طرز تهیه دسر ام علی با خمیر هزارلا

به گزارش وبلاگ مجله پریها، ام علی یک دسر هیجان انگیز عربی است که در ماه رمضان به عنوان یک دسر برای افطار سرو می شود. این دسر هیجان انگیز به دلیل وجود مغزها و لبنیات بسیار مقوی است و می توانید آن را به عنوان یک دسر غنی از مواد مغذی برای اعضای خانواده تهیه کنید. اگر هوس کرده اید یک شیرینی نو و اصیل میل کنید، حتما این دستور غذایی را امتحان کنید. در ضمنً با کمک خمیرهزارلا آماده پمینا به سادگی و سرعت می توانید این دسر هیجان انگیز را تهیه کنید.

طرز تهیه دسر ام علی با خمیر هزارلا

مواد لازم برای تهیه دسر ام علی ویژه افطار

  • خمیر هزارلا پمینا خرید آنلاین 100 گرم
  • کره خرید آنلاین 50 گرم
  • کشمش به میزان لازم
  • گردو به میزان لازم
  • مغز فندق به میزان لازم
  • پودر نارگیل به میزان لازم
  • شیر خرید آنلاین یک لیوان
  • شکر دو قاشق غذاخوری
  • پودر شیرخشک (کافی میت) دو قاشق غذاخوری
  • خامه صبحانه خرید آنلاین چهار قاشق غذاخوری
  • خلال پسته به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی ام علی

مرحله اول

اگر با فوت و فن آشپزی با خمیر هزارلا آشنا هستید، دست بکار شوید و فر را روشن کنید و روی درجه 180 سانتی گراد تنظیم کنید. یک بسته خمیر هزارلای پمینا (که قبلا تهیه کرده اید) را باز کنید و یک برش 100 گرمی با کاتر ببرید. می توانید بسته به مصرف تان بیشتر یا کمتر هم ببرید. اگر 100 گرم برای تان گنگ است، به ویدیو مراجعه کنید. یک سینی مخصوص فر بردارید و آن را چرب کرده، خمیر پمینا را روی آن قرار دهید. کره را آب کنید و با یک قلمو روی خمیر بمالید تا کل سطح آن را بپوشاند. سپس خمیرهزارلای پمینا را داخل فر بگذارید و اجازه دهید 10 دقیقه بپزد. بعد از این مرحله فر را خاموش نکنید.

مرحله دوم

یک ماهیتابه بردارید و یک لیوان شیر داخل آن بریزید، دو قاشق شکر به آن اضافه کنید و بگذارید به مدت سه دقیقه بجوشد. سپس دو قاشق شیر خشک اضافه کنید و حسابی هم بزنید. این ترکیب را کنار بگذارید تا سرد شود. این مایع قرار است لابه لای دسر هیجان انگیز ام علی برود.

مرحله سوم

چند ظرف دسری کوچک بردارید. این ظرف ها قرار است داخل فر بروند، پس به جنس آن ها دقت کنید. خمیر هزارلا را تکه تکه کنید و سه چهار تکه کف هر ظرف بگذارید. چند عدد کشمش روی خمیر بریزید. گردوها را خرد کنید و به میزان لازم روی خمیر بریزید دوباره چند تکه خمیرهزارلا روی این ترکیب بریزید. کمی مغز فندق روی دسر بریزید و پودر نارگیل را روی آن بپاشید. یک تا دو قاشق از مایعی که در مرحله قبل درست کردیم روی آن بریزید و دو قاشق خامه صبحانه اضافه کنید و سطح دسر را صاف کنید.

مرحله چهارم

درجه فر را تا 210 سانتی گراد بالا ببرید و کاسه های دسر ام علی را داخل فر قرار دهید. اجازه دهید شیرینی ها 10-15 دقیقه در فر بپزند. سپس آن ها را از فر خارج کرده و با خلال پسته، خلال بادام و گل محمدی تزیین کنید. می توانید مغزهای دسر را مطابق با سلیقه تان کم و زیاد کنید و اگر پودر نارگیل دوست ندارید، آن را حذف کنید.

با به جای مانده خمیر هزارلا هم می توانید شیرینی فرانسوی هیجان انگیز تهیه کنید!

منبع: کتاب کاله
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2139

به "طرز تهیه دسر ام علی با خمیر هزارلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دسر ام علی با خمیر هزارلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید