اسکیل ورکر در مهاجرت دائم به کانادا

به گزارش وبلاگ مجله پریها، اسکیل ورکر کانادا چیست ؟

در طول سالیان گذشته، افراد بسیاری رویای مهاجرت به کانادا با شرایط مالی، آب و هوای خوب و سطح بالای تحصیلات در سر پرورانده اند. اسکیل ورکر کانادا از آسان ترین و سریع ترین راه های مهاجرت به کانادا می باشد که در میان ایرانیان محبوبیت خاصی دارد. اگر می خواهید از روش سریع اسکیل ورکر برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایید؛ تا خاتمه مقاله همراه خبرنگاران باشید.

اسکیل ورکر در مهاجرت دائم به کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مهاجرت به کانادا با اسکیل ورکر

دولت کانادا و اداره مهاجرت این کشور، همواره به دنبال جذب نیروهای متخصص و ماهر بر اساس سطح تحصیلات، زبان انگلیسی یا فرانسوی و تجربه کاری در کشور خود می باشد. این نیروهای متخصص می توانند تحصیلات آکادمیک را در دانشگاه های مطرح گذرانده باشند و یا حتی بدون تحصیلات آکادمیک، دارای مهارت و توانایی های عالی در شغل خود باشند. نیروهای متخصص و ماهر می توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا با ویزای اسکیل ورکر اقدام نمایند. از مزایای مورد توجه اقامت در کانادا با اسکیل ورکر این است که همسر و فرزندان زیر 18 فرد متقاضی نیز می توانند در کشور کانادا اقامت داشته باشند و از مزایای کار و تحصیل در این کشور هم برخوردار باشند.

انواع اسکیل ورکر کانادا

اگر می خواهید برای مهاجرت به استان کبک در کانادا به وسیله اسکیل ورکر اقدام نمایید می بایست ویزای اسکیل ورکر کبک (Quebec Skilled Worker) را دریافت نمایید و در صورتی که برنامه مهاجرتی برای دیگر استان های کانادا دارید باید برای ویزای اسکیل ورکر فدرال (Federal Skilled Worker) اقدام نمایید.

مهارت های لازم برای اسکیل ورکر

متقاضیانی که برای اسکیل ورکر کانادا می خواهند اقدام نمایند؛ با توجه به اینکه آزمون ها و مهارت های اسکیل ورکر امتیاز بندی شده می باشد باید در مرحله اول و برای ورود به مرحله دوم از 100 امتیاز، مجموع حداقل 67 امتیاز را اخذ نمایند. این مهارت ها شامل مهارت های زبان انگلیسی و فرانسوی، تحصیلات آکادمیک، تجربه کاری و سن متقاضی می باشد که با توجه به جدول زیر، این میزان امتیاز را باید دریافت نمایید.

امتیازمهارت
28زبان
25تحصیلات
15سابقه کار
12سن
10پیشنهاد شغلی در کانادا
10انطباق پذیری
100مجموع

مهارت های زبانی

اولین مورد برای ویزای اسکیل ورکر کانادا، مهارت شما در زبان انگلیسی و یا فرانسوی می باشد. چه برای ویزای اسکیل ورکر کبک بخواهید اقدام کنید و چه برای اسکیل ورکر فدرال، شما احتیاج دارید تا تسلط کافی به زبان انگلیسی و یا فرانسوی در مهارت های نوشتن، خواندن، شنیدن و صحبت کردن داشته باشید. ارائه مدرک زبان برای اثبات تسلط کافی شما الزامی است. شما می توانید در سه آزمون بین المللی برای مهارت های زبان شرکت نمایید. این سه آزمون شامل آزمون آیلتس، آزمون CELPIP و آزمون TEF می باشد که به طور کلی در مهارت های زبانی باید 26 تا 28 امتیاز را کسب کنید.

آزمون CELPIP : حداقل نمره L4

آزمون IELTS : در تمامی بخش ها نمرات بالای 6

آزمون TEF : نمره 206 در خواندن، 248 در شنیدن و 309 در مکالمه و نوشتن

مهارت تحصیلی در مهاجرت به کانادا

تحصیل نیز یکی از فاکتورهای مهم برای مهاجرت به کانادا می باشد. تحصیل از مقطع دیپلم تا دکتری که هرکدام امتیاز متفاوتی در سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر دارند. حداقل میزان امتیاز برای تحصیل در دانشگاه 25 امتیاز می باشد. این مدارک یا باید از دانشگاه های کانادا اخذ شده باشند و یا توسط اداره مهاجرت کانادا ارزیابی شده باشند. چهار سازمان برای ارزیابی مدارک شما فعالیت دارند. این سازمان ها شامل , World Education Services Medical Council of Canada، Comparative Education Service: University of Toronto School of Continuing Studies، International Credential Assessment Service of Canada می باشد.

امتیازمیزان تحصیلات دانشگاهی
25دکترا یا معادل آن
23فوق لیسانس یا معادل آن
222مدرک و یا بیشتر مربوط به مقاطع بالاتر از دبیرستان از کانادا
21مدرک بعد از دبیرستان برای دوره بیش از 3 سال
19فوق دیپلم
15مدرک بعد از دبیرستان برای 1 سال
5دیپلم

مهارت و تجربه کاری

مهارت کاری شما باید دقیقا مطابق با نوع تخصصی باشد که شما برای ویزای اسکیل ورکر کانادا انتخاب کرده اید. کمترین میزان تجربه کاری شما باید حداقل یک سال باشد و باید مدارک و مستندات لازم را برای این امر در اختیار اداره مهاجرت کانادا قرار دهید. تمام تجارب کاری شما باید در بازه زمانی 10 سال گذشته اشد در غیر اینصورت برای ویزای اسکیل ورکر کانادا نمی توانید اقدام نمایید. 6 سال تجربه کاری، بیشترین امتیاز را برای شما قم می زند.

امتیاززمان تجربه کاری
91 سال
112-3 سال
134-5 سال
156 سال به بالا

لیست شغل هایی که استان کبک و دیگر استان های کانادا با اسکیل ورکر اقدام به جذب نیروی متخصص می نمایند، هر ساله فرق می نماید و آپدیت می گردد.

سن

سن نیز فاکتور بسیار مهمی برای اقدام به دریافت اسکیل ورکر کانادا می باشد. هر چه سن متقاضی کمتر باشد، شانس بیشتری برای دریافت اسکیل ورکر کانادا خواهند داشت. سنین بین 18 تا 35 بیشترین امتیاز را به خود اختصاص می دهد. از سن 35 تا 47 با افزایش سن یک امتیاز کم می گردد. به صورتی که فد 47 ساله به بالا دارای امتیاز 0 می باشد.

مرحله بعد از اخذ حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز اسکیل ورکر، Pool نام دارد که متقاضی دریافت مهاجرت دائم کانادا می بایست پیروز به کسب 1200 امتیاز گردد. 600 امتیاز به عوامل فردی اختصاص پیدا می نماید و باقی مربوط به پیشنهاد کاری در کانادا می باشد. ضروری است بدانید که گذراندن تمامی این مراحل اسکیل ورکر کانادا کمی زمان می برد و ممکن است یک سال طول بکشد اما به نسبت سایر راه های مهاجرت کانادا سریع تر می باشد.

مدارک مورد احتیاج برای دریافت اسکیل ورکر

  • شناسنامه
  • پاسپورت
  • مدرک زمان
  • قرارداد کاری با بیمه
  • گواهی تمکن اقتصادی از بانک با ریز موجودی و گردش حساب
  • گواهی عدم سوءپشینه

هزینه درخواست ویزای اسکیل ورکر

همانگونه که گفته شد این ویزا از دو نوع کبک و فدرال می باشد که با توجه به نوع مهاجرت هزینه های درخواست متفاوت می باشد. به طور میانگین متقاضی میبایست 550 دلار کانادا را برای خود و 550 دلار کانادا را برای همسر یا فرزندان خود به صورت فردی پرداخت نماید. در صورتی که فرزند متقاضی اسکیل ورکر بالای 22 باشد 550 دلار کانادا و زیر 22 سال 150 دلار کانادا را باید در مراحل اولیه اسکیل ورکر پرداخت نمایند.

همراه مجله اینترنتی خبرنگاران باشید و اطلاعات گردشگری خود را در رابطه با جاذبه های گردشگری، هتل ها، مراکز خرید، رستوران ها در شهرها و کشورهای مختلف تکمیل کرده و با آگاهی کامل سفری لذت بخش و خاطره انگیز را تجربه نمایید.

منبع: سفرمی
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 890

به "اسکیل ورکر در مهاجرت دائم به کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکیل ورکر در مهاجرت دائم به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید