طرز تهیه کیک شکلاتی مذاب مایکروفری در چند دقیقه

به گزارش وبلاگ مجله پریها، در این مطلب قصد داریم روش تهیه کیک شکلاتی مذاب را به شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه کیک شکلاتی مذاب مایکروفری در چند دقیقه

به گزارش ، کیک شکلاتی مذاب یکی از کیک های محبوب است که شما می توانید در کمتر از 15 دقیقه آن را آماده و نوش جان کنید. این دسر خوشمزه که دریایی از شکلات مذاب و طعم خوب کره است، از فرانسه به سایر کشور ها سفر نموده و حالا همه جا هواداران خودش را دارد. معمولا در ترکیبات این کیک از چند نوع ادویه هم استفاده می گردد که همین طعم متفاوتی به آن می دهد.

اگر شما هم به دنبال یک دسر سریع هستید و می خواهید خودتان و بقیه هم حسابی از آن لذت ببرند، پس دست دست نکنید و این دستور را فوری انجام دهید.

آرد طعم دار 450 گرم (ترکیب آرد شیرینی پزی، نسکافه، دارچین، شکر قهوه ای، نشاسته)

آب یک فنجان

تخم مرغ سه عدد

روغن نباتی یا کره یک سوم فنجان

گردو (خرد شده) یک فنجان

شکلات چیپسی یک فنجان

شکلات تخته ای 455 گرم برای داخل کیک

پودر قند یک قاشق غذاخوری

می خواهیم کیک شکلاتی مذاب مایکروفری خوشمزه و هیجان انگیز را همراه با شما در مایکروفر آماده کنیم. برای آغاز ظرف های رمکینی که می خواهید کیک را در آن ها آماده کنید، با اسپری پخت و پز چرب کنید.

مخلوط پودر کیک، آب، تخم مرغ و روغن را در یک کاسه عظیم ترکیب نموده و با مخلوط کن برقی با سرعت کم ترکیب کنید تا زمانی که همه مواد مرطوب گردد، این حدود 30 ثانیه زمان می برد. پس از آن سرعت مخلوط کن را به متوسط افزایش دهید و تا دو دقیقه دیگر مواد را هم بزنید.

پس از آن گردو شکلات های چیپسی را داخل خمیر بریزید و مخلوط کنید. حالا هر رمکین یا ظرف ایمن دیگری که انتخاب نموده اید را تا نیمه پر کنید.

تکه های شکلات تخته ای را وسط خمیر قرار دهید و سپس روی آن را با مقداری دیگر از خمیرتان بپوشانید.

رمکین یا کاسه تان را به مایکروفر منتقل کنید و اجازه دهید بپزد. میزان پخت را می توانید با قرار دادن یک خلال دندان در وسط کیک امتحان کنید، اگر چیزی به خلال دندان نچسبید کیک شما آماده است.

اگر از کاسه های عظیم استفاده نموده اید هفت دقیقه زمان پخت در نظر بگیرید و اگر ظرف مورد استفاده تان رمکین کوچک است، سه تا چهار دقیقه کافی ست. پس از آن کیک را مایکروفر خارج نموده و پنج دقیقه صبر کنید تا خنک گردد. بعدا با پودر قند و میوه های مختلف می توانید کیک ها را تزئین کنید.

شما می توانید از هر دانه، مغز، شکلات یا تافی دیگری برای بخش میانی کیک بهره ببرید.

چون در ایران پودر کیک طعم دار به طور ویژه برای این نوع کیک وجود ندارد شما باید آن را خودتان در خانه و از ترکیب مواد مختلفی که ذکر شد، تهیه کنید. ولی در حالت کلی می توانید از پودر کیک آماده کاکائویی یا نسکافه ای یاری بگیرید.

منبع: کتاب کاله

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1212

به "طرز تهیه کیک شکلاتی مذاب مایکروفری در چند دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک شکلاتی مذاب مایکروفری در چند دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید