گشت و گذار در غار میمون های مالزی

به گزارش وبلاگ مجله پریها، غار میمون ها یکی از جاذبه های بی نظیر کوالالامپور

یکی از جاذبه های دیدنی و جالب در مالزی غار میمون هاست که بسیار محبوب و معروف در جمع گردشگرانی است که به این کشور سفر می نمایند. این غار که با نام غار باتو کیو نیز معروف است برای هندوها مقدس است و در دل یک تپه بزرگ آهکی با صخره های تیز قرار گرفته است، تپه ای که پوشیده از گیاهان و درختان است. این غار و تپه چیزی حدود چهارصد میلیون سال پیش با دگردیسی زمین از دریاچه ای مربوط به ماقبل تاریخ تشکیل شده اند. ساکنان این منطقه بعد از میمون ها قبیله ای به نام تموان بودند که از این غار برای پناه دریافت و مخفیانه زیستن استفاده می کردند. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این غار بدانیم.

گشت و گذار در غار میمون های مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

تاریخ کشف این غار به سال 1881 میلادی می رسد که یک کاشف آمریکایی آن را در قسمت شمال شهر کوالالامپور کشف کرد. غاری که زمان زیادی به عنوان منطقه تفریحی و مخفیگاه کاربرد داشته است، حالا یک تجمعگاه مذهبی و یک جاذبه گرشگری در دنیا شناخته شده است. غار باتو کیو نامش را از رودخانه ای به نام سانگای باتو که در گذشته ها در آن جریان داشته، گرفته است. وجود فضاهای سرسبزی که اطراف غار طراحی شده اند به زیبایی غار افزوده اند. غار میمون ها و یا باتو کیو دارای مجسمه های و نمادهای بسیاری است که تماشای آنها سرگرم نماینده خواهد بود، هر سال مراسم های مختلفی در این غار برگزار می گردد و بیش از یک و نیم میلیون نفر گردشگر برای تماشای این غار و مراسم به اینجا می آیند.

اما آنچه که این غار را متمایز و جالب می نماید حضور میمون ها در آن است. غار میمون ها نام جالبی برای این غار است چرا که محل زندگی میمون های زیادی شده است و با ورود به آن میمون های دوست داشتنی برای بازیگوشی به سراغتان می آیند. شما نیز می توانید با خوراکی هایی مثل بادام زمینی و موز از این میمون ها پذیرایی کنید و با آنها بازی کنید. این میمون ها هزاران ها سال است که در اینجا زندگی می نمایند و صاحبان اصلی این غار به حساب می آیند، می توانید آزادانه با آنها عکس بیاندازید و بدون نگرانی کنار آنها بنشینید چراکه هیچ آزاری برای گردشگران ندارند. در جای جای غار و محوطه بیرون میمون هایی را خواهید دید که از در و دیوار آویزان شده اند و مشغول بازی هستند.

برای رسیدن به این غار بایستی از پله های زیادی بالا بروید و در بالا رفتن از پله ها انتظار دیدن میمون های زیادی را داشته باشید که در اطرافتان مشغول بازی گوشی هستند. با این که تعداد پله های باتو کیو بسیار است اما بالا رفتن از آن به خاطر شگفتی هایی که قرار است ببینید می ارزد. با بالا رفتن از پله ها به مجسه ای طلایی رنگ و بسیار بزرگ خواهید رسید که از فاصله بسیار دور هم معین است. این مجسمه 42 متری توسط 15 مجسمه ساز اهل هند، از فولاد و بتن ساخته و با روکشی از طلا مزین شده است، ساخت این مجسمه حدود سه سال زمان برده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 266

به "گشت و گذار در غار میمون های مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار در غار میمون های مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید