آمریکا در سیاست های پدافند موشکی خود تجدید نظر می نماید

به گزارش وبلاگ مجله پریها، یک مقام وزارت دفاع آمریکا با اشاره به پیشرفت های موشکی چین، روسیه، ایران و کره شمالی خواهان تجدیدنظر پنتاگون در سیاست های پدافند موشکی شده است.

آمریکا در سیاست های پدافند موشکی خود تجدید نظر می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام وزارت دفاع آمریکا با اشاره به پیشرفت های حاصل شده در فناوری های موشکی چین، روسیه، ایران و کره شمالی گفته پنتاگون میخواهد طی ماه های آینده در سیاست های پدافند موشکی خود تجدید نظر کند.

لئونور تومرو، دستیار وزیر دفاع آمریکا در مسائل هسته ای و موشکی در جریان نشستی در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا گفت: این آنالیز ها، همسو با راهبرد دفاع ملی خواهد بود و به رویکرد پنتاگون در زمینه بازدارندگی یکپارچه یاری خواهد نمود.

تومرو گفته برای این آنالیز، هماهنگی های لازم با دستگاه ها و سازمان های مختلف در پنتاگون از جمله آژانس دفاع موشکی انجام خواهد گرفت.

وی گفت: ما تهدیدها در فضای متغیر امنیتی را مورد آنالیز قرار خواهیم داد تا ببینیم چطور می توانیم یک برنامه پدافند موشکی هم برای دفاع از سرزمینمان و هم در منطقه داشته باشیم.

این بازبینی ها و آنالیز ها بخشی از راهبرد دفاع ملی است که تومرو گفت باید تا قبل از ژانویه سال 2022 به اتمام برسند.

تومرو گفت این بازبینی برای حصول اطمینان از توانمندی های پدافندی ایالات متحده علیه موشک های قاره پیمای کشورهای سرکش ست. او گفت: پدافند موشکی باید قادر به محافظت از ما در برابر حملات محدود توسط موشک های بالیستیک قاره پیما باشد.

حدود 10 روز پیش آژانس دفاع موشکی ایالات متحده خاطرنشان کرد که در جریان یک آزمایش، یک رزم ناو آمریکا در هدف گیری یک موشک بالستیک میان برد ناپیروز عمل کرد.

آژانس دفاع موشکی آمریکا در بیانیه ای روز 9 خرداد خاطرنشان کرد که هدف از این آزمایش نشان دادن توانایی یک کشتی جنگی مجهز به سامانه دفاعی ایجیس برای شناسایی، ردیابی و درگیری با یک هدف موشکی بالستیک با برد متوسط بود.

این آژانس بدون ذکر جزئیات بیشتر خاطرنشان کرد که این سامانه دفاعی مستقر در رزم ناو پیروز به رهگیری موشک نشد.

سپر دفاع موشکی یک سامانه دفاعی برابر موشک بالستیک است که توسط آمریکا به کار گرفته شده است. این سامانه کشتی های جنگی را قادر می سازد تا موشک های بالستیک دشمن را منهدم نمایند. در این سامانه از موشک هایی مانند ریم-67 استاندارد ، ریم 161 استاندارد 3 و تاد استفاده شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1682

به "آمریکا در سیاست های پدافند موشکی خود تجدید نظر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در سیاست های پدافند موشکی خود تجدید نظر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید