر جلب می گردد.

نظریه ای برای دور کردن سیارک ها از زمین

به گزارش ، هر بار که خبری درباره عبور یک از کنار زمین منتشر می گردد توجه عمومی به خطرات احتمالی برخورد یک سیارک به زمین نیز بیشتر می گردد. موضوع دفع خطرات ناشی از سیارک ها هم تنها به چند سال اخیر محدود نمی گردد و از سال ها قبل مورد توجه بوده است. حتی دفع سیارک ها به موضوعات مختلفی برای فیلم های سینمایی با ژانر علمی و تخیلی تبدیل شده است.

از همان ابتدا راهکار های گوناگونی برای دفع این مشکل پیشنهاد شده است؛ از انفجار سیارک ها تا انحراف جهت. هرکدام از این راهکار ها هم مسائل خودشان را داشته اند. به عنوان مثال انفجار سیارک ها می تواند موجب خرد و پراکنده شدن آن ها در اطراف زمین گردد.

اما راهکار های مبتنی بر انحراف جهت سیارک ها همیشه بیشتر مورد پسند بوده است. به همین دلیل هم محققان پیشنهاد داده اند تا با سیارک تهدیدآمیز را به یک جرم کوچکتر متصل نمایند تا جهت سیارک را منحرف نموده و مانع برخورد آن به زمین گردد.

در این روش سیارک خرد نشده و از مدار زمین دور می گردد. البته این روش هنوز اجرایی نشده و تنها این فرآیند شبیه سازی شده است.

منبع: تسنیم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1100

به "نظریه ای برای دور کردن سیارک ها از زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظریه ای برای دور کردن سیارک ها از زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید