بایدها و نبایدهای سفر به پاریس

به گزارش وبلاگ مجله پریها، غیرممکن است که به هنگام سفر به پاریس بتوانید از همه مکان هایی که از قبل برای بازدید از آنها برنامه ریزی نموده اید، دیدن کنید. بنابراین چرا ساعات ارزشمند سفر خود را با موارد بهتری پر نمی کنید؟ بار بعدی که به شهر نور سفر کردید، سعی کنید از تله های توریستی اجتناب کنید، در رستوران های اشتباه غذا نخورید یا برای بازدید از برج ایفل متحمل صف های طولانی نشوید. در این مطلب قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه می توانید از سفر خود به پاریس خاطره ای به یاد ماندنی بسازید. در ادامه با دورونزدیک همراه باشید.

بایدها و نبایدهای سفر به پاریس

جهت دریافت مشاوره سفر با تور مسافرتی کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

خرید

تهران مشهد

تهران آنتالیا

در کافه های مشهور پاریس غذا نخورید

کافه های غیر رسمی و افسانه ای پاریس، پر از ذوق و تاریخ بوده و قطعا ارزش بازدید دارند، همچنین ساعت کاری آنها به شکل تمام وقت به شما این امکان را می دهد که هر زمان که اراده کردید حتی برای یک میان وعده کوچک به آنها مراجعه کنید. اما لزومی ندارد که در این مکان ها به صرف غذاهای اصلی بپردازید. این یکی از حقایق تلخ در خصوص پاریس است که کافه های مشهور آن امروز اغلب توسط زنجیره هایی اداره می شوند که به خاطر شهرت نام کافه ها سود خوبی دریافت می نمایند، اما نسبت کیفیت به قیمت به شکل چشم گیری از یکی به دیگری فرق می نماید. به همین دلیل است که صرف شکلات داغ در مکان هایی مانند La Coupole، Bofinger، Le Grand Colbert یا Brasserie Lipp به عنوان نمونه ایده خوبی به شمار می رود. اما اگر می خواهید غذایی به سبک فرانسوی میل کنید می توانید گزینه هایی مانند La Palette، Le Chardenoux یا Terminus Nord پیش روی شما قرار دارند. یکی از مکان های باحال برای صرف غذا نیز Le Train Bleu می باشد.

خود را محدود به فروشگاه های بزرگ نکنید

شما می توانید تقریبا هر چیزی را که به آن احتیاج دارید در فروشگاه های بزرگ و تاریخی بیابید، اما این فروشگاه ها در زمان حراجی ها (اواخر ژوئن-جولای و اولین هفته ژانویه) بسیار شلوغ می شوند. پاریس دارای تعداد زیادی محله مخصوص خرید است که پر از بوتیک و فروشگاه های خیره نماینده می باشد که از جمله معروف ترین های آنها می توان به The Marias، PrésSaint-Germain-des-، مثلث طلایی (خیابان مونتانیه، جورج وی و شانزالیزه) و خیابان سن هونوره اشاره کرد. اما اگر می خواهید مناطقی با شهرت کمتر را نیز کشف کنید می توانید به خیابان شارون و کلر، مراکز خرید قدیمی خیابان هایی مانند rue des Martyrs، Montorgueil و Montmartre، Palais Royal بی همتا، خیابان Vavin برای پوشاک بچه ها و خیابان Beaurepaire نزدیک کانال سن مارتین مراجعه کنید. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

هیچ وعده غذایی را در مناطق توریستی میل نکنید

به طور کلی، غذا خوردن در مناطق توریستی مانند Place du Terte در مونمارتر، Latin Quarter، مناطق اطراف نوتردام و لوور، برج ایفل اکیدا منع شده هستند. در پاریس مکان های خیلی خوبی برای صرف غذا وجود دارند که برخی از آنها در فاصله پیاده کوتاهی تا مناطق توریستی واقع شده اند، به همین دلیل بهتر است پول خود را در رستوران های معمولی این مناطق هدر ندهید. قبل از سفر وب سایت ها و راهنمای رستوران های پاریس را به خوبی آنالیز نموده و غذاخوری ها و کافه هایی را انتخاب کنید که خدمات آنها تنها مختص گردشگران نباشد. ضمن اینکه می توانید سری به یکی از فروشگاه های خارق العاده مواد غذایی در پاریس بزنید و غذاهای آماده تهیه کنید. از تمام این موارد ساده تر هم می تواند تهیه باگت و پنیر باشد که بدین ترتیب غذایی تازه، مقوی و خوشمزه در لحظه برای شما فراهم می گردد.

بازدید از موزه های کوچک تر را به هیچ وجه از دست ندهید

پاریس گنجینه موز های کوچک ارزشمندی است که در عمارت های خصوصی واقع شده اند و امروز نیز درست مانند زمانی هستند که ساکنان مشهور یا غیرمشهورشان در آنها زندگی می نموده اند. از این موارد می توان به Jacquemart André، Gustave Moreau، Nissim de Camondo، Cernuschi، Musée de la Vie Romantique، Cognacq-Jay، Dapper ، Palais Galliera و موارد متعدد دیگری اشاره کرد. در این میان بازدید از موزه هایی با سایز متوسط را نیز از قلم نیاندازید، از جمله این موزه ها می توان به Musée Carnavalet(موزه شهر پاریس) سر زد که در آنجا می توانید اتاق خواب واقعی مارسل پروست را بیابید. همچنین بازدید از موزه بینظیر Musée Guimet و یکی از زیرمجموعه های نفیس آن به نام Musée dEnnery را از دست ندهید. بسیاری از این موزه ها توسط شهر پاریس اداره می شوند و به همین دلیل بازدید از آنها برای عموم رایگان می باشد. توجه کنید که اولین یکشنبه هر ماه، پذیرش همه موزه ها رایگان است.

از مترو بهره ببرید

سیستم متروی پاریس ایمن و تمیز بوده و یکی از بهترین و باصرفه ترین راه های گشت و گذار در پاریس به شمار می رود. همچنین استفاده از آن نیز آسان می باشد. از غرفه های زرد رنگ اطلاعات که تقریبا در بیشتر ایستگاه های مترو وجود دارند، نقشه ای برداشته و به همراه یک مجموعه 10 تایی بلیط ( 14.10 یورو) و به راحتی از آنها بهره ببرید. مترو تقریبا به سراسر مکان های شهر دسترسی فراهم می نماید و می تواند شما را در فاصله چند دقیقه پیاده از آنها برساند بدون اینکه مجبور باشید با حجم ترافیک وسایل نقلیه برخوردی داشته باشید. ایستگاه های متروی پاریس به صورت فزاینده ای اتوماتیک شده اند و هرچند در بیشتر آنها غرفه های اطلاعاتی وجود دارد که شخصی در آنها جوابگوی سوالات شماست اما برخی از آنها نیز چنین خدماتی نداشته و به همین دلیل پیشنهاد می گردد که همیشه مقداری پول نقد همراه داشته باشید. ماشین های صدور بلیط به انگلیسی بوده و شما می توانید پول نقد یا کارت اعتباری در آنها فرستاده و بدین روش بلیط تهیه کنید.

زمان خود را در شانزالیزه هدر ندهید

هرچند این خیابان مشهور همچنان شگفت انگیز است به خصوص زمانی که از طاق پیروزی به آن نگاه کنید. اما افسون و فریبندگی آن با نمایندگی های مختلف، مغازه های بزرگ و کافه های گران قیمت خدشه دار گشته است. هرچند استثناهایی نیز در این میان وجود دارند (عطرفروشی تاریخی و فوق العاده Guerlain)، اما آنچه شما در شانزالیزه با آن روبرو می شوید بیشتر فروشگاه های زنجیره ای هستند که تعداد بسیاری از آنها نیز آمریکایی می باشند. البته اگر شما خواستار بازدید و خرید از فروشگاه هایی مانند Levis، Banana Republic یا Abercrombie & Fitch هستید، این فرصت را از دست ندهید! اما اگر به دنبال پیاده روی از نوع فرانسوی هستید می توانید در راستای بلوار سرسبز سن ژرمن، Rue des Martyrs، از ارتفاعات مونمارتر و در راستای کانال سن مارتین یا جهت جدید کنار رودخانه که از جلوی موزه دورسی آغاز می گردد دیدن نموده و گذر کنید. در کنار رودخانه بدون هر گونه روبروه ای با ترافیک اتومبیل ها می توانید از نزدیک به تعداد کثیری از بهترین بناها و پل های پاریس دید داشته باشید.

در محدوده شهر نمانید

وقتی سفری به پاریس را رزرو می کنید، چه سفر اول یا پانزدهم شما باشد به خاطر داشته باشید که برخی از بی نظیرترین گنجینه های فرانسه و جهان در فاصله یک ساعتی پاریس واقع شده اند. بنابراین بهتر است یک یا دو روز به سفر خود اضافه نموده و از برخی از این گنجینه ها بازدید کنید، به طور حتم از چنین چیزی احساس پشیمانی نخواهید کرد. یکی از این جاذبه ها کلیسای جامع شارتر است که با قطار، یک ساعت از پاریس فاصله دارد، به خصوص الان که تحت عملیان بازسازی خیره نماینده ای قرار گرفته و تماشای برخاستن این کلیسا از دل ییلاقات مسطح از دوردست ها می تواند تجربه شگفت انگیزی باشد. علاوه بر بازدید از روستای زیبای Giverny، جاذبه های شگفت انگیز دیگری مانند فونتن بلو، Vaux-le-Vicomte و Château de Chantilly به همراه مجموعه های هنری فوق العاده خود، باغ های Le Nôtre و اصطبل های مشهور در اطراف پاریس واقع شده اند که سفری یک ساعته با قطار شما را به این مکان ها می رساند. ضمن اینکه شما می توانید از شهر زیبا و قرون وسطایی Senlis نیز بازدید کنید که در فاصله کوتاهی تا Chantilly واقع شده و با تاکسی می توان به آن دسترسی پیدا نمود.

برای بازدید از برج ایفل در صف منتظر نمانید

برج ایفل یکی از پربازدیدترین جاذبه های جهان است و مسلما شما نمی خواهید سواری هیجان انگیز و دیدهای خارق العاده به شهر را از دست بدهید، اما منتظر ماندن در صف های طولانی روش خوبی برای گذران اوقات ارزشمند سفر نیست. ضمن اینکه شما اجباری نیز به انجام این کار ندارید. بازدیدنمایندگان تر و فرز تر می توانند 328 پله اولیه را بالا رفته و به اولین طبقه برج برسند و از آنجا سوار آسانسور شوند. بسیاری از آژانس های گردشگری نیز به شما پیشنهاد می نمایند که از منتظر ماندن در این صف ها پرهیز کنید. در چنین حالتی شما در هزینه ها نیز به میزان اندکی صرفه جویی می کنید اما مهم تر از پول، زمانی است که شما بدین طریق ذخیره می کنید. اگر بابت هزینه ها نگرانی ندارید، می توانید در رستوران ژول ورن آلن دوکاس در طبقه دوم برج میزی رزرو کنید (ناهار 98 یورو، شام 185 یورو). علاوه بر دیدهای خیره نماینده، می توانید در شکوه و جلال غذا خورده و مانند یک مهمان ویژه با آسانسور اختصاصی به رستوران بروید.

از غذا خوردن مانند یک پاریسی اصیل نهراسید!

از حلزون های طعم دار شده با سیر تا سوسیس خون و مغز گوساله، لیست غذاهای خاص و خوشمزه فرانسوی ادامه پیدا می نماید و تنها نیز شامل موجودات لزج و قسمت های عجیب حیوانات نمی گردد! غذاهایی مانند confit de canard (کنسرو ران اردک)، tender lapin (خرگوش) یا Langouste (خرچنگ خاردار از سواحل بریتانی) ارزش امتحان کردن را دارند. گیاه خوران نیز می توانند دنبال غذاهایی مانند مارچوبه سفید، توت فرنگی و هر غذای شامل ترافلی که از عهده خرید آن برمی آیند، باشند. ممکن است شما در خصوص خطرناک بودن پنیر غیرپاستوریزه زیاد شنیده باشید، اما پنیرهای فرانسوی بهترین مثال نقض این گفته محسوب می شوند. این پنیرها دارای تنوع بسیار زیادی می باشند بدین گونه که شما می توانید هر روز سال پنیر متفاوتی فراوری شده از شیر گاو (vache)، بز (chèvre) یا گوسفند (brebis) را بچشید. فقط کافی است که از پنیرفروش بخواهید شما را در زمینه خرید هدایت کند و پس از آن نیز فقط به قطعه ای باگت احتیاج دارید.

از مکان هایی که کمتر مورد توجه گردشگران قرار دارند بازدید کنید

پارک های پاریس (کوچک و بزرگ)، تجربیات به یاد ماندنی زیادی را برای شما رقم می زنند. ضمن اینکه این پارک ها دیدهای شگفت انگیز و همچنین فعالیت های متعدد فرهنگی در فضای باز را ارائه می دهند. بزرگترین فضای سبز شهر، La Villette است که چیزی بیشتر از یک پارک می باشد. در این پارک شهر موزیک Cité de la Musique و شهر بچه ها Cité des Enfantsو فیلارمونی پاریس قرار گرفته است. مرکز هنرهای شگفت انگیز Centquatre نیز در لبه این پارک واقع شده است و انواع مختلفی از فعالیت های تابستانی را برای همه اعضای خانواده به ارمغان می آورد. Bois de Vincennes - و قلعه کناری آن به نام Chateau de Vincennes (بهترین قلعه محافظت شده قرون وسطایی فرانسه)- شامل پارک گل Parc Floral، باغ وحش و خیلی مکان های جالب دیگر می گردد. تماشای دیدهای باشکوه از پارک دوست داشتنی Belleville(قرن بیستم) و Buttes Chaumont (قردن نوزدهم) نیز یکی از جاذبه های همیشگی می باشد. ممکن است عجیب به نظر رسد اما بازدید از قبرستان های پاریس نیز در نوع خود جالب و دیدنی است که در صدر آن می توان به Père Lachaise اشاره کرد، اما بازدید از قبرستان های مونپارناس و مونمارتر نیز خالی از لطف نمی باشد.

شبها مخصوصا دیرهنگام به تاکسی ها متکی نباشید

در پاریس ممکن است که برای تاکسی دریافت یک ساعت و حتی بیشتر منتظر شوید و در نهایت نیز اگر کوشش شما پیروزیت آمیز باشد، همچنان احتمال برخورد عجیب و همراه با طفره رفتن و پاسخ مناسب ندادن راننده وجود دارد. برخلاف نیویورک و سایر شهرهای بزرگ، شما نمی توانید به راحتی تاکسی بگیرید و سیستم صندلی تاکسی ها حتی در طول روز نیز بسیار دیوانه وار و غیر قابل اعتماد است. خدمات اتومبیل قابل استفاده با گوشی های هوشمند Uber، LeCab، AlloCab و سایرینی که در پاریس فعالیت می نمایند، به جایگزین هایی عالی تبدیل شده اند. این سرویس ها بسیار پرطرفدار هستند (علی رغم کوشش های نیمه پیروز تاکسی ها برای خاتمه دادن به خدمات آنها)، خدماتی سریع و قابل اطمینان را به انگلیسی فراهم می آورند و تقریبا بدون استثنا تمام راننده های آنها مودب می باشند. علاوه بر اینها در استفاده از این سیستم شما هیچ گاه نگران این موضوع نخواهید شد که این راننده ها برای افزایش مسافت تاکسی متر شما را چند بار در یک جهت بی فایده بگردانند.

فکر نکنید که تورها خیلی توریستی هستند!

تعداد بسیار زیادی تورهای عالی (پیاده یا با اتوبوس) وجود دارند که می توانند مناطق مختلف پاریس که ممکن است خودتان ندیده باشید را به شما نشان داده، نکات جالب و حقایق تاریخی را به شما ارائه دهند. ضمن اینکه همراهی با این تورها به شما این امکان را می دهد که احتیاجی به منتظر ماندن های طولانی در صف های بازدید نباشد و به مکان هایی که تنها افراد ویژه می توانند به آن راه یابند، وارد شوید که تمام اینها می تواند به غنی کردن تجربه شما یاری کند. Paris Walk 20 سال است که مجموعه ای از گشت و گذارهای جالب توجه را ارائه می دهد. در این برنامه ها شما می توانید با متخصصان خوش برخورد و با معلومات همراه شده و به اکتشاف موارد متعددی از جهانی مد و شکلات گرفته تا کلیساها بپردازید و در کنار همه اینها از محلات جالب با ویژگی های تاریخی نیز دیدن کنید. هنر زیرزمینی پاریس Underground Paris، هنر خیابانی غنی این شهر را در مقابل چشمان شما می گذارد. Bike About نیز تورهای اکتشافی دوچرخه زیادی برای گروه ها، خانواده یا گروه های خصوصی برگزار می نماید. همچنین تورهایی نیز در محلات کمتر توریستی و بکر، ورسای و منطقه Champagne برگزار می نماید. Fat Tire تورهای شبانه و روزانه دوچرخه (یا اسکوتر الکتریکی) در پاریس برگزار می نماید.

برنامه ریزی های قبل از سفر را به هیچ عنوان از قلم نیاندازید

پاریس از بسیاری شهرهای بزرگ، کوچکتر است، اما گشت و گذار در اطراف شهر- که یک ضرورت به حساب می آید- می تواند آزاردهنده باشد به خصوص اگر شما با طرح و پلان خیابان ها آشنا نباشید. با تقسیم بندی های شهر پاریس arrondissement آشنا شده و ایده هایی در خصوص محله ای که قصد بازدید از آن را دارید قبل از رفتن داشته باشید. در این مرحله، بهترین سرمایه گذاری برای شما می تواند تهیه نقشه پاریس باشد، یک نقشه کوچک و ارزان که تقسیم بندی ها را به خوبی نمایش دهد (نقشه ضروری پاریس Paris LIndispensible یکی از نمونه های خوب است که در هر دکه روزنامه فروشی می توانید آن را تهیه کنید و قیمت آن 6.50 یورو است)، این نقشه تمام خیابان ها، بناها و موزه ها را نمایش می دهد. کتابچه های راهنما و اپلیکیشن ها را نیز از قلم نیاندازید که از آن جمله می توان به اپلیکیشن های فرانسه به انگلیسی مانند Visit Paris by Metro app (RATP) اشاره کرد که برنامه های دقیق مترو را با دقت دقیقه و جزئیات خطوط نمایش می دهد. این اپلیکیشن ها می توانند در زمان، هزینه صرفه جویی نموده و از سردرگمی بکاهد. کتابچه های راهنما همچنین می توانند برای استفاده بهینه از خدمات و امکانات یک محله بسیار کارا و ارزشمند ظاهر شده و با آنها دیگر لازم نیست که متحمل هزینه های رومینگ شوید.

دوچرخه سواری با سیستم Vélib را از دست ندهید

سیستم اجاره دوچرخه پاریس به نام Vélib (برای دوچرخه) و همچنین Liberté یکی از بهترین و ارزان ترین ها در جهان به شمار می رود. تمام آنچه شما احتیاج دارید کارت اعتباری و یک چیپ است و به همین سادگی می توانید از این دوچرخه ها بهره ببرید. اجاره این دوچرخه ها آسان است و ایستگاه ها نیز همه جا حضور دارند، جهتهای دوچرخه ایمن بوده و کل شهر پاریس به این جهتها مجهز است. اجاره این دوچرخه ها 24 ساعته و در تمام طول سال امکان پذیر می باشد. برای استفاده از این سیستم کافی است که به ترمینال یکی از ایستگاه های Vélib رفته و دستورات نوشته شده به انگلیسی را دنبال کنید. سپس دوچرخه و نوع اشتراک خود (یکروزه: 1.70 یورو، 7 روزه: 8 یورو) را انتخاب نموده و منتظر چراغ سبز بمانید و سپس از دوچرخه بهره ببرید. ضروری است بدانید که 30 دقیقه اول استفاده رایگان است، هزینه 30 دقیقه دوم 1 یورو، 30 دقیقه سوم 2 یورو و پس از آن هر نیم ساعت 4 یورو می باشد. در سال 2014 پاریس سیستم Ptit Vélib را برای بچه ها 2-8 سال راه اندازی کرد (این دوچرخه ها از نظر ابعادی مناسب و از نظر طراحی جالب توجه هستند) و می توان آنها را در Berges de Seine، Canal St-Martin و Bois de Vincennes اجاره نمود.

بچه ها خود را در خانه رها نکنید

پاریس شهری است که به شکل باورنکردنی دوستدار کودک است. اگر از قوانین ابتدایی پیروی کنید، شما و کودکتان اوقات بسیار خوشی را در این شهر خواهید داشت. برای آغاز، در پاریس هر موزه، بنیاد، مرکز هنری و پارکی لیستی از فعالیت های وسوه انگیز برای بچه ها دارد که برخی از آنها به زبان انگلیسی هستند. برترین هتل های پاریس مانند Le Bristol و Meurice جاذبه هایی مخصوص کودک را نیز به سیستم خود اضافه نموده اند که از آن جمله می توان به کلاس ها و تورهای آشپزی اشاره کرد. چنین فعالیت هایی به والدین این بچه ها اجازه می دهد که در این زمان آزاد به استراحت پرداخته و بدون نگرانی در خصوص بچه ها از فعالیت های مورد علاقه خود لذت ببرند. از تئاترهای عروسکی Guignol و چرخ گردان merry-go-round و زمین های بازی (باغ های لوگزامبورک دارای هر سه این موارد می شوند) گرفته تا نمایشگاه های تعاملی موزه ها (موزه تاریخ طبیعی، شهر بچه ها، و کاخ اکتشاف) و شهربازی ها (Jardin dAcclimatation)، بچه ها شما در طول مدت سفر شما به پاریس به خوبی سرگرم خواهند شد.

منبع: دور و نزدیک
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 726

به "بایدها و نبایدهای سفر به پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدها و نبایدهای سفر به پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید