خبرنگاران لاوروف: اروپا دنباله رو آمریکا شده است

به گزارش وبلاگ مجله پریها، مسکو - خبرنگاران - سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که اتحادیه اروپا در سیاست خارجی دنباله رو آمریکا شده و از سیاست های واشنگتن پیروی می نماید.

خبرنگاران لاوروف: اروپا دنباله رو آمریکا شده است

با ما سفر کنید و با هزینه سفر به اروپا در سال 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، لاوروف روز سه شنبه در یک نشست وبیناری اندیشکده سیاسی شورای امور بین المللی روسیه گفت: اتحادیه اروپا از ادعای ایفای نقش به عنوان یک قطب از نظام چندقطبی دنیا صرف نظر نموده است و بطور کامل از آمریکا پیروی می نماید.

وزیر خارجه روسیه به عنوان مثال به آلمان اشاره نمود که بزرگترین قدرت مالی اتحادیه اروپا است و گفت که آلمان از چنین رویکردی (دنباله روی سیاست های آمریکا) پیروی می نماید. در همین حال برلین همچنان داعیه رهبری اتحادیه اروپا را دارد.

لاوروف اضافه کرد: فرانسه رویکرد اندکی متفاوت دارد اما در مجموع سیاست حاکم بر اتحادیه اروپا شامل انصراف از ادعای نقش آفرینی به عنوان یک قطب مستقل دنیا می گردد.

به گفته لاوروف، غرب برای توجیه اقدامات خود به نظام دنیای استناد می نماید که بر اساس بعضی اصول فعالیت می نماید. این اصول من درآوردی را تعدادی از کشورهای غربی ابداع نموده اند.

وزیر خارجه روسیه گفت: اتحادیه اروپا همینک ساز و کار برای اعمال تحریم ها بخاطر نقض حقوق بشر را تایید کرد که تحسین مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا را برانگیخت.

وی گفت که اتحادیه اروپا این ساز و کار را در یک محفل کوچک خود تایید کرد و به خود زحمت نداد برای این منظور به سازمان های بین المللی که تحت نظارت سازمان ملل ایجاد شده اند، مراجعه کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت که غرب کوشش می نماید از هر شیوه ممکن برای بی اعتبار کردن سازمان های بین المللی با مطیع کردن این سازمان ها به وسیله تحت کنترل دریافت دبیرخانه های این سازمان ها استفاده کند.

وی گفت که غرب چنین اقدامی را در خصوص سازمان منع تسلیحات شیمیایی انجام داد و آن را تحت کنترل در آورد و اگر نتواند سازمان بین المللی را تحت کنترل خود در آورد، موضوع مربوطه را در خارج از چارچوب سازمان های تابعه سازمان ملل مطرح می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1365

به "خبرنگاران لاوروف: اروپا دنباله رو آمریکا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لاوروف: اروپا دنباله رو آمریکا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید