اسپیس ایکس سال آینده 3 جهانگرد به فضا می فرستد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، شرکت اسپیس ایکس میخواهد در سال آینده، سه جهانگرد را به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد.

اسپیس ایکس سال آینده 3 جهانگرد به فضا می فرستد

لذت بخشترین تجربه سفر را با آژانس دور زمین تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نیوساینتیست، شرکت اسپیس ایکس(SpaceX) در نظر دارد تا در سال آینده، سه جهانگرد را به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد. این سفر، بخشی از همکاری اسپیس ایکس با استارتاپ آمریکایی آکسیوم اسپیس(AxiomSpace) است.

پیش از این نیز افرادی به ایستگاه فضایی بین المللی سفر نموده اند اما پرتاب همه آنها با فضاپیمای روسی سایوز(Soyuz) انجام شده است. اسپیس ایکس در این سفر، از موشک فالکون 9(Falcon 9) و کپسول دراگون(Dragon) استفاده خواهد نمود تا نخستین پرتاب مسافران با یک فضاپیمای خصوصی به ایستگاه فضایی بین المللی صورت بگیرد.

این برنامه، در پی بیانیه سال گذشته ناسا صورت می گیرد که از گگرددن ایستگاه فضایی بین المللی برای فعالیت های تجاری بیشتر حکایت داشت. مایکل سافردینی(Michael Suffredini)، مدیرعامل آکسیوم در بیانیه ای گفت: این پرواز تاریخ ساز، گامی برای پیشروی در دستیابی به فضا محسوب می گردد.

گزارش ها حاکی از این هستند که هزینه تهیه بلیط های این سفر 10 روزه، حدود 55 میلیون دلار خواهد بود.

اسپیس ایکس در چند سال گذشته، چندین بیانیه در خصوص جهانگردی فضایی داده است. این شرکت در سال 2017 اعلام نمود که میخواهد جهانگردان را به اطراف ماه بفرستد و در ماه فوریه نیز از قرارداد خود با یک استارتاپ فضایی دیگر برای فرستادن مسافران به مدار اطراف زمین اطلاع داد.

هیچ یک از این پروازها هنوز انجام نشده اند. کپسول دراگون که اسپیس ایکس آن را برای فرستادن فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی ابداع نموده، هنوز با یک سرنشین پرواز ننموده است. نخستین سفر سرنشین دار دراگون، برای ماه مه سال 2020 برنامه ریزی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 866

به "اسپیس ایکس سال آینده 3 جهانگرد به فضا می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپیس ایکس سال آینده 3 جهانگرد به فضا می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید