تاکید وزیر بر ضرورت روزآمدی سامانه صدور مجوزها

به گزارش وبلاگ مجله پریها، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت روزآمدی سامانه صدور مجوزها تاکید نمود.

تاکید وزیر بر ضرورت روزآمدی سامانه صدور مجوزها

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی پیش از ظهر امروز (یکشنبه، نهم دی ماه) در نشستی با معاونان، مدیران و مشاوران این وزارتخانه (و حضور مدیران کل استان ها به صورت ویدئو کنفرانس) گفت: هر چقدر با یکدیگر گفت وگوهای سازمانی داشته باشیم به انسجام درونی در پیشبرد اهداف وزارتخانه می رسیم. حضور مدیران کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان ها به صورت ویدئو کنفرانس نیز در این نشست منجر به کاهش هزینه های زمانی و مالی می گردد و می توان به وسیله فناوری به گفت وگوهای بیشتری در زمینه حل مسائل پرداخت.

او هدف از برگزاری این نشست را هم افزایی های فکری و درون سازمانی برشمرد و ادامه داد: در سه ماه باقی مانده از امسال، برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری فجر را پیش رو داریم که همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است. بنابراین باید اقتضائات و انتظاراتی را که نظام و دولت از ما در این زمینه دارد به درستی برنامه ریزی و عملیاتی کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: گفت وگو منجر به افزایش سطح اطلاعات از روند اقدامات و فعالیت بخش ها و حوزه های مختلف از یکدیگر می گردد و می توان از این طریق به ترکیب سازی فعالیت ها با یکدیگر پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به تجمیع مجوزها در این وزارتخانه گفت: بر اساس استانداردسازی های اجرا شده، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال حاضر 36 مجوز در حوزه های فرهنگی و هنری صادر می نماید و هر مجوز جدیدی خارج این تعداد از سوی معاونت ها غیر مجاز است.

او خطاب به معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید نمود: هر بخش از وزارتخانه که دارای سامانه صدور مجوز است باید به محض صدور هر مجوزی این سامانه را روزآمد کند تا به ذینفعان و ناظران خود شفافیت در اقدامات خود را نشان بدهیم.

صالحی توضیح داد: دولت به طور جدی پیگیر شفافیت در عملکرد است. ما نیز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات رو به جلویی در این زمینه داشته ایم. دستورالعملی نیز در این زمینه به همه بخش های وزارتخانه ابلاغ شده است و در آن به 11 مورد اشاره شده که ضروری است مسیر شفافیت را بر مبنای این 11 محور دنبال کنیم.

او ادامه داد: در راستای تحقق شفافیت و ایجاد اتاق شیشه ای که وعده آن را داده ایم، ضروری است قراردادها، فرایند تصمیم گیری ها و صورت جلسات و ... منتشر گردد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: گام هایی که در این راستا برداشته ایم تمرینی است که خود را در معرض افکار عمومی قرار دهیم و این امر منجر به ارتقا در فضای اجتماعی و نظارت در درون سازمان می گردد.

او در ادامه با اشاره به اهمیت دولت الکترونیک گفت: دولت الکترونیک منجر به تسهیل در ارائه خدمات، کاهش فساد، ثبت اطلاعات و ... می گردد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از این طریق تمام خدمات خود را در فضای سامانه های الکترونیک ارائه می دهد و با این روش مراجعات حضوری را کاهش می دهد.

صالحی در عین حال بیان کرد: اقدام بعدی در این زمینه فرایندهای یکسان در سامانه ها و رسیدن به سامانه یکسان و پنجره واحد خدمات است و امیدوارم تا خاتمه بهمن امسال بتوانیم این روند را به مرحله اجرا برسانیم.

او با تاکید بر ضرورت دولت هوشمند در ادامه دولت الکترونیک گفت: در این مسیر نیز طرح های خوبی داریم که باید آنالیز های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

وی ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر را از دیگر اقداماتی برشمرد که مورد توجه بسیاری از مخاطبان فرهنگ و هنر قرار گرفته است و ادامه داد: خیابان های فرهنگ و هنر در شهرها و شهرستان ها به آن ها هم هویت فرهنگی و هنری می بخشد و هم فرصت های اقتصادی برای آن ها فراهم می آورد، بنابراین ضروری است تمامی معاونان و مدیران وزارتخانه در جهت جذب سرمایه گذاران در این حوزه کوشش و اهتمام داشته باشند.

صالحی اضافه کرد: تبدیل مراکز تاریخی شهرها به مراکز فرهنگی و هنری اقدام دیگری است که از سوی این وزارتخانه دنبال می گردد و تاکنون 35 مرکز در این زمینه اعلام آمادگی نموده اند.

او در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه به شبکه شهرهای خلاق تاکید نمود و گفت: شهرها دارای ظرفیت های بسیاری در زمینه های فرهنگی و هنری هستند که هر کدام از آن ها دارای نماد شاخص در این زمینه هستند و ضروری است به وسیله شناسایی اکتشافی و فراخوانی از این شهرها حمایت گردد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به امضای تفاهم نامه حمایت از اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر و ایجاد 20هزار فرصت شغلی اشاره نمود و گفت: توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر نیز از ضروریات است. در نظر داریم در فضای مجازی غرفه هایی برای ارائه آثار هنرمندان ایجاد کنیم؛ به این معنی که ما بازار را برای آن ها ایجاد می کنیم بدون اینکه از لحاظ اقتصادی سهمی از آن داشته باشیم. از این طریق معیشت حوزه فرهنگ و هنر روان تر می گردد.

وی به تشکیل انجمن سرمایه گذاران فرهنگی و هنری در اتاق ایران اشاره نمود و اضافه کرد: باید طوری عمل کنیم که فرهنگ و هنر در اتاق های اقتصادی جایی داشته باشند تا از این طریق بتوان حمایت های بیشتری از اهالی فرهنگ و هنر داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بر توجه به استان ها تاکید نمود و گفت: نگرش استان گرایانه را باید بپذیریم و آن را عملیاتی کنیم. معاونان و مدیران باید به استان های مختلف سفر داشته باشند و در جریان مسائل و مسائل آن ها قرار بگیرند.

او با اشاره به بودجه سال 98 ادامه داد: باید صرفه جویی های مختلف را هم برای امسال و هم سال آینده مورد توجه قرار بدهیم.

صالحی اضافه کرد: ترکیب سازی اقدامات با یکدیگر منجر به کاهش هزینه های بالاسری می گردد بدون اینکه از برنامه های خود کاهش بدهیم. استفاده از منابع مالی و حامیان مالی بدون حاشیه نیز ضرروی است.

در ابتدای این نشست همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از برگزاری این جلسه را بیان دغدغه مشترک میان معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های فرهنگی و هنری دانست.

در این نشست برخی از معاونان و مدیران بخش های مختلف وزارتخانه و تعدادی از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها (به صورت ویدئو کنفرانس) از مجموعه فعالیت ها و عملکرد 9 ماهه گذشته امسال در حوزه فعالیتی خود گزارشی ارائه دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 206

به "تاکید وزیر بر ضرورت روزآمدی سامانه صدور مجوزها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید وزیر بر ضرورت روزآمدی سامانه صدور مجوزها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید