ونکوور، شهری که خاطرات ماندگاری برایتان رقم می زند

به گزارش وبلاگ مجله پریها، ونکوور، کانادا، شهری ساحلی با تلفیقی جادویی از طبیعت سرسبز، فرهنگ غنی و شهری پویاست. فرقی نمی‌کند اهل کوهنوردی باشید، شیفته‌ی گشت‌وگذار در بازارهای محلی باشید یا به دنبال تجربه‌ای لوکس و مدرن باشید، ونکوور جاذبه‌هایی دارد که شما را مجذوب خود می‌کند و لحظاتی فراموش‌نشدنی برایتان رقم می‌زند.

ونکوور، شهری که خاطرات ماندگاری برایتان رقم می زند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تورهای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

پارک استنلی: واحه‌ای از آرامش در قلب شهر

هیچ سفری به ونکوور بدون بازدید از پارک استنلی، یکی از بزرگترین پارک‌های شهری در آمریکای شمالی، کامل نمی‌شود. تصور کنید در میان درختان سر به فلک کشیده‌ی کاج قدم می‌زنید، نسیم خنک دریا را روی پوستتان حس می‌کنید و صدای آواز پرندگان گوشتان را نوازش می‌دهد. در این پارک پهناور می‌توانید دوچرخه‌سواری کنید، در کنار دریاچه‌ی زیبای Lost Lagoon قایق‌سواری تجربه کنید و یا در باغ‌های تماشایی آن قدم بزنید. علاقه‌مندان به تاریخ نیز می‌توانند از توتم‌های قبیله‌ای دیدن کنند و با فرهنگ بومیان منطقه آشنا شوند.

پارک استنلی قلب تپنده ونکوور است. این پارک عظیم 405 هکتاری، بزرگترین پارک شهری در کانادا به شمار می رود و به جرات می توان گفت یک دنیا در درون خود جای داده است. تصور کنید در میان درختان سرو غول پیکر و کاج های سر به فلک کشیده قدم می زنید، نسیم ملایم اقیانوس آرام را بر گونه هایتان حس می کنید و صدای آواز پرندگان گوش نوازی می کند. در گوشه ای از پارک، توتم های بلند قامت با داستان های حک شده بر روی چوب، شما را به اعماق تاریخ و فرهنگ بومیان کانادا می برد. در کنار ساحل، تماشای غروب آفتاب با رنگ های آتشین بر روی پهنه اقیانوس، تصویری فراموش نشدنی خلق می کند. پارک استنلی همچنین با داشتن باغ های تماشایی، زمین های بازی، مسیرهای دوچرخه سواری و قایق سواری روی دریاچه، مکانی عالی برای گذراندن یک روز به یادماندنی در طبیعت است.

گشت‌وگذار در محله‌ی گَس‌تاون (Gastown) و گذر به دوران ویکتوریایی

محله‌ی گَس‌تاون، قدیمی‌ترین محله‌ی ونکوور، شما را به سفری در زمان می‌برد. قدم زدن در خیابان‌های سنگفرش‌شده‌ی این محله با ساختمان‌های آجری به سبک ویکتوریایی و ساعت‌های بخاردار، حس و حالی نوستالژیک برایتان به ارمغان می‌آورد. در این محله می‌توانید در بوتیک‌های خاص و فروشگاه‌های عتیقه‌فروشی چرخی بزنید، در کافه‌های دنج با فضایی صمیمی نوشیدنی گرمی میل کنید و یا در یکی از رستوران‌های باکیفیتش، تجربه‌ی یک شام به‌یادماندنی داشته باشید. در این محله، ردپای تاریخ را می توان در موزه های کوچک و بناهای تاریخی مشاهده کرد. گشت و گذار در گستاون، تجربه ای به دور از هیاهوی شهری است که حس نوستالژی را در شما زنده می کند.

کاوش در دنیای زیر آب در آکواریوم ونکوور

آکواریوم ونکوور با بیش از 50 هزار جانور دریایی، دنیای زیر آب اقیانوس آرام را پیش روی شما قرار می‌دهد. در این آکواریوم می‌توانید با انواع ماهی‌های رنگارنگ، بی‌مهرگان عجیب‌وغریب و پستانداران دریایی دوست‌داشتنی مانند نهنگ‌های قاتل و شیرهای دریایی از نزدیک آشنا شوید. تماشای نمایش دلفین‌ها و سایر برنامه‌های آموزشی این آکواریوم، تجربه‌ای به خصوص برای کودکان است.

پل معلق کاپیلانو: تجربه‌ای هیجان‌انگیز در دل جنگل

اگر به دنبال کمی هیجان هستید، بازدید از پل معلق کاپیلانو را از دست ندهید. این پل کابلی 140 متری، بر فراز رودخانه‌ی کاپیلانو و در میان جنگل‌های انبوه قرار گرفته است. قدم زدن روی این پل و تماشای مناظر خیره‌کننده‌ی اطراف، آدرنالین خون را بالا می‌برد. علاوه بر پل معلق، در این مجموعه می‌توانید از مسیرهای پیاده‌روی جنگلی، آبشارهای خروشان و باغ‌های سرسبز دیدن کنید.

پرواز بر فراز کانادا با فلای اُوِر کانادا (FlyOver Canada)

تجربه‌ی منحصربه‌فردی که ونکوور به شما ارائه می‌دهد، پرواز بر فراز جاذبه‌های طبیعی خیره‌کننده‌ی کانادا با فلای اُوِر کاناداست. در این شبیه‌ساز پرواز، بر روی صندلی‌های متحرک با حرکت‌های هماهنگ و جلوه‌های ویژه واقع‌گرایانه قرار می‌گیرید و حس پرواز بر فراز کوه‌های راکی، آبشار نیاگارا و دیگر مناظر تماشایی کانادا را تجربه می‌کنید. باد، مه و حتی بوی کاج‌ها، حس واقعی بودن این پرواز را برایتان تداعی خواهند کرد. 

جذابیت های ونکوور فراتر از زمین است! فلای اُور کانادا، یک شبیه ساز پرواز با تکنولوژی پیشرفته، شما را به سفری هیجان انگیز بر فراز مناظر خیره کننده کانادا می برد. سوار بر صندلی های متحرک، با باد در موهایتان، از فراز کوه های راکی، آبشارهای خروشان، دشت های پهناور و شهرهای پر زرق و برق کانادا عبور کنید. این تجربه واقعی نما با جلوه های ویژه و بادهایی که صورتتان را نوازش می دهند، حس پرواز واقعی را برای شما تداعی می کند. فلای اُور کانادا سفری فراموش نشدنی است که برای تمام سنین هیجان انگیز و به یاد ماندنی خواهد بود.

کوه گروس

اگر به دنبال کمی هیجان و چاشنی ورزشی در طبیعت‌گردی‌تان هستید، کوه گروس (Grouse Mountain) مقصد ایده‌آلی برای شماست. تنها 15 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد و با تله‌کابین به قله‌ی آن خواهید رسید. در آنجا می‌توانید از مناظر خیره کننده‌ی شهر و اقیانوس لذت ببرید، در پیست‌های اسکی به تفریح بپردازید و یا در فصل تابستان با دوچرخه‌سواری در کوهستان، آدرنالین خونتان را بالا ببرید.

باغ‌های بوتچارت

کمی آن‌طرف‌تر از ونکوور، در جزیره‌ی ونکوور، باغ‌های خیره‌کننده‌ی بوتچارت (Butchart Gardens) قرار دارند. این باغ‌ها با وسعت 50 هکتار، مجموعه‌ای بی‌نظیر از گل‌های رنگارنگ، باغ‌های ژاپنی، ایتالیایی و نمایشگاه‌های فصلی هستند. قدم زدن در این باغ‌ها مانند قدم زدن در یک تابلوی نقاشی‌ست و رایحه دل‌انگیز گل‌ها و صدای پرندگان، آرامشی عمیق به شما هدیه می‌دهد.

محله چینی‌ها

ونکوور یکی از بزرگترین محله‌های چینی‌نشین در آمریکای شمالی را دارد. در این محله‌ی پر جنب‌و‌جوش، می‌توانید وارد بازارهای سنتی چینی شوید، از معبد زیبای مائو (Miao) دیدن کنید و با امتحان کردن غذاهای خوشمزه‌ی چینی، طعم‌های جدیدی را تجربه کنید. گشت‌وگذار در این محله‌ی رنگارنگ، فرهنگی متفاوت را به شما نشان می‌دهد.

موزه‌ی مردم‌شناسی

برای درک عمیق‌تر از فرهنگ بومیان کانادا، بازدید از موزه‌ی مردم‌شناسی (Museum of Anthropology) در دانشگاه بریتیش کلمبیا را از دست ندهید. در این موزه می‌توانید مجموعه‌ای بی‌نظیر از توتم‌های بلند قامت، صنایع دستی بومیان و آثار هنری ارزشمند را ببینید که داستان قومیت‌های اولیه‌ی این سرزمین را برایتان روایت می‌کنند.

خریدی به یادماندنی: گشت و گذار در جزیره گرانویل

جزیره گرانویل، قلب تپنده تجارت و سرگرمی ونکوور است. این جزیره مصنوعی با بازارهای پر جنب و جوش، مغازه های صنایع دستی، رستوران های بین المللی و سالن های تئاتر، مقصدی عالی برای خرید، غذا و سرگرمی است. در بازار عمومی جزیره گرانویل، می توانید با غرفه های رنگارنگ میوه های تازه، سبزیجات ارگانیک، غذاهای دریایی صید روز و سوغاتی های محلی روبرو شوید. در مغازه های صنایع دستی، با آثار هنری و صنایع دستی بومیان کانادا آشنا شوید و سوغاتی منحصر به فردی برای عزیزان خود تهیه کنید. شب هنگام، جزیره گرانویل با چراغانی های رنگارنگ و اجرای موسیقی زنده در سالن های تئاتر، جلوه ای تماشایی پیدا می کند.

سخن پایانی

ونکوور، نگین غرب کانادا، شهری ساحلی با مناظر خیره کننده، فرهنگی پویا و جاذبه های فراوان است. فرقی نمی کند به دنبال ماجراجویی در فضای باز باشید، در دنیای هنر و تاریخ غرق شوید یا طعم های جدید را امتحان کنید، ونکوور چیزی برای همه دارد. در این مقاله سفری به خاطره انگیزترین جاذبه های ونکوور داشتیم، مکان هایی که بی شک در ذهن شما ماندگار خواهند شد.

انتشار: 6 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1403 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 763

به "ونکوور، شهری که خاطرات ماندگاری برایتان رقم می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونکوور، شهری که خاطرات ماندگاری برایتان رقم می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید