مخالفت قاطعانه ایتالیا با هرگونه مداخله خارجی در امور ونزوئلا

به گزارش وبلاگ مجله پریها، معاون وزیر خارجه ایتالیا تاکید نمود که کشورش با هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی ونزوئلا مخالف است.

مخالفت قاطعانه ایتالیا با هرگونه مداخله خارجی در امور ونزوئلا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش فارس، گوگلیلمو پیچی معاون وزیر خارجه ایتالیا روز چهارشنبه گفت که کشورش قاطعانه با هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی ونزوئلا مخالف است.

وی که با اسپوتنیک مصاحبه می کرد در پاسخ به سوالی درباره علت به رسمیت نشناختن خوان گوایدو به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا توسط ایتالیا گفت: موضع ایتالیا ناشی از واقعیت ها است. حمایت از جامعه ایتالیایی ها در ونزوئلا برای ما بسیار مهم بوده و اولویت ما به شمار می آید.همین موضوع دلیل موضع نرمتر ایتالیا در قبال تحولات ونزوئلا در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی است.

خوان گوایدو، که خود رئیس مجمع ملی ونزوئلا است سوم بهمن طی سخنرانی در میان هوادارانش، خود را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور معرفی کرد.

بعضی از کشورها از جمله آمریکا و کانادا و بعضی از کشورهای آمریکای لاتین از این اقدام گوایدو حمایت نموده و او را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناختند.

دولت ونزوئلا به ریاست نیکلاس مادورو آمریکا را به کوشش برای اجرای کودتای نظامی در این کشور متهم نموده است. اتحادیه اروپا هم بعد از اعلام موضع ترامپ در خصوص بحران ونزوئلا، برای کاراکاس ضرب الأجل معین کرد و گفت که مادورو باید دوباره انتخابات ریاست جمهوری برگزار کند که با مخالفت وی روبرو شد.

منبع: انتخاب
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 543

به "مخالفت قاطعانه ایتالیا با هرگونه مداخله خارجی در امور ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت قاطعانه ایتالیا با هرگونه مداخله خارجی در امور ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید