تور دبی: تماس تلفنی وزیران خارجه امارات و روسیه در پی حمله انصارالله به ابوظبی

به گزارش وبلاگ مجله پریها، وزیران امور خارجه امارات و روسیه در تماسی تلفنی، حملات اخیر انصارالله علیه امارات و راه های خاتمه بحران در یمن را مورد آنالیز قرار دادند.

تور دبی: تماس تلفنی وزیران خارجه امارات و روسیه در پی حمله انصارالله به ابوظبی

با تور دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از میدل ایست نیوز، عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات امروز دوشنبه در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روسی خود حملات اخیر جنبش انصارالله علیه امارات و راه های خاتمه بحران در یمن را مورد بحث و آنالیز قرار داد.

دو طرف بعلاوه راه های تقویت همه جانبه روابط میان روسیه و امارات و راهکارهای اجرایی شدن توافق های پیشین میان دوکشور را آنالیز کردند.

وزیران امور خارجه روسیه و امارات در این تماس بعلاوه به جزئیات تحولات یمن و حملات دامنه دار جنبش انصارالله به زیرساخت های امارات پرداختند.

دو طرف تاکید کردند که خاتمه نزاع در یمن راهکار نظامی نداشته و باید یک فرایند سیاسی فراگیر در سریع ترین زمان ممکن به وسیله مذاکره میان همه نیروهای سیاسی و جریان های دینی و منطقه ای با در نظر گرفتن منافع یمن در دستور کار قرار بگیرد.

لاوروف و بن زاید بعلاوه بر ادامه همکاری ها در جهت حل بحران یمن و دیگر مسائل سیاست خارجی به وسیله نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد تاکید کردند.

یحیی سریع سخنگوی نظامی انصار الله امروز دوشنبه بیان کرد که پایگاه هوایی الظفره و اهداف حساس دیگری در ابوظبی با شمار زیادی موشک بالستیک ذوالفقار هدف قرار گرفته است.

دوشنبه گذشته نیز سخنگوی نظامی جنبش انصارالله اعلام نموده بود که این جنبش فرودگاه های دبی، ابوظبی، پالایشگاه نفتی ابوظبی و شماری از تاسیسات مهم و حساس امارات را با 5 موشک بالستیک و راهنمایی شونده و شمار زیادی پهپاد هدف قرار داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2010

به "تور دبی: تماس تلفنی وزیران خارجه امارات و روسیه در پی حمله انصارالله به ابوظبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی: تماس تلفنی وزیران خارجه امارات و روسیه در پی حمله انصارالله به ابوظبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید