کشف آثار باستانی در پرو با قدمت 3500 سال قدیمی تر از ماچو پیچو

به گزارش وبلاگ مجله پریها، باستان شناسان در پرو بقایای معبد و تئاتری باستانی را که به باور آن ها حدود 4000 سال قدمت دارد، کشف نموده اند. این کشف، اطلاعات جدیید در خصوص منشأ ادیان پیچیده در این منطقه به محققان می دهد.

کشف آثار باستانی در پرو با قدمت 3500 سال قدیمی تر از ماچو پیچو

شروع تحقیقات در Cerro Las Animas

تیم پژوهشگران در ماه ژوئن تحقیقات خود را در سایت باستان شناسی La Otra Banda، Cerro Las Animas شروع کردند. سال گذشته، دولت محلی آن ها را از غارت هایی که در نزدیکی شهر زانیا (Zaña) در شمال پرو اتفاق افتاده بود، آگاه کرد.

آن ها قطعه ای به ابعاد تقریبی 10 متر طول و 10 متر عرض را کاوش کردند و علائم دیوارهای باستانی ساخته شده از گل و خاک رس را در عمق 1.8 متری یافتند.

کشف معبد و تئاتر باستانی

لوئیس مورو ینوئان (Luis Muro Ynoñán)، دانشمند محقق در موزه فیلد شیکاگو و سرپرست تیم، در این خصوص گفت: خیلی شگفت انگیز بود که این سازه های بسیار باستانی این قدر به سطح مدرن نزدیک بودند.

با کاوش عمیق تر، باستان شناسان یک بخش از معبد بزرگ و بعلاوه یک تئاتر کوچک با یک بخش پشت صحنه و پله ای که به یک سکوی نمایشی می رسید را پیدا کردند. این تئاتر ممکن است برای اجرای مراسم آیینی در مقابل مخاطبان منتخب استفاده می شده است.

طراحی های اسطوره ای و نقوش باستانی

یکی از پله های تئاتر با پنل های گلی تزئین شده بود که طراحی پیچیده ای از یک موجود اسطوره ای پرنده داشت. این طرح شباهت زیادی به تصاویر دیگر موجودات اسطوره ای مربوط به دوره ابتدایی (Initial Period) داشت که از حدود 2000 تا 900 قبل از میلاد قدمت دارند.

مورو ینوئان گفت: دوره ابتدایی اهمیت دارد زیرا اولین شواهد از دین نهادی در پرو را نشان می دهد. این کشف به ما در خصوص منشأ اولیه دین در این منطقه اطلاعات می دهد.

اهمیت تاریخی

این یافته ها حدود 3500 سال قدیمی تر از معروف ترین سایت باستان شناسی پرو، یعنی قلعه باستانی ماچو پیچو (Machu Picchu)، که به وسیله امپراتوری اینکا در قرن پانزدهم ساخته شده است، هستند. آن ها بعلاوه پیش از فرهنگ های پیش از اینکا مثل موچه و نازکا هستند.

مورو ینوئان اضافه کرد: ما نمی دانیم این مردم خودشان را چه می نامیدند یا دیگران چگونه به آن ها اشاره می کردند. همه اطلاعات ما از آنچه آن ها ساخته اند، مثل خانه ها، معابد و اشیاء تدفینی، به دست می آید.

او بعلاوه گفت که مردم اینجا سیستم های دینی پیچیده و ادراکاتی درباره کیهان خود ایجاد نموده بودند و دین بخش مهمی از اقتدار سیاسی در اینجا بوده است.

مورو ینوئان بعلاوه ابراز داشت که ارتباط ویژه و عمیقی با این کشف دارد زیرا خانواده های مادری و پدری او از این منطقه آمده اند و مواجهه با این نمادهای باستانی که برای این گروه های باستانی بسیار مهم بوده اند، برای او بسیار شگفت انگیز بوده است.

کشف های دیگر در پرو

باستان شناسان بعلاوه چندین نقاشی دیواری بزرگ را بر روی دیوارهای معبد یافتند. مورو ینوئان نمونه هایی از رنگدانه های رنگ جمع آوری کرد که میخواهد آن ها را در آزمایشگاه تحلیل کند و نمونه هایی برای تاریخ گذاری کربنی ارسال کند تا سن دقیق سایت را تأیید کند.

پرو میزبان مجموعه ای از یافته های باستان شناسی از دوران پیش از اسپانیایی است. در ماه اوت، باستان شناسان پرویی مقبره ای 3000 ساله را کشف کردند که ممکن است برای یک رهبر مذهبی ممتاز ساخته شده باشد. چند ماه قبل از آن، مومیایی نوجوانی بیش از 1000 ساله که در یک بسته تدفینی پیچیده شده بود، در حومه مرکز مدرن لیما پیدا شد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 22 تیر 1403 بروزرسانی: 22 تیر 1403 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2323

به "کشف آثار باستانی در پرو با قدمت 3500 سال قدیمی تر از ماچو پیچو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف آثار باستانی در پرو با قدمت 3500 سال قدیمی تر از ماچو پیچو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید