تور مجارستان: آشنایی با جاذبه های گردشگری بوداپست، مرکز زیبای مجارستان

به گزارش وبلاگ مجله پریها، جاذبه های گردشگری بوداپست

کشورهای شرق اروپا شگفتی های زیادی دارند و به علت مقرون به صرفه بودن هزینه های سفر، مقاصد گردشگری محبوب و پرطرفداری به حساب می آیند. بوداپست، مرکز و بزرگ ترین شهر مجارستان بهشتی برای ماجراجویان است و جاذبه های تاریخی، پدیده های طبیعی فوق العاده و مکان ها و بناهای باشکوه این شهر را به مقصدی محبوب تبدیل نموده است. اگر با تور بوداپست یا به صورت شخصی و با خرید بلیط هواپیما بوداپست به این شهر سفر کنید حتما دوست دارید در مدت سفر از برترین دیدنی های شهر بازدید کنید. به همین علت در این مطلب قصد داریم در خصوص برترین جاذبه های گردشگری بوداپست صحبت کنیم و شما را بیشتر با دیدنی های مسحورکننده این شهر آشنا کنیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به شهر بوداپست بزنیم.

تور مجارستان: آشنایی با جاذبه های گردشگری بوداپست، مرکز زیبای مجارستان

با ما سفر کنید و با تور مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

در خصوص شهر بوداپست

همان طور که گفتیم بوداپست بزرگ ترین شهر مجارستان و همین طور مرکز این کشور است و از جنبه های مختلفی حائز اهمیت است. جالب است بدانید که رود دانوب که از وسط شهر می گذرد این شهر را به دو بخش بودا و پِست تقسیم نموده است. بخش غربی رود دانوب را بودا و بخش شرقی را پست می نامند و روی هم رفته بوداپست را تشکیل می دهند. بوداپست تاریخ پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است و سلتی ها، رومیان باستان و نهایتا مجارها در این شهر حضور داشتند. اگرچه مغول ها هم در قرن سیزدهم به این شهر حمله کردند، اما همچنان حضور مجارها در این شهر ادامه پیدا کرد و بوداپست مقر اصلی رنسانس و فعالیت های فرهنگی در اروپا بوده است.

1- حمام های آب گرم سیچینی | Széchenyi Thermal Baths

در شهر بوداپست حمام های آبگرم و درمانی متعددی وجود دارد، تا جایی که لقب شهر آبگرم را به آن داده اند. در مرکز مجارستان حمام های سنتی زیادی وجود دارد، اما بدون شک مشهورترین آن ها حمام های سیچینی است. این حمام ها به خاطر معماری بی نظیر و منحصربفرد و حمام های روبازش معروفیت پیدا نموده اند. بازتماشامایندگان می توانند در دو حمام درمانی روباز سیچینی که با ساختمان های سبک نئو-باروک و نئو-رنسانس احاطه شده اند ریلکس کنید و لذت ببرید.

  • آدرس: Széchenyi Thermal Baths, Állatkerti krt. 9-11, Budapest, Hungary

2- خانه اپرای مجارستان | Hungarian State Opera House

ساختمان اپرای مجارستان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بوداپست است که در خیابان تاریخی آندراسی قرار گرفته و یکی از زیباترین ساختمان های اپرا در دنیا است. این مکان از بدو تاسیس تا به امروز میزبان اجراهای اپرای سطح بالا و معتبر دنیای و همین طور اجراهای باله، کنسرت ها و … بوده است. البته سوای اجراهای زیبایی که در این مکان برگزار می گردد، خودِ ساختمان هم از جنبه تاریخی و زیبایی شناختی حائز اهمیت است. بازتماشامایندگان می توانند در تورهای ویژه که همه روزه برگزار می گردد شرکت نمایند و از بخش های مختلف خانه اپرا تماشا نمایند.

  • آدرس: Hungarian State Opera House, Andrássy út 22, Budapest, Hungary

3- ساختمان مجلس مجارستان | Hungarian Parliament Building

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بوداپست ساختمان مجلس و مجلس این کشور است. این ساختمان باشکوه و زیبا در سال 1902 ساخته شده و سومین ساختمان مجلس بزرگ در دنیا به شمار می رود. ساختمان مجلس مجارستان در کناره رود دانوب قرار گرفته و شاهکاری بی نظیر از سبک گوتیک است. از این رو، این بنا هم از لحاظ معماری و هم از جنبه سیاسی حائز اهمیت است و ارزش بازدید را دارد. از آن جا که این ساختمان یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری بوداپست است تورهای بازدید از داخل ساختمان و محوطه به زبان های مختلف برگزار می گردد و گردشگران می توانند اطلاعات بسیار جالب و مفیدی در خصوص بخش های مختلف ساختمان مجلس پیدا نمایند.

  • آدرس: Hungarian Parliament Building, Kossuth Lajos tér 1-3, Budapest, Hungary

4- قلعه فیشرمن | Fishermans Bastion

قلعه فیشرمن یا باستیون فیشرمن در بخش غربی بوداپست که بودا نامیده می گردد قرار گرفته است و منظره بی نظیری به رود دانوب و ساختمان مجلس مجارستان دارد. باستیون فیشرمن در سال 1902 و به سبک نئو-گوتیک و نئو-رمانسک ساخته شده است. این قلعه با ظاهر افسانه ای و رویایی اش برای عکاسی بسیار ایده آل است و به همین علت هم یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری بوداپست به شمار میرود. موضوع دیگری که باعث محبوبیت این بنا شده این است که بازدید از آن رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه ورودی نخواهید داشت.

  • آدرس: Fishermans Bastion, Szentháromság tér, Budapest, Hungary

5- قلعه بودا | Buda Castle

قلعه تاریخی و باشکوه بودا سال ها محل اقامت پادشاهان مجارستان بوده و به همین علت به نام قصر سلطنتی هم شناخته می گردد. قلعه بودا در لیست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده و یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری بوداپست است. این قلعه در قرن 13 ساخته شده و از آن موقع بارها مورد تغییر و بازسازی قرار گرفته و بخش های زیادی به آن اضافه شده است. به همین علت امروزه وقتی باز قلعه بودا بازدید می کنیم شاهد ترکیب زیبایی از سبک های معماری قرون وسطایی، باروک، نئوباروک و سبک مدرن خواهیم بود. قلعه بودا منظره بی نظیری به بخش پِست (Pest) دارد و شامل گالری ملی مجارستان و یک موزه هنری است که آثار هنرمندان مختلف محلی را به نمایش گذاشته اند.

  • آدرس: Buda Castle, Szent György tér 2, Budapest, Hungary

6- کلیسای باسیلیکا سنت استفان | St Stephens Basilica

در امتداد ساختمان مجلس مجارستان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بوداپست قرار گرفته است. باسیلیکا سنت استفان با 96 متر ارتفاع بلندترین ساختمان در شهر بوداپست است و در تمام تصاویری که از این شهر گرفته می گردد به راحتی می توان آن را دید. این کلیسا به سبک نئوکلاسیک و مانند کلیساهای کاتولیک رومی ساخته شده و مراحل ساخت آن در سال 1905 تکمیل شده است. بازدید از فضای داخل کلیسا رایگان است، اما برای وارد شدن به گنبد مرکزی که منظره 360 درجه به شهر دارد باید مبلغ اندکی به عنوان ورودی بپردازید. باسیلیکا سنت استفان با معماری شاخص و قابل توجه اش به نماد و سمبل شهر بوداپست تبدیل شده و بدون شک یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری بوداپست است.

  • آدرس: St Stephens Basilica, Szent István tér 1, Budapest, Hungary

7- بازار بزرگ سرپوشیده

در ادامه معرفی جاذبه های گردشگری بوداپست جا دارد به یکی از بازارهای مشهور و محلی شهر هم اشاره بکنیم. بازار سرپوشیده بوداپست در سه طبقه بنا شده و غرفه های متعددی دارد که به فروش مواد غذایی و محصولاتی مثل سبزیجات و میوه های تازه و باکیفیت، ماهی و ادویه و … می پردازند. در طبقه همکف تمرکز غرفه ها بیشتر روی فروش گوشت و ماهی است. غرفه های طبقه همکف هم بیشتر به فروش خشکبار، ادویه و نوشیدنی مشغولند. اما طبقات بالا به صنایع دستی، آثار هنری و غذاهای سنتی و محلی بوداپست و مجارستان اختصاص دارد. بازار سرپوشیده بوداپست در سال 1897 تاسیس شده و یکی از قدیمی ترین بازارهای شهر و یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری بوداپست است. این بازار همه روزه به جز یکشنبه ها باز است و از لحاظ وسعت و معماری و فضای خاصش اهمیت دارد.

  • آدرس: The Great Market Hall, Vámház krt, Budapest, Hungary

8- میدان قهرمانان | Heroes Square

یکی از مشهورترین میادین بوداپست میدان قهرمانان است که در لیست میراث دنیای یونسکو هم به ثبت رسیده است. این میدان بزرگ که در انتهای خیابان آندراسی قرار گرفته و یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری بوداپست است. دور این میدان بزرگ و تاریخی دو موزه مشهور و معتبر بوداپست قرار گرفته اند: موزه هنرهای زیبا و تالار هنر (Mücsarnok).

  • آدرس: Hősök tere, Budapest, Hungary

9- پل زنجیر | Chain Bridge

آخرین مورد از جاذبه های گردشگری بوداپست که به شما معرفی می کنیم پل زنجیر است. این پل دو بخش بودا و پِست شهر را به یکدیگر متصل می نماید و یکی از نمادهای شاخص شهر به شمار میرود. پل زنجیر به علت اهمیت تاریخی و همین طور معماری زیبا و هنرمندانه اش بسیار حائز اهمیت است. بازتماشامایندگان می توانند در قسمت پیاده روی این پل قدم بزنند و از منظره بی نظیر و زیبای رود دانوب و تماشای دو بخش شهر لذت ببرند. البته قرار بوده است که پل زنجیر از اواخر 2017 تا اوایل سال 2019 برای نوسازی و پاره ای از تعمیران به طور موقت بسته گردد.

  • آدرس: Széchenyi Lánchíd, Budapest, Hungary

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1974

به "تور مجارستان: آشنایی با جاذبه های گردشگری بوداپست، مرکز زیبای مجارستان" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور مجارستان: آشنایی با جاذبه های گردشگری بوداپست، مرکز زیبای مجارستان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجارستان: آشنایی با جاذبه های گردشگری بوداپست، مرکز زیبای مجارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید