با اجرای همسان سازی، حقوق بازنشستگان سالانه چقدر افزایش می یابد؟

به گزارش وبلاگ مجله پریها، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پیگیری این صندوق برای دائمی سازی همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری اطلاع داد و توضیحاتی در مورد نحوه افزایش حقوق بازنشستگان در صورت تصویب اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در قانون برنامه هفتم ارائه کرد.

با اجرای همسان سازی، حقوق بازنشستگان سالانه چقدر افزایش می یابد؟

نعمت الله ترکی در مصاحبه با ایسنا، درخصوص اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان، با اشاره به اینکه بحث حقوق و مزایا و معیشت در حوزه اجتماعی یکی از اولویت های دولت و صندوق بازنشستگی برای تامین معیشت بازنشستگان است، اظهار کرد: یک میلیون و 700 هزار نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند.

وی اضافه نمود: از سال 1396 به بعد، در بخش ترمیم حقوق اتفاقات خوبی افتاده است و به تناسب آنچه که در بخش حقوق دغدغه وجود داشت اقداماتی تا سال 1401 اجرا شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه به ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اینکه دولت مکلف است آنالیز های لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت و برطرف تبعیض و متناسب سازی دریافت ها و برخورداری از امکانات شاغلان بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشکری سنوات مختلف را انجام دهد اشاره نمود و گفت: برای اجرای همسان سازی و متناسب سازی حقوق و مزایای بازنشستگان، به وسیله صندوق بازنشستگی کشوری پیگیری هایی در سال 1401 صورت گرفت که بر اساس آن و برای اجرای همسان سازی نیازمند حدود 9 همت هستیم که این اعتبار را به وسیله فروش سهام در دستور کار قرار دادیم.

ترکی درخصوص دائمی سازی همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز بیان نمود: پیگیر دائمی سازی همسان سازی حقوق بازنشستگان برای همه بازنشستگان، به ویژه بخش اعظم جمعیت صندوق یعنی کارکنان آموزش و پرورش و بازنشستگان فرهنگی هستیم؛ در قانون بودجه سال 1402 نیز این امر را پیگیری کردیم.

وی بعلاوه در پاسخ به سوالی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در لایحه برنامه هفتم توسعه یادآور شد: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه هفتم این موضوع را پیگیری و در کمیسیون نیز مطرح و مصوب شده است و اکنون منتظر آنالیز های کارشناسی کمیسیون تلفیق هستیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به این سوال که در صورت اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در قانون برنامه هفتم، سالانه چند درصد مقدار حقوق ها افزایش خواهد یافت؟ پاسخ داد: سازمان امور استخدامی قبل از سال 1396 جدولی در بحث رتبه، رسته شغلی و گروه طبقات دارد که در صورت اجرای همسان سازی، ابتدا باید این جداول اصلاح شوند؛ لذا رقم آن متفاوت بوده و مقدار افزایش ها برای همه گروه ها یکسان نیست.

منبع: فرارو
انتشار: 17 تیر 1402 بروزرسانی: 17 تیر 1402 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2273

به "با اجرای همسان سازی، حقوق بازنشستگان سالانه چقدر افزایش می یابد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با اجرای همسان سازی، حقوق بازنشستگان سالانه چقدر افزایش می یابد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید