رقابت کره های غول پیکر؛ از لاس وگاس تا دبی، عکس

به گزارش وبلاگ مجله پریها، روزی همه ما تعطیلات خارج از این جهان را انتخاب خواهیم کرد، خواه در فضای زیر مداری باشد یا اقامت در هتلی میان ستاره ها؛ اما حالا این امکان فراهم میشود تا بر روی زمین، در ماه اقامت داشته باشید.

رقابت کره های غول پیکر؛ از لاس وگاس تا دبی، عکس

تینامزدکی- بزرگترین سازه کروی دنیا، کره ای بزرگ الجثه در لاس وگاس روشن شد، و پیش تاز ساخت سازه های غول پیکر کروی شد.

بزرگ ترین گنبد صفحه نمایش ویدیویی دنیا، در روز 13 تیر، نمایش خیره نماینده ای از خود نشان داد. این اتفاق در حالی افتاد که هنوز چند ماه تا افتتاح رسمی این سازه بزرگ الجثه به جای مانده بود. این گنبد نمایشی بزرگ به وسیله شرکت پاپیولس که یک شرکت معماری و طراحی دنیای است در شهر پارادایس، نواداکه بسیار نزدیک به لاس وگاس است ساخته و طراحی شده است.

کشف شگفت انگیز در نیمه اسرار آمیز ماه!

درخشش عجیب آب دریا خبرساز شد/ عکس

اما ساخت این کره به چه منظور است؟

از این کره بزرگ قرار است برای میزبانی رویدادهای زنده مانند نمایش جوایز، کنسرت ها، فیلم ها، رویدادهای ورزشی استفاده گردد. بعلاوه قرار است از تاریخ 6 اکتبر، میزبان نمایش های اختصاصی کارت پستالی از زمین، فیلمی از دارن آرنوفسکی است، این همان علتی است که بینندگان را مجذوب کره خواهد نمود.

ارتفاع این سازه 115 متر و عرض آن 157 متر است که آن را به بزرگترین سازه کروی شکل دنیا تبدیل می نماید، سازه ای که اکنون بر روی سطح زمین افتتاح شده است. این کره نمایشی بزرگ ظرفیت 18600 نفر به صورت نشسته را دارد اما می تواند تا 20000 نفر را در حالت ایستاده در خود جای دهد.

فضای داخلی سالن دارای یک صفحه نمایش LED با وضوح 16K منحصر به فرد است که 15000 متر مربع مساحت دارد. بعلاوه دارای 164000 بلندگو است که در اطراف آن پخش شده اند تا کیفیت صدای یکسانی را به حاضران ارائه دهد. از سوی دیگر فرصت هایی برای تجربه های 4 بعدی با صندلی های لمسی و لرزشی و ماشین هایی که می توانند باد یا دما و این چنین اثراتی را ایجاد نمایند، وجود خواهد داشت.

از طرفی دیگر اما گفته می گردد، طبق پروژه ای قرار است مجموعه ای از هتل های غول پیکر که در واقع شبیه به ماه هستند ساخته گردد؛ درست اینجا، روی سیاره زمین و دقیق تر، بر روی دبی. این کره ها یک بازآفرینی 360 درجه از ماه در مقیاسی بزرگ هستند که با دهانه ها و بافتی با ظاهر واقع گرایانه کامل می شوند. هر قمر بازآفرینی شده بسته به موقعیت مکانی و مجوزهای برنامه ریزی می تواند به ارتفاع 224 متر با محیط 622 متری برود.

مایکل آر هندرسون، کارآفرین کانادایی، یکی از بنیانگذاران Moon World اقامتگاه، می گوید که محور این پروژه این است که ماه یک برند شناخته شده است. او می گوید: هفت و نیم میلیارد نفر ماه را میشناسند و همه آن را دوست دارند.

به گفته هندرسون، هر اقامتگاه Moon World، یک استراحتگاه بسیار لوکس و امروزی، کاملاً یکپارچه، با اجزا و جزئیات زیاد است؛ برای مثال:مرکز همایش، رستوران ها و... . گفته شده در نظر دارند فضای داخلی را به سبک سفینه فضایی و تفریح های مضمونی طراحی نمایند، از جمله آنچه هندرسون به عنوان برجسته ترین جاذبه در نظر می گیرد، تجربه ای است که شبیه راه رفتن بر روی ماه است. هندرسون می گوید: ما در طول زندگی تان به شما این توانایی را می دهیم که روی چیزی که فکر می کنید سطح ماه است راه بروید.

هندرسون شرح می دهد که این پروژه با چالش های فنی فوق العاده ای همراه است، اما او و یکی از بنیان گذاران ساندرا جی. متیوز با مهندسان و معماران، مستقل کار می نمایند تا این مفهوم را به واقعیت تبدیل نمایند.

اما موضوع هیجان انگیزتر آن است که هدف بلندمدت ساخت چهار استراحتگاه ماه، یکی در آمریکای شمالی، یکی در اروپا، یکی در خاورمیانه و شمال آفریقا و دیگری در آسیا است. امارات متحده عربی و به طور خاص دبی، به وسیله این شرکت به عنوان دونده پیشتاز برای افتتاح اولین استراحتگاه Moon World معرفی شده است.

هندرسون می گوید این به این علت است که امارات متحده عربی برای گردشگران بسیار محبوب است و پروژه های زیرساختی زیادی را در خود جای داده است؛ با این حال هندرسون بعلاوه پیشنهاد می نماید که گزینه های دیگری نیز ظاهر می شوند اما در حال حاضر از شرحات بیشتر خودداری می نماید.

گردشگری فضایی در حال حاضر با قیمت گزافی همراه است و بیشتر مردم محدودیت دارند. به عنوان مثال، Virgin Galactic اخیراً سفرهای فضایی را به قیمت 450000 دلار می فروشد. هندرسون می گوید تجربه اقامتگاه Moon World به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر خواهد بود، و گفته است برای مثال ثبت نام برای پیاده روی در سطح ماه، برای مردم هزینه زیدی را به همراه خواهد داشت اما همین پیاده روی در سطح ماه بر روی زمین طبیعتا هزینه کمتری دارد.

هندرسون انتظار داشت که اولین پروژه، نیازمند 5 میلیارد دلار سرمایه گذاری در ساخت باشد اما این تخمین هزینه مربوط به سال 2022 بوده است. او امیدوار است هر تفریحگاه دنیای به تنهایی به مقصدی تبدیل گردد که حتی اگر مسافران برای اقامت به آنجا را در نظر نداشته باشند، صرفاً برای دیدن کردن این سازه به انجا سفر نمایند و در ادامه اضافه نموده است: بدیهی است که مردم دوست دارند آنچه در داخل اتفاق می افتد را ببینند. اما من فکر می کنم حتی وقتی به بزرگ ترین کره روی زمین نگاه می نمایند، خیلی ها هیجان زده می شوند.

سازه تازه ساخت لاس وگاس و سازه های کروی دیگر که وعده ساخت آن ها داده شده، فرصتی را فراهم خواهند کرد تا افراد بتوانند، ذهنیت خود را که روزی با نام رویا، از آن ها یاد می کردند، اکنون تجربه کند.

منبع: CNNTRAVEL، thenationalnews

58323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 تیر 1402 بروزرسانی: 30 تیر 1402 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2278

به "رقابت کره های غول پیکر؛ از لاس وگاس تا دبی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت کره های غول پیکر؛ از لاس وگاس تا دبی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید