تهیه کیک بدون روغن و بدون فر

به گزارش وبلاگ مجله پریها، کیک بدون روغن و شیر یکی از خوشمزه ترین کیک ها است که طرز تهیه آن را هم در قابلمه و هم در فر به شما یاد خواهیم داد.

تهیه کیک بدون روغن و بدون فر

کیک بدون روغن یکی از روش های تهیه یک کیک ساده با پف زیاد برای صبحانه و عصرانه است که شما می توانید به سادگی در خانه تهیه کنید. گاهی وقت ها شاید برای شما پیش بیاید که روغن در دسترس ندارید یا از خوردن روغن منع هستید ولی می توانید به سادگی یک کیک خوشمزه برای عصرانه تهیه کنید و به دلخواه با کمی پودر قند و میوه دلخواه تزیین و سرو کنید. با خبرنگاران همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک بدون روغن

  • آرد 1 پیمانه معادل 150 گرم
  • تخم مرغ 3 عدد
  • شکر 1 پیمانه معادل 200 گرم
  • خامه صبحانه 1/2 پیمانه معادل 100 گرم
  • بیکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری
  • وانیل 1/3 قاشق چای خوری
  • زعفران به میزان لازم

طرز تهیه کیک بدون روغن

مرحله اول

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید. سپس مواد را که می توانید همه به پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی میزان گیری کنید یا با یاری ترازو وزن کنید. فر را با دمای 180 روشن کنید تا گرم گردد. برای تهیه بدون فر باید قابلمه را کمی چرب کنید و 15 دقیقه روی شعله پخش کن بگذارید تا حسابی داغ گردد.

مرحله دوم

تخم مرغ، وانیل، شکر و زعفران را داخل یک کاسه بریزید و با دور تند همزن برقی به مدت 5 دقیقه بزنید تا مواد یکدست و کرمی شکل گردد. در ادامه خامه را اضافه کنید و مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید. می توانید از همزن دستی نیز بهره ببرید.

مرحله سوم

در ادامه آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک گردد. سپس آرد را به تدریج به مواد اضافه کنید و با لیسک در یک جهت هم بزنید تا خوب مخلوط گردد. یک قالب را به دلخواه کمی چرب کنید و مایه کیک را داخل قالب یا قابلمه مورد نظر بریزید.

مرحله چهارم

قالب را سه بار به سطح بکوبید تا هواگیری گردد. سپس در فر از قبل گرم شده به مدت 45 دقیقه قرار دهید تا خوب بپزد و پف کند. برای پخت در قابلمه نیز باید روی در قابلمه دم کنی قرار دهید و بگذارید تا کیک 1 ساعت بپزد و پف کند. کیک را از قالب خارج و به دلخواه تزیین و سرو کنید. برای درست کردن شیرینی های خانگی، دسر فوری با بیسکویت پتی بور را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه کیک بدون روغن

  • برای فرهای برقی و توستر دما را باید روی 160 تنظیم کنید.
  • می توانید برای تست پخت کیک از یک خلال دندان استفاده و از مرکز کیک را چک کنید.
  • به دلخواه می توانید حدود 80 گرم روغن به مایه کیک اضافه کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر دوست دارید این کیک را در کنار یک چای خوش رنگ بخورید، روش درست دم کردن چای که نمی دانستید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2101

به "تهیه کیک بدون روغن و بدون فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه کیک بدون روغن و بدون فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید