13 حقیقت جالب در خصوص لیونل مسی ، علت شادی گل همیشگی لئو و الگوی فوتبالی فوق ستاره ، نسبت فامیلی عجیب با بازیکن بارسلونا!

به گزارش وبلاگ مجله پریها، لیونل مسی یکی از پرطرفدارترین چهره های تاریخ فوتبال است. او که در سال 1987 در آرژانتین به دنیا آمد، فوتبال را در سنین جوانی شروع کرد و به سرعت به عنوان یک استعداد شگفت انگیز معروفیت پیدا کرد.

13 حقیقت جالب در خصوص لیونل مسی ، علت شادی گل همیشگی لئو و الگوی فوتبالی فوق ستاره ، نسبت فامیلی عجیب با بازیکن بارسلونا!

به گزارش خبرنگاران به نقل از گل، لیونل مسی در سال 2000 در 13 سالگی به آموزشگاه جوانان بارسلونا پیوست و تنها سه سال بعد، اولین بازی خود را برای تیم اصلی انجام داد. در سال های بعد، مسی به سرعت خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان نسل خود معرفی کرد.

او جوایز انفرادی متعددی از جمله رکورد هفت جایزه توپ طلا را به دست آورده است و به بارسلونا یاری کرد تا عناوین متعددی از جمله چهار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و 10 عنوان لالیگا را کسب کند.

مسی علیرغم پیروزیتش در زمین، در طول دوران حرفه ای خود با چالش های متعددی روبه رو بوده است. او در کودکی به کمبود هورمون رشد مبتلا شد که احتیاج به درمان گران قیمت داشت و بر شرایط مالی خانواده اش فشار وارد کرد.

در سال 2021، او اولین جام مهم بین المللی خود را به دست آورد و آرژانتین را به قهرمانی کوپا آمریکا رساند. او یک سال بعد به کشورش یاری کرد تا سومین عنوان قهرمانی خود در جام جهانی را در قطر کسب کند.

خارج از زمین، مسی به کارهای بشرمحبت آمیز اش معروف است. او بنیاد لئو مسی را تأسیس نموده است که هدف آن بهبود زندگی بچه ها احتیاجمند در سراسر جهان است. او بعلاوه در کارهای خیریه متعددی از جمله پروژه ساخت یک بیمارستان بچه ها در زادگاهش روزاریو، آرژانتین، مشارکت داشته است. اما 13 نکته ای که باید در خصوص این مهاجم بدانید چیست؟

1- یک نوه دوست داشتنی

تماشا اینکه مسی پس از گلزنی با دو دست به سمت آسمان اشاره می نماید یک امر عادی است، اما افراد زیادی معنای آن را نمی دانند. این حرکت در واقع ادای احترام به مادربزرگش سلیا است که مسی به خاطر برانگیختن علاقه او به فوتبال و حمایت از او در اولین قدم هایش در بازی، اینگونه از او یاد می نماید. متأسفانه، او در سال 1998 درگذشت و هرگز بازی نوه اش را در سطح بالا ندید، اما مسی با این حرکت نمادین بعد از هر گل، می خواهد یاد مادربزرگش را زنده نگه دارد.

2- می توانست در جام جهانی 2010 قهرمان گردد

مسی در تمام دوران بازی خود در تیم ملی نماینده آرژانتین بوده است، اما اگر پیشنهاد پیوستن به تیم ملی کشوری را می پذیرفت که 17 سال از دوران حرفه ای خود را در آن گذرانده بود، می توانست لباس قرمز اسپانیا را بر تن کند. او پس از گذراندن دوران کودکی خود در بارسلونا، واجد شرایط بازی برای قهرمانی جهان در سال 2010 بود، اما مسی می گوید که این ایده هرگز به ذهنش خطور ننموده است.

3- اسطوره آرژانتین الگویش بود

بسیاری از بازیکنان جوان تر مسی را الگوی خود می دانند، اما او چه کسی را الگوی خود می داند؟ الگوی او همبازی آرژانتینی و بازیساز سابق والنسیا و رئال ساراگوسا پابلو آیمار بود. آنها در چندین موقعیت در لالیگا با یکدیگر روبه رو شدند، از جمله یک شب خاص در سال 2004 که آیمار پس از بازی، به مسی 17 ساله نزدیک شد تا پیراهن خود را به او بدهد. او هنوز آن پیراهن را تا به امروز ارزشمند می داند. آیمار بعلاوه بخشی از تیم قهرمان جام جهانی 2022 آرژانتین بود. او دستیار سرمربی لیونل اسکالونی بود.

  • بازیکنی که از رونالدو و مسی بهتر است | ثبت رکوردی عجیب در لیگ قهرمانان اروپا

4- اولین کابوس برای آرژانتین

مسی اولین بازی ملی خود را در 17 اوت 2005 در یک بازی محبت آمیز بین المللی مقابل مجارستان در استادیوم پوشکاش در بوداپست انجام داد. مسی در نیمه دوم به عنوان بازیکن تعویضی وارد بازی شد. او در دقیقه 64 بازی به جای لیساندرو لوپز آمد. اما این اتفاق که قرار بود رویای اعجوبه بارسلونا را محقق کند، با اخراج او در کمتر از یک دقیقه پس از ورود به زمین، به یک کابوس تبدیل شد.

5- نسبت فامیلی با بازیکن سابق بارسلونا

باور کنید یا نه، اما مسی با بویان کرکیچ، هم تیمی سابقش در بارسلونا نسبت فامیلی دور دارد. این دو ستاره سابق بارسلونا پسرعمو هستند. پدربزرگ و مادربزرگ آنها ماریانو پرز میرالس و ترزا لوبرا مینگوئت بودند که در سال 1846 در کاتالونیا ازدواج کردند و سپس رامون پرز و گونکال پرز را به جهان آوردند.

پسر رامون خوزه پرز سوله بود که به آرژانتین نقل مکان کرد، در حالی که پسر گونکال به زندگی در کاتالونیا ادامه داد. نوه خوزه پرز سوله لیونل مسی است و نوه ژئومه پرز سیویت بویان است.

  • عکس | نیمار پشت مسی عایدی | فریاد بر سر یک بازیکن؛ تو دیوانه ای!

6- از پیوستن به آرسنال امتناع کرد

آرسن ونگر، سرمربی سابق آرسنال، زمانی که مسی بازیکن جوانی در آموزشگاه لاماسیا بارسلونا بود، کوشش کرد مسی را به خدمت بگیرد. به گفته ونگر، یکی از جاسوسانش از توانایی های مسی آگاه شد و سعی کرد برای آوردن او به آرسنال قراردادی ترتیب دهد. با این حال، مسی به عنوان یک ستاره در حال ظهور در تیم جوانان بارسلونا مورد ستایش نهاده شده بود و باشگاه کاتالان مصمم به حفظ او بود. در نهایت مسی در بارسلونا ماند و به یکی از پیروز ترین و پرافتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال تبدیل شد.

7- جوان ترین آرژانتینی ای که در جام جهانی بازی نموده است

مسی اولین بازی خود را در جام جهانی برای آرژانتین در سال 2006 در سن 18 سال و 11 ماه و 23 روز انجام داد و به این ترتیب به جوان ترین بازیکن تاریخ آرژانتین تبدیل شد که در این رقابت ها بازی می نماید.

8- اولین هت تریک بارسلونا در بزرگ ترین مرحله

اولین هت تریک مسی برای بارسلونا در اول می 2007 در بازی لالیگا مقابل رئال مادرید در نیوکمپ رقم خورد. مسی در آن موقع تنها 19 سال داشت و قبلاً خود را به عنوان یک ستاره در حال ظهور برای باشگاه کاتالان معرفی نموده بود.

در این مسابقه، مسی با یک کوشش انفرادی درخشان در دقیقه 14 دروازه رئال مادرید را باز کرد و سپس چند مدافع رئال مادرید را کنار زد و توپ را وارد دروازه کرد. او دومین گل خود را در این مسابقه در دقیقه 58 به ثمر رساند و روی توپ عبوری از رونالدینیو نهاده شد و با آرامش از دروازه بان عبور کرد. مسی در دقیقه 90 هت تریک خود را با یک ضربه محکم از بیرون محوطه جریمه که به گوشه بالای دروازه رفت، تکمیل کرد.

اولین هت تریک مسی برای بارسلونا خاطره انگیز بود، زیرا او به تیمش یاری کرد تا مقابل رقبای سرسخت خود تساوی 3-3 را کسب نمایند. این عملکرد نشانه ای از استعداد باورنکردنی مسی بود و نشان دهنده تعداد گل ها و هت تریک های بیشتری بود که او در سال های آینده برای بارسلونا به ثمر رساند.

9- پرافتخارترین بازیکن بارسلونا

لیونل مسی با بارسلونا پیروز به کسب 35 جام بزرگ شده است که او را به پیروز ترین بازیکن تاریخ باشگاه تبدیل نموده است. جام های او شامل 10 لالیگا، هفت کوپا دل ری، چهار لیگ قهرمانان، سه جام باشگاه های جهان، سه سوپرجام یوفا و 8 سوپرکاپ اسپانیا است.

10- تنها بازیکنی که دو توپ طلای جام جهانی دارد

لیونل مسی با کسب جایزه توپ طلا در جام جهانی 2022 به اولین و تنها بازیکن تاریخ تبدیل شد که دو بار پیروز به کسب این جایزه شده است. او پیش از این در جام جهانی 2014 هم برنده توپ طلا شده بود.

11- بهترین گلزن آرژانتین در جام جهانی

لیونل مسی با به ثمر رساندن هفت گل در جام جهانی 2022 از گابریل باتیستوتا (12) گذشت تا با 13 گل به بهترین گلزن تاریخ آرژانتین در جام جهانی تبدیل گردد.

12- مسی عاشق توپ طلاست

مسی بیشترین جایزه توپ طلا را با رکورد هفت جایزه به دست آورده است. او اولین توپ طلای خود را در سال 2009 به دست آورد و سپس دوباره در سال های 2010، 2011، 2012، 2015، 2019 و 2021 آن را به دست آورد. دیگر بازیکنی که چندین بار برنده توپ طلا شده ، کریستیانو رونالدو (پنج بار) است. میشل پلاتینی، یوهان کرایف و مارکو فن باستن هر کدام سه بار و آلفردو دی استفانو، فرانتس بکن باوئر، کوین کیگان و رونالدو هر کدام دو بار برنده این جایزه شده اند.

13- بهترین گلزن لالیگا

مسی با زدن 474 گل در لیگ برتر اسپانیا، بهترین گلزن تاریخ لالیگا است. مسی در سال 2014 با زدن دویست و پنجاه و دومین گل خود در لالیگا از رکورددار قبلی یعنی تلمو زارا پیشی گرفت. از آن موقع، او همچنان به آمار خود افزوده و خود را به عنوان یکی از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال اسپانیا معرفی نموده است.

  • بهترین گلزنان تاریخ فوتبال چه کسانی هستند؟ رونالدو، مسی یا روماریو؟
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 اسفند 1401 بروزرسانی: 10 اسفند 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2222

به "13 حقیقت جالب در خصوص لیونل مسی ، علت شادی گل همیشگی لئو و الگوی فوتبالی فوق ستاره ، نسبت فامیلی عجیب با بازیکن بارسلونا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 حقیقت جالب در خصوص لیونل مسی ، علت شادی گل همیشگی لئو و الگوی فوتبالی فوق ستاره ، نسبت فامیلی عجیب با بازیکن بارسلونا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید