تورنتو: شهری پر از جاذبه برای انواع سلیقه ها

به گزارش وبلاگ مجله پریها، تورنتو، قلب تپنده‌ی استان انتاریو، شهری مدرن و پویاست که آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده‌اش، با برج نمادین سی‌ان تاور، هم‌نشینی‌ای دیدنی را رقم زده‌اند. اما تورنتو فراتر از یک کلان‌شهر تجاری است. این شهر با داشتن مجموعه‌ای غنی از جاذبه‌های گردشگری، می‌تواند علایق و سلایق مختلف را پوشش دهد. در این مقاله همراه ما باشید تا با تعدادی از این جاذبه‌ها آشنا شویم.

تورنتو: شهری پر از جاذبه برای انواع سلیقه ها

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

تورنتو، قلب تپنده‌ی استان انتاریو، شهری مدرن و پویاست که آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده‌اش، با برج نمادین سی‌ان تاور، هم‌نشینی کم‌نظیری دارند. تورنتو فراتر از یک کلان‌شهر صرف، دنیایی از جاذبه‌های گردشگری را در خود جای داده است؛ از فضاهای سبز وسیع و پارک‌های دیدنی گرفته تا موزه‌های تاریخی و مراکز خرید مدرن. فرقی نمی‌کند اهل تفریح‌های مهیج باشید، به دنبال آرامش در دل طبیعت باشید یا شیفته‌ی تاریخ و هنر، تورنتو برای هر گردشگری تجربه‌ای به‌یادماندنی رقم می‌زند. با ما همراه باشید تا سفری کوتاه به دنیای جاذبه‌های گردشگری تورنتو داشته باشیم.

شهری برای دوستداران ارتفاع

هیچ سفری به تورنتو بدون بازدید از برج نمادین سی‌ان تاور (CN Tower) کامل نمی‌شود. این برج با ارتفاع 553 متر، برای سال‌ها بلندترین سازه‌ی مستقل دنیا بوده است. ایستادن بر فراز سکوی تماشای شیشه‌ای این برج، تجربه‌ای هیجان‌انگیز است که چشم‌اندازی 360 درجه‌ای از شهر را در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر به دنبال هیجان بیشتری هستید، حتماً قدم زدن بر روی لبه‌ی آسمان (EdgeWalk) را امتحان کنید. در این بخش، با کمربندی ایمنی به سازه‌ی برج متصل می‌شوید و بر روی لبه‌ی بیرونی برج در ارتفاع 356 متری قدم می‌زنید.

هنر و فرهنگ برای روح

علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ نیز در تورنتو حسابی سرگرم خواهند شد. موزه سلطنتی انتاریو (Royal Ontario Museum) با مجموعه‌‌ای بی‌نظیر از آثار هنری و اشیاء تاریخی از سراسر دنیا، علاقه‌مندان به تاریخ و باستان‌شناسی را به وجد می‌آورد. گالری هنری انتاریو (Art Gallery of Ontario) نیز با مجموعه‌ای غنی از آثار هنری از دوره‌های مختلف، از جمله آثار هنرمندان مشهور کانادایی، پذیرای علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است. تماشای یک نمایش تئاتر در تئاتر سلطنتی الکساندرا (Royal Alexandra Theatre) یا گوش دادن به موسیقی زنده در سالن کنسرت Roy Thomson Hall، می‌تواند به خاطره‌ای ماندگار از سفر شما به تورنتو تبدیل شود.

غرق شدن در تاریخ و هنر

میدان زیبای ناتان فیلیپس (Nathan Phillips Square) با ساختمان شهرداری تاریخی‌اش، یکی از نمادهای شناخته‌شده‌ی تورنتو است. در فصل زمستان، حوضچه‌ی مقابل این ساختمان به پیست اسکیت روی یخ تبدیل می‌شود و در تابستان، محلی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری است. علاقه‌مندان به تاریخ می‌توانند از بناهای تاریخی دیگری همچون خانه‌ی فرماندار (Casa Loma) و قلعه‌ی یورک (Fort York) دیدن کنند. خانه‌ی فرماندار قصری رمانتیک به سبک گوتیک احیا است که در اوایل قرن بیستم ساخته شده است. قلعه‌ی یورک نیز یادگاری از دوران استعمار انگلستان بوده و قدمتی بیش از 200 سال دارد.

گشتی در اعماق تاریخ در کازاراما

تورنتو شهری جوان است، اما این به آن معنا نیست که تاریخچه‌ای غنی ندارد. برای آشنایی با گذشته این شهر، قدم زدن در محله کازاراما (Distillery District) را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این محله که زمانی مرکز صنعت تقطیر مشروب کانادا بوده است، امروزه به منطقه‌ای سرزنده و پرجنب‌و‌جوش با خیابان‌های سنگفرش، بوتیک‌های لوکس، گالری‌های هنری و رستوران‌های عالی تبدیل شده است. در کازاراما می‌توانید با معماری خاص قرن نوزدهمی این منطقه آشنا شوید و حال و هوای گذشته‌های تورنتو را حس کنید.

هیجان ورزش‌های حرفه‌ای در استادیوم‌های بزرگ

اگر اهل ورزش هستید، تورنتو شما را ناامید نخواهد کرد. تیم‌های حرفه‌ای هاکی روی یخ، بسکتبال و بیسبال در این شهر فعالیت می‌کنند و طرفداران پرشور خود را دارند. تماشای یک مسابقه مهیج در ورزشگاه‌های عظیم تورنتو، مثل راجرز سنتر یا اسکوتیabank Arena، می‌تواند تجربه‌ای به‌یادماندنی باشد. حتی اگر با قوانین این ورزش‌ها آشنایی ندارید، انرژی و شور و شعف طرفداران، شما را مجذوب خواهد کرد.

سفری به دنیای حیات وحش

باغ وحش تورنتو (Toronto Zoo) یکی از بزرگترین باغ‌وحش‌های کانادا است و با داشتن بیش از 5000 گونه‌ی جانوری، سفری به دور دنیا را برایتان رقم می‌زند. در این باغ‌وحش می‌توانید با گونه‌های مختلفی از حیوانات، از ساکنان ساوانای آفریقا گرفته تا ساکنان دایره‌ی قطب شمال، از نزدیک آشنا شوید. همچنین، برنامه‌های ویژه‌ای برای غذا دادن به حیوانات در این باغ‌وحش برگزار می‌شود که تجربه‌ای به یادماندنی را برای کودکان و بزرگسالان رقم می‌زند.

هیجان ورزش‌های حرفه‌ای

تورنتو شهری است که در آن می‌توانید هیجان ورزش‌های حرفه‌ای را از نزدیک لمس کنید. تیم‌های مطرحی همچون مپل ل leafs (Maple Leafs) در رشته‌ی هاکی روی یخ و رپترز (Raptors) در رشته‌ی بسکتبال در این شهر حضور دارند. تماشای مسابقات این تیم‌ها در ورزشگاه‌های مدرن تورنتو، تجربه‌ای مهیج و پرشور است. همچنین، علاقه‌مندان به ورزش‌های دیگر می‌توانند از ورزشگاه راجرز سنتر (Rogers Centre) که ورزش‌های بیس‌بال و فوتبال آمریکایی در آن برگزار می‌شود، دیدن کنند.

بازارچه‌ی سنت لارنس: تلفیقی از طعم و هنر

بازار سنت لارنس (St. Lawrence Market) یکی از قدیمی‌ترین بازارهای عمومی تورنتو است. قدم زدن در این بازار و تماشای غرفه‌های رنگارنگ مملو از مواد غذایی تازه، تجربه‌ای به یادماندنی است. در این بازار می‌توانید انواع میوه‌ها، سبزیجات، گوشت، ماهی، لبنیات و سوغات محلی را با بهترین کیفیت تهیه کنید. همچنین، تعدادی از غرفه‌های این بازار به فروش صنایع دستی و آثار هنری اختصاص یافته‌اند. 

تورنتو بهشت خریداران است! در این شهر می‌توانید از فروشگاه‌های برندهای مطرح دنیا گرفته تا بوتیک‌های محلی با اجناس خاص و صنایع دستی، هر آنچه را که می‌خواهید پیدا کنید. بازار سنت لارنس (St. Lawrence Market) یکی از جاذبه‌های گردشگری تورنتو و از بهترین مکان‌ها برای خرید مواد غذایی تازه، سوغاتی و صنایع دستی محلی است. خیابان یانگ (Yonge Street) نیز طولانی‌ترین خیابان کانادا به شمار می‌رود و در آن فروشگاه‌های متنوعی برای هر سلیقه‌ای وجود دارد.

سفر به جزایر تورنتو

اگر به دنبال فرار از هیاهوی شهر هستید، می‌توانید با طی کردن مسافت کوتاهی با قایق، خود را به جزایر تورنتو (Toronto Islands) برسانید. این مجمع‌الجزایر زیبا شامل 15 جزیره است که با تفرجگاه‌ها، مسیرهای پیاده‌روی، سواحل کم‌نظیر و امکاناتی برای قایق‌سواری و شنا، مکانی ایده‌آل برای گذراندن یک روز آرام و به دور از استرس است.

برج CN Tower: لمس ابرها در تورنتو

اولین تصویری که با شنیدن نام تورنتو به ذهن بسیاری خطور می‌کند، برج نمادین CN Tower است. این برج با ارتفاع 553.33 متر، تا سال 2007 لقب بلندترین سازه‌ی دست بشر را یدک می‌کشید. با رفتن به بالای این برج، می‌توان کل شهر تورنتو و حتی فراتر از آن را زیر پای خود دید. رستوران گردان برج، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از صرف غذا با چشم‌اندازی خیره‌کننده را برایتان رقم خواهد زد. اگر هم اهل هیجان هستید، حتما قدم زدن بر روی لبه‌ی شیشه‌ای برج را امتحان کنید؛ تجربه‌ای نفس‌گیر که آدرنالین را به بالاترین حد خود می‌رساند. 

اولین تصویری که با شنیدن نام تورنتو به ذهن بسیاری از ما خطور می‌کند، برج نمادین CN است. این برج با ارتفاع 553.3 متر، زمانی بلندترین سازه روی زمین بوده است و همچنان نماد این شهر زیبا به شمار می‌رود. اگر به دنبال هیجان و داشتن تجربه‌ای به‌یادماندنی هستید، حتما به سکوی تماشای برج CN در ارتفاع 342 متری بروید و نظاره‌گر منظره خیره‌کننده شهر از فراز آسمان باشید. حتی در روزهای صاف، می‌توانید آبشارهای نیاگارا را در دوردست تماشا کنید. فراموش نکنید که کف شیشه‌ای برج نیز می‌تواند آدرنالین خون شما را به بالاترین حد برساند!

سفر به اعماق تاریخ: موزه‌های تورنتو

تورنتو برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. موزه‌ی سلطنتی انتاریو (Royal Ontario Museum) با مجموعه‌ی وسیعی از آثار باستانی، هنری و علمی از سراسر جهان، تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برایتان رقم خواهد زد. موزه‌ی هنرهای زیبای انتاریو (Art Gallery of Ontario) نیز با داشتن مجموعه‌ای غنی از آثار هنری از دوره‌های مختلف، به‌ویژه آثار هنرمندان کانادایی، گزینه‌ی جذابی برای دوستداران هنر است. موزه‌ی Bata Shoe Museum که به دنیای کفش اختصاص دارد، موزه‌ی کانادا (Canadian Museum of History) که روایتگر تاریخ کانادا است و موزه‌ی هوافضا و هوانوردی کانادا (Canadian Air and Space Museum) از دیگر موزه‌های شاخص تورنتو هستند.

هیجان در استادیوم‌های ورزشی

تورنتو شهری با شور و هیجان ورزشی بالاست. اگر طرفدار ورزش هستید، تماشای مسابقات ورزشی، به‌ویژه هاکی روی یخ، در استادیوم‌های این شهر را از دست ندهید. ورزشگاه راجرز سنتر (Rogers Centre) و سالن اسکوتیabank Arena محل برگزاری مسابقات تیم‌های حرفه‌ای تورنتو در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله هاکی، بیسبال و بسکتبال هستند. همچنین تالار مشاهیر هاکی (Hockey Hall of Fame) نیز با نمایش یادگاری‌ها و دستاوردهای ستارگان هاکی روی یخ، گزینه‌ای جذاب برای علاقه‌مندان به این ورزش به شمار می‌رود.

گشتی در اعماق تاریخ: موزه‌ها و بناهای تاریخی تورنتو

تورنتو شهری با پیشینه‌ی تاریخی غنی است و کاوش در این گذشته‌ی پربار، لطف سفر به این شهر را دوچندان می‌کند. موزه‌ی سلطنتی انتاریو (Royal Ontario Museum) با مجموعه‌ی بی‌نظیر آثار هنری و باستان‌شناسی از سراسر دنیا، گنجینه‌ای ارزشمند برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ است. قلعه‌ی یورک (Fort York) که قدمت آن به قرن 18 میلادی باز می‌گردد، شما را به سفری در زمان می‌برد تا با تاریخ نظامی کانادا آشنا شوید. عمارت کازا لوما (Casa Loma) نیز قصری باشکوه به سبک رنسانس است که معماری خیره‌کننده و دکوراسیون مجللی دارد.

گشتی در اعماق تاریخ در کازاراما

تورنتو شهری جوان است، اما این به آن معنا نیست که تاریخچه‌ای غنی ندارد. برای آشنایی با گذشته این شهر، قدم زدن در محله کازاراما (Distillery District) را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این محله که زمانی مرکز صنعت تقطیر مشروب کانادا بوده است، امروزه به منطقه‌ای سرزنده و پرجنب‌و‌جوش با خیابان‌های سنگفرش، بوتیک‌های لوکس، گالری‌های هنری و رستوران‌های عالی تبدیل شده است. در کازاراما می‌توانید با معماری خاص قرن نوزدهمی این منطقه آشنا شوید و حال و هوای گذشته‌های تورنتو را حس کنید.

غرق شدن در طبیعت: پارک‌ها و باغ‌های تورنتو

تورنتو با وجود اینکه شهری مدرن است، اما فضاهای سبز وسیع و پارک‌های متعددی دارد که می‌توان در آن‌ها از هیاهوی شهر پناه برد و لحظات آرامش‌بخشی را سپری کرد. پارک High Park با وسعت 400 هکتار، بزرگترین پارک تورنتو به شمار می‌رود. این پارک با داشتن باغ وحش، زمین‌های بازی، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، مکانی ایده‌آل برای تفریح و پیک‌نیک‌های خانوادگی است. باغ گیاه‌شناسی سلطنتی (Royal Botanical Gardens) نیز با مجموعه‌ی وسیع از گونه‌های مختلف گیاهی، بهشتی برای دوستداران طبیعت است. در کنار این موارد، تورنتو شبکه‌ای گسترده از مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در امتداد ساحل دریاچه‌ی انتاریو دارد که لذت قدم زدن در کنار آب را برایتان به ارمغان می‌آورد.

گشت‌وگذار در خیابان Yonge

خیابان Yonge، طولانی‌ترین خیابان اصلی در کانادا است که از قلب شهر تورنتو عبور می‌کند. قدم زدن در این خیابان پرجنب‌وجوش، تماشای مغازه‌ها و فروشگاه‌های متنوع، مراکز خرید بزرگ و تابلونماهای تبلیغاتی رنگارنگ، حس و حالی خاص به شما می‌دهد. در امتداد این خیابان با جاذبه‌های دیگری نظیر میدان دنداس (Dundas Square)، تالار شهر قدیمی و بازار سنت لارنس (St. Lawrence Market) نیز برخورد خواهید کرد.

غرق شدن در طبیعت: پارک های تورنتو

تورنتو با وجود اینکه یک کلانشهر شلوغ است، اما فضاهای سبز متعددی دارد که می‌توان در آن‌ها آرامش گرفت و از هیاهوی شهر دوری کرد. پارک High Park با وسعت 400 هکتار، بزرگترین پارک شهری تورنتو است. این پارک با داشتن تفرجگاه‌ها، باغ وحش، زمین‌های ورزشی، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، مکانی ایده‌آل برای گذراندن یک روز مفرح و خانوادگی است. علاوه بر پارک High Park، پارک‌های دیگری مانند ادوارد جزیره‌ی (Ward’s Island) و جزایر تورنتو (Toronto Islands) نیز گزینه‌های مناسبی برای دوستداران طبیعت به شمار می‌روند.

هیجان در بالاترین حد: شهربازی‌های تورنتو

تورنتو برای علاقه‌مندان به تفریحات مهیج نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. شهربازی Wonderland با داشتن انواع وسایل بازی مهیج و ترن‌های هوایی پر‌سرعت، هیجانی وصف‌ناشدنی را برایتان رقم می‌زند. پارک آبی Wet ‘n’ Wild Toronto نیز با سرسره‌های آبی هیجان‌انگیز و استخرهای موج‌دار، گزینه‌ای عالی برای تفریح در فصل تابستان است. اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت هستید، حتما سری به Ripley's Aquarium of Canada بزنید و با دنیای زیر آب از نزدیک آشنا شوید.

انتشار: 5 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1403 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 785

به "تورنتو: شهری پر از جاذبه برای انواع سلیقه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورنتو: شهری پر از جاذبه برای انواع سلیقه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید