[4 نکته کلیدی] برای بازسازی خانه های قدیمی

به گزارش وبلاگ مجله پریها، بازسازی خانه های قدیمی امروزه به یکی از موارد مهم زندگی در دنیای تازه، با طراحی های مدرن و پیشرفته معماری تبدیل شده است. امروزه بازسازی خانه های قدیمی به یکی از مشاغل تجاری هم تبدیل شده است و بسیاری از افراد با خرید خانه های قدیمی، اقدام به بازسازی آن می کنند. سعی کنید که در بازسازی خانه های قدیمی همواره پنجاه درصد از گذشته را حفظ کنید.

[4 نکته کلیدی] برای بازسازی خانه های قدیمی

نکاتی برای بازسازی خانه های قدیمی

دلایل بازسازی خانه های قدیمی

بازسازی خانه های قدیمی امروزه به یکی از موارد مهم زندگی در دنیای تازه، با طراحی های مدرن و پیشرفته معماری تبدیل شده است. خانه های قدیمی، همواره به دلیل راز و رمزهای حاکی از قدمت و نوع ساخت، از جذابیت های خاص خود برخوردار هستند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند زندگی در خانه های قدیمی با خاطرات قدیمی زندگیشان را حفظ کنند و برخی دیگر تصمیم می گیرند که این خاطرات را در عکس ها و ذهنشان نگه دارند و به بازسازی خانه های قدیمی بپردازند. امروزه بازسازی خانه های قدیمی به یکی از مشاغل تجاری هم تبدیل شده است و بسیاری از افراد با خرید خانه های قدیمی، اقدام به بازسازی آن می کنند؛ چرا که این خانه ها مقرون به صرفه تر بوده و در بسیاری مواقع زمین بزرگ تری هم دارند که می تواند بعد از بازسازی و بهینه سازی به صورت بهتری مورد کاربرد قرار گیرد. بنابراین با وجود جذابیت های این خانه ها، همواره مسئله بازسازی خانه های قدیمی مطرح می شود.

زمانی که تصمیم می گیرید خانه ای موجود را نوسازی و یا از ابتدا بازسازی کنید، در بسیاری از موارد اصلاً کار آسان و مشخصی نیست. اگر ملک شما به شدت آسیب دیده است و یا از نظر ساخت، ویژه است، باید حتماً فاکتورهای مشخصی را در نظر بگیرید. سعی کنید که در بازسازی خانه های قدیمی همواره پنجاه درصد از گذشته را حفظ کنید.

ضعف ساختاری ساختمان در بازسازی خانه های قدیمی:

برای شروع بازسازی خانه های قدیمی این نکته را به یاد داشته باشید که خانه های قدیمی به دو دلیل مستعد ضعف ساختاری هستند. اول اینکه بعد از گذشت سال ها، این ساختار ممکن است بدون اضافه کردن پشتیبانی ساختاری اضافه تغییر کرده باشد. و دوم اینکه همچنین این اتفاق بسیار رایج است که سیستم های برقی و گرمایشی، آسیب دیده باشند و در نتیجه آن تمامیت ساختار را به خطر بیندازند و شما را در هنگام بازسازی خانه های قدیمی با مشکل روبرو کنند.

پیش از شروع هر پروژه ی بازسازی خانه های قدیمی، باید اطمینان حاصل کنید که پشتیبانی ساختاری برای هر نوع ارتقاء و برای هر بخشی که می خواهید آن را تغییر دهید، به صورت کافی وجود داشته باشد. درغیر این صورت شما باید چارچوب کلی ساختار را به صورت اساسی، یا با تعویض کامل و یا با اضافه کردن پشتیبانی ساختاری بیشتر، حفظ کنید. در صورت لزوم و ایجاد هر مسئله ای، بهترین کار این است که با یک مهندس سازه برای عیب یابی مشورت کنید.

مسائل فونداسیون و شالوده بنا در بازسازی خانه های قدیمی:

برای آشنایی با این مشکل در بازسازی خانه های قدیمی برای شما یک مثال می زنیم؛ شما نمی توانید یک اتاق 15 در 15 متر مربع را بر بالای یک اتاق 10 در 10 متر مربع بنا کنید. اگر در پی ایجاد فضای اضافه و وسیع تر هستید، ممکن است بتوانید برای به دست آوردن چند متر فضای اضافی، بسته به این که کدهای ساختمانی منطقه ای که در آن هستید به شما اجازه دهد، از قسمت های دیگر استفاده کنید. در غیر این صورت باید به طور کلی فونداسیون بنای موجود را دوباره بسازید تا بار سازه اضافی قابل تحمل شود. فونداسیون هایی با ترک های اساسی و یا وجود جداسازی در آن، می تواند بازسازی تازه شما را در معرض خطر قرار دهد. به همین دلایل بهتر است ارزیابی های اولیه از طریق یک متخصص حرفه ای اجرا شده و مسائل فونداسیون و شالوده بنا قبل از هر نوع پیشروی در کار، بازسازی خانه های قدیمی، حل و برطرف شود.

آسیب های ناشی از آب در بازسازی خانه های قدیمی:

در بازسازی خانه های قدیمی اگر الوارهای قالب اصلی بنا یا تیر آهن ها به طور دائم در معرض مستقیم آب قرار بگیرند، می توانند فیبرهای چوبی و چوب هایی را که بر اثر حمله حشرات آسیب پذیر شده اند را، در معرض خطر جدی قرار دهند. اگر در زیرزمین خانه قدیمی خود مشکل نشت آب دارید، تا زمانی که این مشکل برقرار است، زمان مناسبی برای بازسازی خانه های قدیمی نیست. حتماً پیش از شروع کار می توانید این مشکل را با نصب سیستم زهکشی اطراف خانه حل کنید.

بازسازی خانه های قدیمی بر اثر آتش سوزی

به طور عجیبی، اغلب بعد از آتش سوزی، تا زمانی که چارجوب کلی بنا، از نظر ساختاری سالم باشد، بازسازی خانه های قدیمی کاملا ممکن و از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه است، صاحب خانه می تواند با کننده بیمه ساختمان خود همکاری کرده و با مشورت با یک مهندس یا پیمانکار بازسازی بنا، بازسازی خانه های قدیمی خود را انجام دهد. پیمانکار بازسازی خود را با دقت انتخاب کنید، چرا که افرادی بدون تخصص و تجربه، ممکن است برای شما دردسرهای زیادی به وجود آورند.

منبع: اتاق
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1785

به "[4 نکته کلیدی] برای بازسازی خانه های قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "[4 نکته کلیدی] برای بازسازی خانه های قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید