تور فرانسه ارزان: غذاهای محلی پاریس؛ از باگت تا بیف بورگینیون

به گزارش وبلاگ مجله پریها، پاریس را به خاطر موارد بسیاری از جمله زیبایی، زبان، شهرهای خیره کننده، ساحل های بی نظیر و البته برج ایفل می شناسند. در این میان آشپزی پاریسی را نباید فراموش کنید. برای آشنایی با غذاهای محلی پاریس با خبرنگاران همراه باشید.

تور فرانسه ارزان: غذاهای محلی پاریس؛ از باگت تا بیف بورگینیون

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

برای تجربه یک فرهنگ نو هیچ راهی بهتر از خوردن غذاهای آن کشور نیست، لااقل این روش برای پاریس صدق می نماید. در پاریس چه یک کرواسان ساده میل کنید چه یک غذای محلی، تمام غذاهای پاریسی حس خوبی به شما می دهند.

نان باگت

نان باگت تازه یکی از محبوب ترین غذاهای فرانسوی است. این نان به خودی خود خوشمزه است و زمانی که با پنیرهای محلی فرانسوی مانند گرویر یا بری خورده می گردد طعم بی نظیری دارد. قدمت این نان در فرانسه بسیار است اما تا سال 1920 به آن باگت گفته نمی شد.

کلمه باگت به معنای چوب جادویی است. اگر به پاریس سفر کردید حتما به نانوایی Le Grenier a Pain سر بزنید. این نانوایی برنده جایزه مسابقات برترین باگت شد.

کرم بروله (Crème brûlée)

کرم بروله یا کرم سوخته یکی از دسرهای موردعلاقه فرانسوی ها است. این دسر از کاستارد غلیظ تهیه می گردد و روی آن کارامل سفت می ریزند. کاستارد را به طور سنتی با وانیل (یا هر طعم دیگری) طعم دار می نمایند.

این دسر را معمولا در رامیکین (کاسه های سفالی یک نفره) سرو می نمایند.

استیک فریت (Steak frites)

استیک فریت یا استیک و سیب زمینی سرخ نموده یک غذای فرانسوی اصیل است که در تمام اروپا محبوبیت دارد. در قدیم از گوشت کفل و امروزه از فیله اسکاچ (گوشت دنده) استفاده می نمایند. برای خوردن یک استیک خوشمزه به رستوران Le Relais de lEntrecote بروید.

موله فریت (Moule frites)

با اینکه موله فریت (صدف سیاه و سیب زمینی سرخ نموده) یک غذای بلژیکی محسوب می گردد اما موله فرینیره (Moules Marinières) که نام دیگری برای همین غذا است یکی از غذاهای فرانسوی پرطرفدار است که یک نوع فست فود به شمار می رود. این غذا دستور پخت های مختلفی دارد.

کروک موسیو (Croque monsieur)

کروک موسیو نوعی ساندویچ ژامبون (همبرگر) پخته شده و پنیر است. پنیر آب شده را روی ژامبون ریخته و اندازه بسیار زیادی سس بشامل را روی هر دو می ریزند و لای نان قرار می دهند.

اسکارگو (Escaregot)

اسکارگو یا حلزون ممکن است برای گردشگران خارجی عجیب به نظر برسد اما در فرانسه به صورت داغ و همراه با حبه های سیر و کره بسیار محبوب است. اگر برای تجربه طعم این غذا در پی یک رستوران خوب می گشت LEscargot Montorgueil گزینه خوبی است.

پروفیترول (Profiterole)

پروفیترول یا نان خامه ای شیرینی های گرد و کوچکی پر از بستنی وانیلی هستند که روی آن ها را با شکلات می پوشانند.

گراتین دوفینوس (Gratin dauphinois)

سیب زمینی نقش مهمی در آشپزی فرانسوی دارد. برای تهیه گراتین دافینوس لایه های نازک سیب زمینی را همراه با شیر یا خامه درون ظرفی آغشته به کره و سیر می پزند. اگر این غذا را به عنوان دسر انتخاب کردید جا برای غذای اصلی بگذارید زیرا این گراتین بسیار سنگین است.

سوفله (soufflé)

کلمه فرانسوی سوفله به معنای دمیده شدن یا وزیدن است که منظور از آن پف بسیار سوفله است. این دسر از سفیده زده شده تخم مرغ تهیه می گردد که بعد از اینکه آن را از فر درمی آورند 2 یا 3 برابر پف می نماید. به نوع شیرین آن شکر و آرد اضافه می گردد (به عنوان غذا با گوشت، ماهی، صدف یا سبزیجات پخته می گردد).

صدف چروک (Oyster)

برترین صدف های چروک را از سواحل اطراف شهر می آورند. شمال غربی منطقه بریتانی (Brittany) و شهر کوچک Riec sur Belon برترین مکان برای تجربه طعم این صدف ها هستند.

کروسان (Croissant)

کروسان مانند باگت یکی دیگر از نان های قدیمی فرانسه است. برای تهیه کرواسان آرد، خمیر مایه و کره را با هم ترکیب می نمایند که استفاده از کره باعث لایه لایه شدن داخل نان می گردد. این نان هلالی ترد و خوشمزه را از تمام نانوایی های پاریس می توانید تهیه کنید.

کروسان در کشورهای مختلف نام های متفاوتی دارد. برای مثال در اتریش به نام Kipfel و در آلمان به Gipfeli معروف است.

ریت (Rillettes)

ریت بسیار شبیه به پاته (غذایی که از قرار دادن گوشت، ماهی، میوه و سبزیجات داخل خمیر و پخت آن در فر تهیه می گردد) است. برای تهیه ریت از گوشت غاز، اردک، مرغ، پرنده های شکاری، خرگوش، گاها ماهی یا گوشت های غیرحلال استفاده می نمایند، بدین صورت که گوشت را حسابی نمک سود نموده و در چربی می پزند. ریت را معمولا با نان یا کلوچه می خورند.

کنل (Quenelle)

کنل (شبیه به دامپلینگ) ترکیبی از ماهی یا گوشت، آرد سوخاری و تخم مرغ است. این ترکیب را به شکل تخم مرغ (بیضی شکل) درمی آوردند و می پزند. معمولا کنل ها را بدون روغن و با آب خیلی کم می پزند. این غذا سبک و در عین حال مغذی است.

ماکارون (macaron)

ماکارون نوعی شیرینی فرانسوی است که از لغت ایتالیایی ماکارونی می آید. مایه اصلی ماکارون مرنگ (ترکیب سفیده تخم مرغ و شکر) است که به آن شکر قنادی، ساکارز، پودر بادام یا بادام زمینی و رنگ خوراکی اضافه می نمایند. ازبرترین شیرینی فروشی های پاریس برای چشیدن طعم ماکارون Pierre Herme و Maison Laduree هستند.

استیک تاتار (Steak tartare)

استیک تاتار غذایی تهیه شده از گوشت خام گاو است که بدون چربی و دارای کیفیت بالا است. گوشت را چرخ می نمایند (یا گاهی کاملا تکه تکه می نمایند)، سپس با ادویه و سبزیجات طعم دار نموده و سرو می نمایند. یکی از برترین رستوران های پیشنهادی رستوران Le Petit Fer a Cheval است.

راتاتویی (Ratatouille)

راتاتویی غذایی سنتی است که از سبزیجات تهیه می گردد. در این غذا انواع سبزیجات مدیترانه ای چون قارچ، بادمجان، و کدو سبز که همه ریشه در شهر نیس دارند استفاده می گردد.

پای کیش یا Quiche

پای کیش برخلاف اسمش اصلا شیرین نیست. این پای را با مواد مختلفی (چون گوشت یا سبزیجات) پر می نمایند اما نوع رایج آن شامل گوشت، تخم مرغ، و پنیر است. این غذا را در تمام نقاط فرانسه می توانید بیابید.

پن او شکولات (Pain au chocolat)

پن او شکلات که به معنای نان شکلاتی است از خمیر کرواسان تهیه می گردد. این شیرینی را به صورت داغ یا گرم در کنار کرواسان سرو می نمایند.

سالاد نیسواز (Salad Nicoise)

سالاد نیسواز که ریشه در نیس دارد ترکیبی از کاهو، گوجه، تخم مرغ آب پز، تن ماهی، زیتون، لوبیا سبز و ماهی (موتورماهیان) است.

خورشت بیف بورگینیون (Beef bourguignon)

این خورشت قدیمی ترکیبی از گوشت گاو، سیر، پیاز و قارچ است.

منبع: کجارو / businessinsider
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1956

به "تور فرانسه ارزان: غذاهای محلی پاریس؛ از باگت تا بیف بورگینیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: غذاهای محلی پاریس؛ از باگت تا بیف بورگینیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید