کانادا: سرزمین پهناور با جاذبه هایی برای هر سلیقه ای

به گزارش وبلاگ مجله پریها، کانادا، دومین کشور پهناور جهان، مقصدی است که برای هر گردشگری با علایق مختلف، حرفی برای گفتن دارد. فرقی نمی‌کند شیفته‌ی مناظر طبیعی خیره کننده باشید، علاقه‌مند به گشت و گذار در شهرهای مدرن و پویا باشید، یا به دنبال ردپای تاریخ و فرهنگ غنی در گوشه گوشه‌ی یک سرزمین باشید، کانادا با جاذبه‌های گردشگری متنوعش، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

کانادا: سرزمین پهناور با جاذبه هایی برای هر سلیقه ای

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

کانادا کشوری پهناور در آمریکای شمالی است که از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام امتداد یافته و تا اقیانوس منجمد شمالی کشیده شده است. این گستردگی عظیم، کانادا را به دومین کشور پهناور جهان از نظر مساحت تبدیل کرده است. اما وسعت زیاد تنها ویژگی قابل توجه کانادا نیست، بلکه این کشور مملو از جاذبه های طبیعی خیره کننده، شهرهای پر جنب و جوش و فرهنگی غنی است.

در این مقاله قصد داریم تا سفری کوتاه به کانادا داشته باشیم و با برخی از برجسته ترین جاذبه های گردشگری این کشور آشنا شویم. پس بستن چمدان را فراموش کنید، با کلمات ما همراه شوید تا به تماشای زیبایی های کانادا بنشینیم.

تماشای قدرت طبیعت: آبشارهای خروشان، کوه‌های سر به فلک کشیده و دریاچه‌های آرام

آبشار نیاگارا: بدون شک، نام کانادا برای بسیاری تداعی‌کننده‌ی آبشار نیاگارا، یکی از عظیم‌ترین آبشارهای جهان، است. صدای غرش آب، حجم عظیم آب در حال سقوط، و رنگین‌کمان‌هایی که در آسمان نقش می‌بندند، تجربه‌ای است که هر گردشگری را مسحور می‌کند. قطعا صحبت از جاذبه های گردشگری کانادا بدون اشاره به آبشار نیاگارا ناقص خواهد بود. این آبشار خیره کننده که در مرز کانادا و آمریکا قرار گرفته، سالانه میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند. تماشای سقوط پر قدرت آب از ارتفاع 57 متری، صدایی مهیب و تصویری به یاد ماندنی را برای هر گردشگری به ارمغان می آورد. در اطراف آبشار نیاگارا، امکانات تفریحی متنوعی از قبیل قایق سواری، رستوران های مجلل و مراکز خرید وجود دارد که سفر شما را کامل می کند.

پارک‌های ملی: کانادا با داشتن ده‌ها پارک ملی و استانی، بهشت دوست‌داران طبیعت است. از کوه‌های راکی با قله‌های پوشیده از برف و دریاچه‌های فیروزه‌ای رنگ، تا جنگل‌های انبوه و جزایر سرسبز، این پارک‌ها فرصتی بی‌نظیر برای تجربه‌ی طبیعت وحشی و دست‌نخورده را در اختیار شما قرار می‌دهند.

خلیج فَندی: پدیده جزر و مد خلیج فَندی، یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های طبیعی در جهان است. در هنگام جزر پایین، کف اقیانوس نمایان می‌شود و شما می‌توانید روی آن راه بروید، اما چند ساعت بعد، با بالا آمدن آب، همین منطقه به محلی برای قایق‌سواری تبدیل می‌شود.

شهری با دو روح: مونترال، تلفیقی از گذشته و حال

مونترال، شهری با روحیه‌ای فرانسوی در قلب آمریکای شمالی، مقصدی جذاب برای دوست‌داران فرهنگ و تاریخ است. قدم زدن در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده‌ی منطقه‌ی قدیمی شهر (Old Montreal)، با ساختمان‌های تاریخی و مغازه‌های دنج، شما را به سفری در زمان می‌برد. در عین حال، مونترال شهری مدرن و پویا است. محله‌ی داون‌تاون با آسمان‌خراش‌های بلند و مراکز خرید متعدد، چهره‌ی دیگری از این شهر را به نمایش می‌گذارد.

کبک سیتی

شهر کبک با خیابان های سنگفرش شده، ساختمان های رنگارنگ و قلعه باشکوه اش، به نظر می رسد از دل یک رمان تاریخی بیرون آمده باشد. این شهر پایتخت استان کبک، میراث فرهنگی غنی فرانسه را به خوبی حفظ کرده است. قدم زدن در منطقه پتی شامپلن (Petit Champlain) با مغازه های صنایع دستی و رستوران های سنتی، تجربه ای به یاد ماندنی برای گردشگران خواهد بود.

ونکوور: شهری ساحلی با چشم‌اندازهای خیره‌کننده

ونکوور، با قرار گرفتن در کنار اقیانوس آرام و در میان کوه‌های سرسبز، شهری است که طبیعت و زندگی شهری را به بهترین شکل ممکن در هم آمیخته است. پارک استنلی، قلب سبز ونکوور، با جنگل‌های انبوه، سواحل زیبا و مسیرهای پیاده‌روی متعدد، مکانی ایده‌آل برای فرار از هیاهوی شهر است. پل معلق کاپیلانو، با چشم‌اندازهای نفس‌گیر از جنگل‌های زیر پای شما، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی را رقم می‌زند. ونکوور شهری ساحلی در استان بریتیش کلمبیا است که به دلیل برخورداری از آب و هوای معتدل، مناظر طبیعی زیبا و سبک زندگی پویا، همواره مورد توجه گردشگران قرار داشته است. در ونکوور می توانید از قدم زدن در پارک استنلی با وسعت هزار جریب، گشت و گذار در باغ گیاه شناسی ون دوسن و تماشای منظرهای خیره کننده از پل معلق کاپیلانو لذت ببرید. همچنین، ونکوور شهری فرهنگی با موزه های متعدد، گالری های هنری و سالن های تئاتر است که برای علاقه مندان به هنر و فرهنگ، جذابیت خاصی دارد.

کوه های راکی: قابی از شکوه طبیعت

کوه های راکی ​​با قله های پوشیده از برف، دره های عمیق و دریاچه های فیروزه ای، تصویری از عظمت و شکوه طبیعت را به نمایش می گذارند. این رشته کوه مناطق حفاظت شده متعدد و پارک های ملی وسیعی را در خود جای داده است که برای علاقه مندان به طبیعت گردی، کوهنوردی، کمپینگ و اسکی، بهشتی رویایی به شمار می رود. پارک ملی Banff و پارک ملی Jasper از جمله شناخته شده ترین پارک های ملی این منطقه هستند که با مناظر خیره کننده و حیات وحش غنی، هر گردشگری را مسحور خود می کنند.

ویستلر: پایتخت ورزش های زمستانی

اگر به دنبال هیجان و ماجراجویی در دل برف هستید، ویستلر در استان بریتیش کلمبیا، انتخابی بی نظیر است. این دهکده کوهستانی، میزبان بازی های المپیک زمستانی 2010 ونکوور بوده و به عنوان یکی از برترین پیست های اسکی در آمریکای شمالی شناخته می شود. در ویستلر می توانید از انواع ورزش های زمستانی مانند اسکی، اسنوبورد، اسکی روی یخ و سورتمه سواری لذت ببرید. همچنین، در فصل تابستان امکاناتی برای دوچرخه سواری کوهستان، پیاده روی و کمپینگ در این منطقه وجود دارد.

تورنتو: شهری با ضرباهنگی جهانی

تورنتو، قلب تپنده کانادا و پرجمعیت ترین شهر این کشور است. این کلانشهر با آسمان خراش های سر به فلک کشیده، مراکز خرید لوکس، رستوران های بین المللی و جوامع فرهنگی متنوع، تصویری از یک کلانشهر مدرن و پویا را به نمایش می گذارد. برج CN نماد شاخص تورنتو بوده و با چشم انداز 360 درجه ای خود، تجربه ای به یاد ماندنی را برای بازدیدکنندگان رقم می زند. از دیگر جاذبه های تورنتو می توان به منطقه تاریخی Distillery District، موزه سلطنتی انتاریو و آبشار نیاگارا (بله، درست خواندید! آبشار نیاگارا دیگری نیز در حدود 120 کیلومتری تورنتو قرار دارد) اشاره کرد. تورنتو، پایتخت اقتصادی کانادا، شهری با چهره‌ی چندفرهنگی است. محله‌ی چینی‌ها، با فروشگاه‌ها و رستوران‌های آسیایی، شما را به شرق دور می‌برد، در حالی که در محله‌ی ایتالیایی‌ها، می‌توانید از طعم غذاهای اصیل ایتالیایی لذت ببرید. برج CN، نماد شهر تورنتو، با چشم‌انداز 360 درجه‌ای از شهر، تجربه‌ای بی‌نظیر را به شما هدیه می‌دهد.

سفر به اعماق تاریخ: قلعه‌های باشکوه و شهرهای تاریخی

قلعه‌ی کِبِک: شهر کبک، پایتخت استان کبک، با داشتن بافت تاریخی و معماری خاص خود، شما را به دوره‌ی استعمار فرانسه می‌برد. قلعه‌ی کبک، که بر بلندای تپه‌ای مشرف به شهر قرار گرفته، یادگاری از آن دوران است. قدم زدن در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده‌ی شهر قدیم و بازدید از ساختمان‌های تاریخی، سفری به گذشته‌ی کانادا را برای شما رقم خواهد زد.

طبیعت خیره کننده کانادا: از کوهستان تا دریا

  • آبشار نیاگارا: آبشار نیاگارا بدون شک یکی از نمادهای کانادا و شناخته شده ترین جاذبه طبیعی این کشور است. تماشای سقوط خروشان آب از ارتفاع 57 متری، تجربه ای هیجان انگیز و فراموش نشدنی است. قایق سواری در نزدیکی آبشار یا قدم زدن در پشت آبشار، از تفریحات مهیجی هستند که در سفر به کانادا نباید از دست داد.
  • پارک ملی بانف: پارک ملی Banff در رشته کوه های راکی ​​واقع شده است. دریاچه های فیروزه ای، قله های پوشیده از برف و دره های سرسبز، تصویری بهشتی از طبیعت را در مقابل چشمان شما قرار می دهند. در این پارک ملی می توانید به پیاده روی، کمپینگ، اسکی و سایر فعالیت های فضای باز بپردازید.
  • خلیج فوندی: خلیج فوندی در شرق کانادا به خاطر پدیده جزر و مد عظیمش شهرت دارد. در هنگام جزر پایین، کف اقیانوس برای چند ساعت نمایان می شود و شما می توانید روی صخره های کف دریا قدم بزنید. با بالا آمدن آب، قایق سواری در میان صخره ها و تماشای بازی دلفین ها، به خاطره ای به یاد ماندنی از سفرتان تبدیل خواهد شد.
  • جزیره ونکوور: جزیره ونکوور با جنگل های انبوه، سواحل بکر و حیات وحش غنی، بهشتی برای دوستداران طبیعت است. تماشای نهنگ ها، کایاک سواری در اقیانوس آرام و پیاده روی در جنگل های بارانی، تنها بخش کوچکی از فعالیت هایی هستند که می توانید در این جزیره زیبا انجام دهید.

سخن آخر

کانادا کشوری پهناور در آمریکای شمالی است که با مناظر خیره کننده، شهرهای پر جنب و جوش و تاریخی غنی، گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می کند. از آبشارهای عظیم نیاگارا گرفته تا کوه های راکی ​​با شکوه و نواحی قطبی دست نخورده، کانادا برای هر سلیقه ای جاذبه ای برای ارائه دارد.

انتشار: 5 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1403 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 787

به "کانادا: سرزمین پهناور با جاذبه هایی برای هر سلیقه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا: سرزمین پهناور با جاذبه هایی برای هر سلیقه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید