حقایقی جالب از پوکت ، سفر به تایلند

به گزارش وبلاگ مجله پریها، یکی از مقاصد گردشگری دنیا که هوادار بسیار دارد، سفر به پوکت می باشد. پوکت از استان های جنوبی کشور تایلند می باشد. از دانستنی های پوکت این هست این استان بزرگ ترین جزیره تایلند است و آب و هوای گرمسیری دارد. در این مطلب حقایقی در خصوص این جزیره آورده شده است.برای اتصال این جزیره به بقیه قسمت های سفر به تایلند، دو پل وجود دارد. این جزیره، که بزرگ ترین جزیره تایلند است، در جنوب سواحل دریای آندامان واقع شده است. کشور تایلند، 76 استان دارد و جمعیت آن حدود 69.5 میلیون نفر می باشد. این کشور از نظر پرجمعیتی، در رده 20ام دنیا می باشد. با توجه به میزان گردشگری بالایی که در جزیره پوکت وجود دارد، این استان ثروتمند ترین استان تایلند می باشد.جمعیت در جزیره پوکت به حدود 600 هزار نفر می رسد. در سرشماری سال 2012، جمعیت رسمی این جزیره، حدود 360 هزار نفر ثبت شده است. جمعیت غیر رسمی مربوط به کارگران و افراد مهاجر و تایلندی هایی که در دیگر استان های تایلند ثبت نام نموده اند، می باشد. در ادامه دانستنی های پوکت در سفر به تایلند و حقایقی جالب از پوکت رو برای شما توضیح خواهیم داد..

حقایقی جالب از پوکت ، سفر به تایلند

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

سفر به تایلند

1) 95 درصد تایلندی ها، پیرو آیین بودا هستند. بیشتر جمعیت روستاهای این جزیره، مسلمان هستند. افرادی که در تایلند زندگی می نمایند، شامل بومی های تایلندی، تایلندی-چینی، بومیان مالزیایی و کولی ها می باشند.

2) قطب مالی جزیره پوکت، شهر پوکت می باشند.

3) پوکت بر سر راه اصلی تجارت بین هند و چین قرار داشته است. به همبن دلیل تجار بسیاری از کشورهای انگلیس، هلند، فرانسه، پرتغال، از این جزیره عبور می کردند.

4) در قرن 16 میلادی، منبع اصلی درآمد این شهر، معدن بوده است و قلع و کائوچو نقش مهمی در گذشته پوکت داشته اند.

5) درختان کائوچو و روغن نخل در وکت بسیار می باشند و حدود 60 درصد آن را پوشش داده اند. به همین خاطر، تایلند، بزرگترین فراوری نماینده کائوچو در دنیا می باشد.

6) مسافران و گردشگران، بیشتر از ماه نوامبر تا فوریه به پوکت سفر می نمایند. در این ماه ها هوا خنک و خوب می باشد. به طور کلی آن و هوا در این شهر گرم و مرطوب است و در ماه های مارس تا اوایل مه، دمای هوا بسیار بالا می رود. در تابستان، از ماه می تا اکتبر، روزهای این شهر آفتابی و بعد از ظهرها آن بارانی می باشد.

حقایقی جالب از پوکت

7) کشتی های مسافربری که مقصد آنها پوکت می باشد، در بخش های مختلفی توقف می نمایند.زمانی که هوا مساعد باشد بهترین مکان قسمت غربی جزیره برای توقف می باشد.

8) از جمله پرطرفدارترین مناطق گردشگری پوکت، ساحل پاتونگ، به معنای جنگل پر از برگ موز می باشد. در این محدوده مراکز خرید بسیاری وجود دارد. این ساحل در قسمت غربی واقع شده است.

9) از جمله سواحل پرطرفدار جنوبی پاتونگ، سواحل کارن، کاتا نوا و کاتا را می توان نام برد. در قسمت شمالی پاتونگ، سوام آرام تر هستند و دارای سواحلی به نام کامالا، سورین، بانگ تائو، می باشد.

دانستنی های پوکت

10) در جنوب پوکت، جزیره های مرجانی به نام سیمیلان و فیفی وجود دارد که محل تجمع غواصان می باشد.

11) در اینجا جزیره ای به نام جیمز باند وجود دارد. در گذشته نام این جزیره کوه تاپو بوده است که بعد از فیلمبرداری فیلم مردی با تفنگ طلایی، با بازی جیمز باند، این جزیره به نام جیمز باند معروف شد. این جزیره صخره های سنگی بسیار زیبایی دارد که مانند آسمان خراش های از آب بیرون زده اند. گردشگران بسیاری به این جزیره می آیند.

12) در انتهای جاده Thepkassatri، یادبودی زن قهرمان واقع شده است. داستان این یادبود این است که در سال 1785، در کوشش برمه ای ها برای وارد شدن به جزیره، دو زن، به نام های تائو تپ کاساتری و سری سونتورن، به زنام دستور داد، لباس مردان را بپوشند و بر روی دیوارهای تالانگ قرار بگیرند. همین کار آنها باعث شد که برمه ای ها فریب بخورند، و گمان نمایند سربازان بسیاری در پوکت وجود دارد و عقب نشینی کردند. این دو زن، از پادشاه عنوان های افتخاری را کسب کردند.

سفر به پوکت و تایلند

13) 70 درصد زمین پوکت توسط کوهای شمالی به جنوبی، اشغال شده است.

14) در پوک هیچ رودخانه بزرگی وجود ندارد، اما 9 جویبار دارد.

15) سونامی حاصل از زمین لرزه در اقیانوس هند، در سال 2004، به پوکت آسیب رساند. این خرابی ها تا سال 2005 بازسازی شدند و اثری از تخریب و آسیب در این شهر دیده نمی گردد.

16) 22 شناور تشخیص سونامی، برای اولین بار توسط تایلند، در اقیانوس هند قرار داده شدند. این شناورها ساخت امریکا می باشد. اینها هشداردهنده سونامی هستند و اطلاعات را به ماهواره ها می فرستند. این شناورهای بین تایلند و سریلانکا، حدود 620 مایل دورتر از ساحل قرار گرفته اند.

منبع: همگردی
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 425

به "حقایقی جالب از پوکت ، سفر به تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی جالب از پوکت ، سفر به تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید