نگاهی به فیلم کلیفورد سگ بزرگ قرمز (Clifford The Big Red Dog)

به گزارش وبلاگ مجله پریها، اگر در پی یک فیلم ماجراجویانۀ عاطفی می شد که دربارۀ یک دختر تنها باشد که با یک موجود غول آسا دوست می شود و مضمون حفظ محیط زیست و صنایع غذا های اصلاح شده را هم در خود دارد، دو انتخاب دارید. مخاطبان بزرگتر می توانند سراغ فیلم اوکجا (Okja) از بونگ جون هو بروند و کم سن و سال تر ها هم می توانند به تماشای کلیفورد؛ سگ بزرگ قرمز بنشینند.

نگاهی به فیلم کلیفورد سگ بزرگ قرمز (Clifford The Big Red Dog)

به گزارش خبرنگاران؛ فیلم والت بکر (کارگردان) که با اقتباس از یک کتاب داستان بچه ها (اثر نورمن بریدول) ساخته شده، داستانی بسیار شبیه به فیلم اوکجا دارد، اما حال و هوایی دارد که بیشتر مناسب بچه های کم سن و سال است. در این فیلم، امیلی الیزابت دخترک تنهایی است که تازه به نیویورک آمده است. در مدرسه بچه های ثروتمند او را اذیت می کنند و او از نداشتن یک دوست و هم صحبت ناراحت است. او با یک سگ قرمز دوست می شود و آرزو می کند که خودش و سگش بزرگ و نیرومند بشوند. بعد از این آرزو، سگ او ناگهان به یک غول بانمک و بامزه تبدیل می شود. خیلی زود آن ها تحت تعقیب یک سازمان خلافکار زیست فناوری قرار می گیرند که می خواهد حیوانات غول پیکر بسازد. رهبر این سازمان تیران نفرت انگیز (Tony Hale) است.

این فیلم رویکردی گرم و صادقانه دارد که آن را از فیلم های صرفا گیشه ای متمایز می کند. حال و هوای فیلم شبیه کمدی های سگی دهۀ 90 میلادی مثل بیتهوون و 101 سگ خالدار است. با این فرق که این بار سگی که در فیلم هست کل فضای آپارتمان را اشغال می کند و آن را بدجوری به هم می ریزد! کلیفورد کار های بامزۀ زیادی می کند، مثل شکار توپ های بادی بزرگ در پارک. او واقعا موجود جذابی است که حتما توجه بینندۀ کودک را به خودش جلب خواهد کرد.

الیزابت و دوست بی عرضه اش اوون (Izaac Wang) زوج خیلی خوبی را در فیلم شکل می دهند و جک وایتهال (در نقش دایی کیسی) هم علی رغم اینکه لهجۀ آمریکایی خوبی ندارد، اما بازی خیلی خوب و بامزه ای ارائه می دهد. فیلمنامۀ فیلم هم پر از جوک های قوی است. از لحاظ مضمون هم این فیلم ستایشی از اجتماع و همدلی و دوستی است.

این یک فیلم منسجم و پرانرژی خانوادگی است که هم کلیشه ای است و هم تازه و خلاقانه. در کجا غیر از این فیلم می شود چنین سکانس های زیبایی از زد و خورد در اغذیه فروشی، یا یک گوسفند دیوانه، یا یک جان کلی جادویی را دید؟ شاید بشود گفت که این فیلم ترکیبی از ژانر های مختلف است.

  • کارگردان: والت بکر (Walt Becker)؛
  • فیلمنامه نویسان: جی شریک (Jay Scherick)، دیوید ران (David Ronn)، بلیز همینگوی (Blaise Hemingway)؛
  • بازیگران: داربی کمپ (Darby Camp)، جک وایتهال (Jack Whitehall)، آیزاک وانگ (Izaac Wang) و دیگران؛
  • امتیاز: 6.0/10

منبع: empireonline.com

منبع: فرارو
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1988

به "نگاهی به فیلم کلیفورد سگ بزرگ قرمز (Clifford The Big Red Dog)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به فیلم کلیفورد سگ بزرگ قرمز (Clifford The Big Red Dog)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید