افزایش طول عمر با مصرف روغن زیتون

به گزارش وبلاگ مجله پریها، آخرین مطالعات اجرا شده نشان میدهد که مصرف روزانه نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون می تواند خطر مرگ بر اثر ابتلا به سرطان و بیماریهای قلبی را کاهش دهد.

افزایش طول عمر با مصرف روغن زیتون

به گزارش خبرنگاران به نقل از ساینس، مطالعه بر بیش از 90 هزار تن نشان داده است که مصرف روغن زیتون به صورت روزانه می تواند خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی و ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

محققان دریافتند افرادی که بیش از نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز مصرف می کنند، 19 درصد کمتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی نسبت به افرادی هستند که مصرف نمی کنند.

روغن زیتون بخشی از رژیم غذایی مدیترانه ای است که در کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و یونان مصرف می شود.

افرادی که به این روش غذا می خورند، با داشتن مقدار زیادی سبزیجات، میوه، ماهی، آجیل و غلات و همچنین روغن زیتون، سالم تر هستند و عمر طولانی تری دارند.

از شرکت کنندگان در این مطالعه هر چهار سال یکبار در مورد رژیم غذایی آنها، از جمله روغن زیتون مورد استفاده در سس سالاد، افزودن به غذا یا نان و استفاده در پخت و یا سرخ کردن در خانه سؤال شده است.

محققان دریافتند افرادی که بیش از نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز مصرف می کنند، 19 درصد کمتر از افرادی که به ندرت یا هرگز روغن زیتون مصرف نمی کنند، به هر علتی می میرند.

در این افراد خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی 19 درصد کمتر و خطر مرگ ناشی از سرطان 17 درصد کمتر بود.

یکی از مزیت های اصلی روغن زیتون ممکن است این باشد که مردم از آن به جای محصولات چرب مانند کره و مایونز استفاده می کنند که به کاهش سطح کلسترول بد آنها کمک می کند.

هنگامی که این مطالعه به اثرات جایگزینی حدود سه چهارم قاشق غذاخوری کره با روغن زیتون در روز پرداخت، دریافتند که این امر خطر مرگ زودهنگام را تا 14 درصد کاهش می دهد.

دکتر Marta Guasch-Ferré، نویسنده اصلی این مطالعه، از دانشگاه هاروارد در این باره گفت: یافته های ما از توصیه های رژیم غذایی فعلی برای افزایش مصرف روغن زیتون و سایر روغن های گیاهی غیراشباع حمایت می کند.

پزشکان باید به بیماران توصیه کنند که برای بهبود سلامتی خود، چربی های خاصی مانند مارگارین و کره را با روغن زیتون جایگزین کنند.

این مطالعه که در ژورنال کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شده است، نشان می دهد که روغن زیتون ممکن است فوایدی داشته باشد، حتی زمانی که مردم از آن بسیار کمتر از مصرف آن در کشورهای مدیترانه ای استفاده می کنند.

جالب اینجاست که افرادی که روغن زیتون مصرف می کنند همچنین 29 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری های تخریب کننده عصبی مانند بیماری آلزایمر بودند.

کارشناسان بر این باورند که اثرات روغن زیتون بر سلامتی احتمالاً ناشی از چندین خاصیت از جمله اسیدهای چرب تک غیراشباع آن است.

افرادی که روغن زیتون مصرف می کردند اغلب از نظر بدنی فعال تر بودند و در مقایسه با افرادی که روغن زیتون کمتری مصرف می کردند، میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کردند.

دکتر Marta Guasch-Ferré گفت: ممکن است مصرف بیشتر روغن زیتون نشانگر یک رژیم غذایی سالم تر و شرایط اجتماعی-اقتصادی بالاتر باشد.

با این حال، حتی پس از تعدیل این عوامل و سایر عوامل شرایط اقتصادی اجتماعی، نتایج ما تا حد زیادی یکسان باقی ماند.

انتهای پیام،

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2026

به "افزایش طول عمر با مصرف روغن زیتون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش طول عمر با مصرف روغن زیتون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید