ابتلای ناخدای برکنارشده ناو تئودور روزولت به ویروس کرونا

به گزارش وبلاگ مجله پریها، فرمانده ناو هواپیمابر تئودور روزولت آمریکا که به دلیل افشاگری درباره شیوع ویروس کرونا در این ناو برکنار شده بود، به کووید-19 مبتلا شده است.

ابتلای ناخدای برکنارشده ناو تئودور روزولت به ویروس کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، ناخدا برت کروزیر در حالی به بهانه دادن هشدار نسبت به شیوع کرونا از فرماندهی یکی از مهم ترین ناوهای اتمی ایالات متحده کنار گذاشته شد که همکاران او از اقدام شجاعانه اش در نوشتن نامه هشدارآمیز به مقام های ارشد ارتش و دولت آمریکا تقدیر کردند. هر چند دانلد ترامپ در سخنان اخیر خود کار ناخدا کروزیر را ناپسند و نادرست دانست. حالا خبر رسیده است که خود او هم روی عرشه ناو به ویروس کرونا آلوده شده است.

رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه با اشاره به نامه پنج صفحه ای فرمانده ناو تئودور روزولت گفت: او می توانست این کار بسیار وحشتناک را انجام ندهد. نامه کاپیتان همه جا پخش شد که کاری درست نبود. این موضوعی است که نمی توان درباره آن نامه نوشت. کروزیر ناخدای یک کشتی بزرگ مجهز به سلاح اتمی است و نمی بایست در یک نامه با آن لحن حرف می زد.

با اینکه اعلام شده بود دستور اخراج ناخدا را ترامپ صادر کرده است اما رئیس جمهوری آمریکا دریافت این تصمیم را رد کرد. البته مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه اقدام برای کنار گذاشتن فرمانده ناو تئودور روزولت را کاری درست دانست و اضافه کرد: این تصمیم را فرماندهان ارشد نیروی دریایی گرفته اند و تحقیق درباره آنچه رخ داده ادامه دارد.

آزمایش ابتلای ناخدا کروزیر به ویروس کرونا در حالی مثبت اعلام شده است که پیش تر دست کم 155 نفر از کارکنان و ملوانان حاضر در عرضه تئودور روزولت به بیماری کووید-19 مبتلا شده بودند. از سوی دیگر، سناتور جو بایدن به عنوان گزینه نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا اخراج ناخدا کروزیر را نزدیک به جنایت توصیف کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 948

به "ابتلای ناخدای برکنارشده ناو تئودور روزولت به ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای ناخدای برکنارشده ناو تئودور روزولت به ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید