جاذبه های گردشگری برتر آلمان ، ترکیبی زیبا از معماری و شکوه (تور آلمان ارزان)

به گزارش وبلاگ مجله پریها، تجربه زیبایی تاریخی، فرهنگی و طبیعی شاید برترین ارمغان شما از سفر به آلمان باشد. این کشور با شهرهای تاریخی و کوچک همراه با جنگل ها و کوه های فراوانی که دارد سبب شده تا گردشگران انتخاب سختی نداشته باشند. آن هایی که می خواهند هنر را تجربه نمایند و ببینند باید به شهرهای بزرگ بروند. آن هایی که می خواهند تفریحات مفرحی را تجربه نمایند، باید به کوه های بلند باواریایی، جنگل سیاه یا دره موسل (Mosel) بروند. کلیساهای جامع و کاخ ها بزرگ و زیبا که از جاذبه های گردشگری برتر آلمان است، نیز همه جا هست و بعلاوه در شهرهای کوچکتر و روستاها نیز می توانید چندین مکان باستانی و قدیمی را در دیدنی های آلمان پیدا کنید. قلب فرهنگی آلمان، مرکز آن برلین است که پر از موزه ها و گالری های زیبا بوده و عاشقان طبیعت هم می توانند دنیایی از زیبایی های طبیعت را با جاذبه های گردشگری آلمان تجربه نمایند.

جاذبه های گردشگری برتر آلمان ، ترکیبی زیبا از معماری و شکوه (تور آلمان ارزان)

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

دروازه براندنبورگ برلین

دروازه تاریخی شنی سنگی براندنبورگ در منطقه میته برلین که شبیه به آکروپولیس در آتن و برای شاه فردریک ویلهلم دوم در سال 1791 ساخته شده است، اولین ساختار نئوکلاسیک شهر و از جاذبه های گردشگری برتر آلمان بوده است. این دراوزه حیرت انگیز با ارتفاع 26 متری شامل ارابه اسبی با چهار اسب در بالای دروازه با 6 ستون بزرگ در دو طرف این سازه بوده و 5 مسیر حیرت انگیز را شکل داده است که چهارتای آن برای عبور و مرور مردم عادی بود و مسیر پنجم در وسط برای جابه جایی افراد سلطنتی می باشد. ستون های بزرگ به سبک معماری رم قدیم، دو بنای دو طرف دروازه را شکل داده که زمانی عوارض بگیران و نگهبانان از آن ها استفاده می کردند. این سازه که بدون شک تماشایی ترین سازه برلین است، بخشی از دیوار بد آوازه برلین بود و برای چند دهه نماد تقسیم برلین به دو قسمت شرقی و غربی بود.

کلیسای جامع کلن

گنبد کلن یعنی کلیسای جامع و بزرگ سنت پیتر و سنت ماری بر روی حوضچه رود راین، مشهورترین اثر شهر کلن است. این شاهکار معماری سبک گوتیک، یکی از بزرگترین کلیساهای جامع در اروپا در سال 1248 آغاز به کار کرد و از جاه طلبانه ترین پروژه های ساخت قرون وسطی بوده است. همان طور که نمای بیرونی آن نشان می دهد، فضای داخلی فوق العاده آن مساحتی برابر با 6166 متر مربع دارد و شامل 56 ستون بزرگ است. در بالای محراب بلند آن، آثار مقدس و ارزشمند سه پادشاه قرار گرفته است و کار هنری حاصل قرن 12 از جنس طلا، و ساخته دستان نیکولاس وردون که آثار و وسایل مقدسی از سه پادشاه که از میلان به اینجا آورده شده اند را در خود جای داده است. از دیگر قسمت های برجسته آن می توان به منظرههای وسیع برج جنوبی، شیشه رنگی های قرون 12 و 13 در کلیسای کوچک سه پادشاه و گنجینه ای پر از آثار باستانی اشاره نمود و از جاذبه های گردشگری آلمان به شمار می آید.

جنگل سیاه

جنگل سیاه با تپه های تاریک پر از درختان نزدیک به هم یکی از جاذبه های گردشگری برتر آلمان است. این مکان که در جنوب غربی آلمان و 160 کیلومتری Pforzheim در شمال Waldshut و در بالادست رود راین در جنوب قرار گرفته است، بهشتی برای گردشگران است. در سمت غرب، این جنگل با شیب زیادی به رود راین و دره های سرسبزی می رسد. از سمت شرق با شیب کمتری به درهای بالادست تر نکار و دانوب ختم می شود. از مکان های مجذوب نماینده آن می توان به قدیمی ترین محوطه اسکی در Todtnau، آب گرم فوق العاده ای و مجهزی که Baden-Baden قرار گرفته است و تفریحگاه مجذوب نماینده Bad Liebenzell اشاره نمود. از دیگر جاهای تماشای می توان به راه آهن جنگل سیاه در مرکز شهر Triberg با آبشارهای معروف اشاره نمود و البته خود Triberg که موزه فضای باز جنگل سیاه در آن قرار گرفته است، از تماشای های آلمان به شمار میرود.

قلعه افسانه غایی

شهر Füssen بین کوه های بلند Ammergau و Allgäu، تفریحگاه آلپی و مرکز ورزش های زمستانی پرطرفدار است. مکان خوبی که می توانید از آنجا به قلعه نوشوانستین در آن نزدیکی بروید که یکی از جاذبه های گردشگری برتر آلمان است. از سال 1869 تا 86، شاه لودویگ دوم باواریایی این دژ رویایی پر از برج ها و دیوار را ساخت که از آن در ساخت قلعه های مشهور پارک اختصاصی والت دیزنی الهام گرفته شد. تورهای مختلفی نیز برای این قلعه ارائه می شود از جمله تورهای همراه با راهنما برای بازدید از فضای داخلی مجلل آن که به فضای تخت پادشاهی و سالن خوانندگان می روید و منظرههای فوق العاده ای را نیز از جاذبه های گردشگری آلمان تماشا می کنید.

سرزمین عجایب مینیاتوری و بندر تاریخی هامبورگ

در قلب بندر تاریخی هامبورگ، سرزمین عجایب مینیاتوری فوق العاده ای قرار گرفته است. بزرگترین مدل مینیاتوری راه آهن دنیا جاذبه ای است که چه برای جوانان و چه برای بزرگسالان لذت بخش است. این مدل بزرگ با 12000 متر ریل بخش هایی را شامل می شود که به آمریکا و اسکاندیناوی اختصاص دارند و از 790 قطار، بیشتر از 300000 لامپ و بالای 200000 هزار تندیس انسانی در آن استفاده شده است. مهمانان می توانند چندین ساعت را در این دنیای فوق العاده با فرودگاه های مینیاتوری پیچیده و با جزئیات آن، شهرهای شلوغ، منظره های ییلاقی عجیب و جالب و لنگرگاه های شلوغ آن گردش نمایند و از تماشا آن حیرت زده می شوند. حالا که بحث از لنگرگاه شد، باید بگوئیم که حتما به تماشا بندر بزرگ هامبورگ بروید. این بندرگاه با جذر و مدی 100 کیلومترمربعی که به عنوان گذرگاه آلمان شناخته می شود، برترین مکان برای گردش با قایق است. بعد از آن می توانید از گردشگاه کنار بندرگاه، مسیری زیبا برای پیاده روی و منطقه انبارهای کالا با ردیفی از انبارهای کالای ساخته شده از آجر تماشا کنید که از جاذبه های گردشگری آلمان می باشد.

دره راین

راین مهمترین و زیباترین رودخانه اروپا است با طولی برابر با 1320 کیلومتر. این رودخانه فوق العاده از سوئیس و کل آلمان عبور می نماید و به هلند می رسد. با وجود مکان های زیاد در آلمان برای لذت بردن از این رودخانه باشکوه احتمالا دره راین، کمی بالاتر از میانه های این رودخانه برترین جا برای تماشای آن است. در اینجا که 65 کیلومتر از طول رودخانه را شامل می شود، بیش از 40 قلعه و 60 شهر قرون وسطی قرار گرفته که همه آن ها را می توان با کشتی کروز یا با ماشین بازدید کرد. Bingen جایی که رود قبل از ورود به دره Bacharach به یک تنگه می رسد، جای خوبی برای آغاز بازدید از تماشای های آلمان است.

جزیره موزه ها در برلین

Museumsinsel یا همان جزیره موزه ها که معروفیت دنیای دارد، بین رودهای Spree و Kupfergraben و یک کانال 400 متری کنار رودخانه قرار گرفته است و تعداد زیادی از قدیمی ترین و مهمترین موزه های برلین را شامل می شود. قلب این منطقه مخصوص پیاده روی، موزه قدیم است که در سال 1830 به عنوان محلی برای نمایش جواهرات و گنجینه های سلطنتی ساخته شد. خیلی زود بعد از آن، زمین پشت موزه برای هنر و Knowledge Of Antiquity کنار گذاشته شد. بین سال های 1843 تا 55 موزه نو شکل گرفت و گالری ملی هم در سال 1876 همراه با موزه بود که در سال 1904 و به عنوان کلکسیون آثار باستانی ساخته شد، به آن اضافه شد. یکی دیگر از تورهای برجسته پیاده روی در این موزه های فوق العاده، مربوط به موزه Pergamon است که با ساختمان هایی تاریخی مربوط به خاورمیانه که بازسازی شده، مشاهده می شود. اما حواستان باشد چیزهای زیادی برای تماشا در این موزه های شگفت انگیز وجود دارد که احتمالا در یک روز نمی توانید از تمام آن ها بازدید کنید.

بامبرگ و برگرشتات

در دره Regnitz جایی که رودخانه دو شاخه می شود، بامبرگ، شهر امپراطوری قدیم و مهمترین شهر در بالادست Franconia، یکی از برترین منابع طبیعی در بین بیشتر شهرهای مجذوب نماینده قدیمی آلمان است. اقامتگاه اسقف آن یک کلیسای جامع قرن 13 و صومعه بندیکتی قدیمی مایکل برگ را در خود جای داده است. این کلیسا بین دو شاخه رودخانه قرار داد که شما می توانید برگشتات باشکوه را در آنجا پیدا کنید. دهکده کوچکی از بامبرگ که شامل Grüner Markt، محوطه گردشی عالی که کلیسای سبک باروک قرن 17 سنت مارتین را در خود جای داده است و از شمال New Town Hall یا Neues Rathaus قرار گرفته است و در سال 1736 ساخته شده است، می باشد. اما احتمالا مهمترین سازه شهر Old Town Hall است که از جاذبه های گردشگری برتر آلمان محسوب می شود.

سد Zugspitze

سد Zugspitze که بخشی از رشته کوه های Wetterstein است، متصل نماینده آلمان و اتریش است و با دره های شیبداری احاطه شده است. قله شرقی با ارتفاع 2962 متر پر از صلیب های طلایی است و به وسیله Bayerische Zugspitzbahn، یک خط راه آهن یا به وسیله تراموای برقی می توان به آنجا رسید. دیگر روش بهره مندی از زیبایی طبیعیت خیره نماینده اینجا آنسوی Tiroler Zugspitzbahn است. خط راه آهن 2805 متری که به ایستگاه Zugspitzkamm می رسد، راهی زیبا است. از آنجا شما می توانید با تراموای برقی به مسیر خود ادامه دهید یا در ایستگاه Zugspitz-Westgipfel در 2950 متری می توانید از رستورانی با منظره عالی استفاده کنید. نکته برجسته این سفر می تواند عبور از تونل 800 متری باشد که کاملا از پنجره ها به ایستگاه Schneefernerhaus در بالادست خط ریلی باواریایی دید دارد که از آنجا شما می توانید به قله شرقی صعود کنید و از مکان های با منظرههای فوق العاده که از تماشای های آلمان است، استفاده کنید.

جزیره Rügen

روگن از بزرگترین و زیباترین جزایر بالتیک آلمان است که به وسیله Strelasund از خشکی جدا شده است و به وسیله یک مسیر خاکی به شهر Stralsund راه دارد. زیبایی جزیره برخاسته از منظرههای متنوع آن است. از جمله زمین های کشاورزی مسطح و تپه های جنگلی گرفته تا سواحل با شکوه و بزرگ ماسه ای، تالاب ها و شبه جزیره های زیبا. از تماشای های آن، شبه جزیره Jasmund است که ارتفاعی برابر با 161 متر دارد و جنگل های زیبای ممرز Stubnitz که به Königsstuhl رویایی ختم می شود جایی که یک صخره عمودی با ارتفاع 117 متر در درون آب های دریا فرو رفته است. از دیگر جاهایی که باید ببینید، تفریحگاه کوچک قدیمی Putbus است که اقامتگاه شاهزاده Putbus همراه با تعداد زیادی ساختمان و پارک نئوکلاسیک در آن جای دارد و از جاذبه های گردشگری آلمان می باشد.

Königssee

این دریاچه زیبای باواریایی یکی از جاذبه های گردشگری آلمان است که با نام زمین Berchtesgadener شناخته می شود و بعلاوه با نام دریاچه شاه نیز شناخته می شود. این منطقه در نزدیکی سالزبورگ قرار گرفته است و بهشتی برای دوست دارن پیاده روی می باشد. یکی از محبوب ترین مسیرهای آن هم مسیر مجذوب نماینده پیاده روی کناره شرقی Königssee به سمت Malerwinkel یا Painters Corner است که منظرههای فوق العاده ای از دریاچه و کوه ها دارد. یکی دیگر از گزینه ها برای سیاحت، مسیر قایق رویی به سمت کلسیای مقدس قرن هفدهمی سنت بارتولومویو در انتهای جنوبی دریاچه و سپس رفتن از آنجا به صورت پیاده به Obersee است. Berchtesgaden در خاتمه مسیر Deutsche Alpenstrasse قرار گرفته است که یکی از جاذبه های گردشگری آلمان می باشد.

روتنبرگ در کنار رودخانه Tauber

شهر امپراطوری قدیمی روتنبرگ یکی از مجذوب نمایندهترین مکان ها در مسیر توریستی جاده مشهور و رویایی آلمان و در دامنه پرشیب رودخانه تماشائی Tauber است. با دیوارها و برج های آن که از زمان جنگ های سی ساله سال 1618 دست نخورده به جای مانده است، این شهر قرون وسطایی منظره خیره نماینده ای دارد و لذتی بی خاتمه به شما عرضه می نماید. از بناهای آن می توان به Ratstrinkstube شگفت انگیز که در سال 1466 با ساعت مجذوب نمایندهش ساخته شد، فواره St.-Georgs-Brunnen که در سال 1608 در انتهای خیابان Herrngasse ساخته شد، کلیسای سنت جیمز با محراب بلندش که به سال 1466 بر می شود و موزه Imperial City اشاره نمود. قدم زدن ساده در خیابان هایی که از بین این ساختمان های می گذرد، تجربه ای وصف ناشدنی است مخصوصا اگر Plönlein یکی از تماشای های آلمان را در بر بگیرد.

پارک و کاخ Sanssouci، شهر Potsdam

پارک فوق العاده Sanssouci که از تماشای های آلمان است در بین سال های 1744 و 1756 برپا شد و به عنوان مشهورترین اثر به سبک Rococo در Potsdam بوده که آثار شخصی فردریک بزرگ را به نمایش می گذارد. پارک باغ گل زییایی به سبک باروک دارد، بیش از 3000 درخت میوه دارد و تعداد بی شماری گلخانه هم در آن پیدا می شود. قدم زدن در این پارک بزرگ مخصوصا در خیابان مستقیم و باریکی که 2.5 کیلومتر طول دارد حصارهای کوتاه، چمن های عالی و باغچه های بزرگ به چشم می خورد. تعدادی از ساختمان های این پارک هم هستند که ارزش تماشا را دارند مخصوصا گالری عکس با کارهای هنری زیادش، خانه چینی بدیع، خانه باغی که خیلی دقیق وظریف ساخته شده و مجموعه حمام ها رومی. خود کاخ ساختمانی به سبک Rococo یک طبقه با گنبدی بیضی شکل در مرکز و دو اتاق گرد در دو طرف آن است. بعلاوه می توان از سالن سنگ مرمر بیضی شکل و آپارتمان های مجلل آن را هم نام برد و از تماشای های آلمان می باشد.

جزیره گل های دریاچه کنستانس

Insel Mainau جزیره گلی خارق العاده روی دریاچه زیبای کنستانس با فضایی برابر 50 هکتار می باشد و بازتماشامایندگان زیادی را به پارک ها و باغ های خودش جذب می نماید و با پوشش گیاهی نیمه گرمسیری و گرمسیری تزئین شده است و از تماشای های آلمان می باشد. دسترسی به جزیره به وسیله قایق انجام می شود بعلاوه می توانید از روی یک پل قدیمی قدم بزنید و از خشکی مستقیم به آنجا بروید که در اینصورت مطمئن باشید وقت اضافی را نیز علاوه بر زمان 2 ساعت یا بیشتری که برای تماشا کامل این فضای حیرت انگیز ضروری است، در نظر بگیرید. از دیگر مکان های تماشای آن می توان به عمارت Schloss مربوط به قرن 18 که بیشتر به دیوارهای سفید زیبا، برج دفاعی قدیمی و طاق دروازه اش شناخته می شود، اشاره نمود.

دیوار برلین

دیوار برلین یا آن چیزی که از آن به جای مانده با اینکه جز تماشایی ترین مکان های آلمان نیست ولی یکی از جاذبه هایی است که هر بازتماشاماینده ای که از برلین تماشا می نماید، اگر می خواهد بگوید که روزی در برلین بوده است باید به تماشای آن برود. دیوار که در سال 1961 ساخته شده، مشهورترین مظهر جنگ سرد در فکر ها بود که تا بعد از جنگ دنیای دوم هم وجود داشت اما به هر حال در سال 1990 تخریب شد. این دیوار طولی حدود 155 کیلومتر داشت. خوشبختانه تمام آن چیزی که حالا از دیوار به جای مانده است، بخش های کوچکی از آن است که پر از نقاشی های گرافیتی، یادآور بیش از 70 فرد شجاعی که در حال فرار از شرق دیوار مردند، است. بخش هایی از دیوار که به جای مانده است شامل قسمت کوتاهی در Checkpoint Charlie است و بعلاوه بخشی در Humboldthafen که در مقابل ساختمان Reichstag قرار گرفته است و روی آن فهرست قربانیان موجود است. بعلاوه از دیگر مواردی که قابل ذکر است محل نمایشگاه دیوار برلین است با نمایشگاه های دائمی که مربوط به دیوار برلین و یادگاری هایی از دیوار برلین که می تواند از تماشای های آلمان باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2197

به "جاذبه های گردشگری برتر آلمان ، ترکیبی زیبا از معماری و شکوه (تور آلمان ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری برتر آلمان ، ترکیبی زیبا از معماری و شکوه (تور آلمان ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید