طرز تهیه شیرینی خامه ای لطیفه برای عید نوروز

به گزارش وبلاگ مجله پریها، این شیرینی خوشمزه و لطیف را برای عید نوروز تهیه کنید…

طرز تهیه شیرینی خامه ای لطیفه برای عید نوروز

مواد لازم:

آرد: یک لیوان

تخم مرغ: 4 عدد

شکر: یک لیوان

وانیل: 1/4 قاشق چای خوری

بکینگ پودر: 1/2 قاشق چای خوری

پودر قند و خامه: برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا زرده و سفیده را از هم جدا کنید ، دقت کنید که کوچکترین اثری از زرده داخل سفیده ها نباشد.

سفیده ها را چند دقیقه با همزن برقی بزنید تا سفت گردد (وقتی ظرف را برمی گردانید نریزد) سپس نصف شکر را به سفیده های زده شده اضافه کنید ، باید آرام آرام شکر را اضافه کنید تا سفیده اب نیندازد.

زرده ها را به همراه نصف باقی مانده شکر و وانیل درون کاسه ای بریزید و چند دقیقه با همزن بزنید تا رنگ ان کرم گردد سپس با سفیده های زده شده مخلوط کنید و بسیار ارام و در یک جهت هم بزنید.

آرد و بکینگ پودر را مخلوط نموده و چند بار الک کنید سپس قاشق قاشق به مخلوط زرده ها و سفیده ها اضافه کنید و در همان جهتی که سفیده ها را مخلوط کردید آغاز به مخلوط کردن نمائید تا مواد یکدست شوند.

کف سینی فر کاغذ روغنی بیندازید ، مایه آماده شده شیرینی را درون قیف با ماسوره ساده بریزید و با فاصله مناسب روی کاغذ بریزید ، روی شیرینی ها کمی پودر قند بپاشید سپس در طبقه وسط فری که قبلا روشن نموده اید با حرارت 180 - 200 درجه سانتیگراد به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها بپزند (دور شیرینی ها طلایی گردد).

پس از پخت سینی را از فر خارج کنید و در کناری بگذارید تا شیرینی ها خنک شوند ، پس از خنک شدن به راحتی از کاغذ روغنی جدا نموده و میان دو شیرینی کمی خامه بریزید و روی آن پودر پسته بپاشید.

نکته ها: حتما فر را قبل از آماده شدن مایه شیرینی روشن کنید تا گرم باشد ، در زمان پخت شیرینی در فر را باز و بسته نکنید، برای زدن سفیده ها فقط باید با دور تند همزن بزنید.

سر همزنی که سفیده ها را می زنید نباید خیس یا چرب باشد و به هیچ عنوان نباید زرده ای داخل سفیده ها بریزد ، جهت هم زدن چه با همزن چه با دست باید حتما در یک جهت باشد ، جهت هم زدن را هرگز تغییر ندهید.

گردآوری: گروه هفت گنج

منبع: هفت گنج
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1337

به "طرز تهیه شیرینی خامه ای لطیفه برای عید نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی خامه ای لطیفه برای عید نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید