کوروناویروس جدید چینی به اروپا رسید، قرنطینه شهرها در چین ادامه دارد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، کوروناویروس جدیدی که تا به حال 26 نفر را در چین کشته است برای نخستین بار به اروپا رسید و فرانسه از شناسایی دو مورد عفونت با این ویروس اطلاع داد.

کوروناویروس جدید چینی به اروپا رسید، قرنطینه شهرها در چین ادامه دارد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز رسیدن کوروناویروس جدید به اروپا علیرغم کوشش های چین برای قرنطینه کردن شهر ووهان در مرکز این کشور است که در کانون شیوع اخیر واقع شده است.

مقامات چینی همچنین برای جلوگیری از انتشار ویروس دیسنی لند شانگهای و بخشی از دیوار بزرگ چین را بسته ، حمل و نقل عمومی را در 10 شهر متوقف نموده اند و به این ترتیب میلیون ها نفر در آغاز تعطیلات سال نوی قمری کشور زمین گیر شده اند.

محدودیت مسافرتی برای 33 میلیون نفر در چین| تعداد فوت شدگان کوروناویروس به 26 نفر رسید

فرانسه بعدازظهر آدینه 5 بهمن دو مورد ابتلا به کوروناویروس جدید، نخستین موارد در اروپا را گزارش کرد. آگنس بوزین، وزیر بهداشت فرانسه گفت احتمال شناسایی موارد بیشتر هم وجود دارد.

شهر ووهان که برای نخستین بار ویروس در آن شناسایی شد، در تعطیلی تقریبا کامل است. همه پروازها در فرودگاه ووهان لغو شده اند و ایست های بازرسی جاده های اصلی منتهی به شهر را مسدود نموده اند.

در حالیکه شهر وارد شرایط ایزوله می گردد، داروخانه ها دچار کمبود دارو شده اند و ساکنان نگران شهر به بیمارستان ها هجوم آورده اند. رسانه های دولتی می گویند مقامات شهر به سرعت در حال ساختن یک بیمارستان هزار تختخوابی هستند.

با وجود این تعطیلی، ویروس از قبل به جاهای دیگر انتشار یافته است.

اکثریت عمده موارد عفونت با کوروناویروس جدید و همه مرگ های ناشی از آن در چین اتفاق افتاده است، اما موارد عفونت با ویروس در تایلند، ویتنام، سنگاپور، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، نپال و آمریکا گزارش شده است.

در حال حاضر واکسن یا درمان اختصاصی برای این ویروس وجود ندارد.

مراکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا هم روز آدینه از آنالیز 63 بیمار مشکوک خبر دادند که عفونت دو نفرشان به کوروناویروس جدید ثابت شده است. هر دوی این بیماران به شهر ووهان سفر نموده بودند.

  • درباره کوروناویروس جدید چینی چه می دانیم؟

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 710

به "کوروناویروس جدید چینی به اروپا رسید، قرنطینه شهرها در چین ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوروناویروس جدید چینی به اروپا رسید، قرنطینه شهرها در چین ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید